  • 1. Data: 2004-10-04 20:18:26
    Temat: Licencja
    Od: "romullus" <r...@i...net.pl>

    Witam,
    razem z qmplem chcemy napisac komercyjny soft. Potrzebujemy licencji czy
    możemy zakupić na ebay'u oczywiscie otrzymamy fakturę?
    Dalej, w chwili napisania softu chcac go sprzedac klientowi , jakie podatki
    musimy oplacic?

    -

  • 2. Data: 2004-10-05 07:19:35
    Temat: Re: Licencja
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > razem z qmplem chcemy napisac komercyjny soft. Potrzebujemy licencji czy
    > możemy zakupić na ebay'u oczywiscie otrzymamy fakturę?

    mozesz to jasniej napisac?

    > Dalej, w chwili napisania softu chcac go sprzedac klientowi , jakie
    podatki
    > musimy oplacic?

    To zalezy jak chcesz sprzedawac, jednemu (umowa o dzielo), wielu ...

    P.

  • 3. Data: 2004-10-05 08:48:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Oct 2004, Przemek R. wrote:

    >+ > razem z qmplem chcemy napisac komercyjny soft. Potrzebujemy licencji czy
    >+ > możemy zakupić na ebay'u oczywiscie otrzymamy fakturę?
    >+
    >+ mozesz to jasniej napisac?

    <strzał w ciemno>
    ...pytają o licencję na kompilator/środowisko...
    <\strzał>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-05 09:03:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > <strzał w ciemno>
    > ...pytają o licencję na kompilator/środowisko...
    > <\strzał>

    tez tak mysle, ale tu trzeba powiedziec jaki kompilator.

    P.

  • 5. Data: 2004-10-05 10:59:14
    Od: "Romullus" <c...@i...net.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > mozesz to jasniej napisac?

    > podatki
    > >

    > To zalezy jak chcesz sprzedawac, jednemu (umowa o dzielo),
    Więc rozjaśnie:
    mamy napisany soft w Delphi 4,
    licencje na Delphi 4 znalazlem na ebay'u za ca600 zlotych (w Polsce ca.
    1400 )
    Zakladajac ze kupimy na ebay'u dostaniemy fakture,
    czy to wystarczy?
    Co do sprzedazy zakladamy ze soft bedzie SUPER :) wiec moze okazac sie iz
    bedzie wieksza ilosc sprzedazy. Co sie z tym wiaze ?
    Jakie kroki musimy zrobic aby US nas nie usadzil?
    -

  • 6. Data: 2004-10-05 16:03:45
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    iz
    > bedzie wieksza ilosc sprzedazy. Co sie z tym wiaze ?
    > Jakie kroki musimy zrobic aby US nas nie usadzil?

    przeczytaj licencje delphi 4 po pierwsze po drugie, umowa wazna nie
    faktura.

    P.

  • 7. Data: 2004-10-05 16:34:05
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1400 )
    > Zakladajac ze kupimy na ebay'u dostaniemy fakture,

    Zdaje się że do wersji 5 włącznie można było odsprzedawać licencje. Od 6
    w górę są już tak sformułowane że nie bardzo jest taka możliwość. Nie
    mam pewności. Sugeruję telefon z takim pytaniem do polskiego
    przedstawiciela Borlanda http://www.bsc.com.pl. Tam ci wszystko
    dokładnie wyjaśnią. Tutaj możemy tylko zgadywać od kogo faktura, co mówi
    licencja itp.

    > Co do sprzedazy zakladamy ze soft bedzie SUPER :) wiec moze okazac sie iz
    > bedzie wieksza ilosc sprzedazy. Co sie z tym wiaze ?
    > Jakie kroki musimy zrobic aby US nas nie usadzil?

    ver. 1. Zarejestrować działalność, opłacać sobie zus i płacić podatki.
    Zdecydujcie czy rejestrujecie działalność obydwaj i zakładacie spółkę,
    czy też rejestruje jeden i zatrudnia (lub nie :) drugiego.
    Mam nadzieję że ktoś wam jeszcze odpisze i powie czy musicie przy tym
    być vatowcami czy nie. Bo to pytanie nurtuje mnie dłuższy czas i nikt
    nic nie wie na pewno.

    var. 2. Podpisać umowę o dzieło (wykonanie programu) z firmą
    dystrybuująca oprogramowanie, w ramach umowy przekazać im prawa
    majątkowe do programu. Rozliczać się w formie prowizji od każdego
    sprzedanego egzemplarza.

    W pierwszym przypadku ustalcie już na początku (pisemnie) jak będziecie
    dzielić prawa majątkowe do softu w przypadku zakończenia współpracy.
    Różne rzeczy między ludźmi się zdażają.
    W przypadku drugim w umowie zastrzeżcie pozostawienie sobie wszsytkich
    praw majątkowych do programu, przy firmie pozostawić prawa niezbywalne i
    niewyłączne (bo was prędzej czy póxniej wysiudają). Hmm w sumie to nie
    wiem jak pogodzić umowe o dzieło i udzielanie licencji niewyłącznej.
    Jeśli przewidujecie większą ilość sprzedaży to tak czy inaczej i tak
    założycie własną działalność.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919