    From: "Negatyw" <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ochroniarz w markecie i rewizja plecaka
    Date: Thu, 4 Feb 2010 21:05:55 +0100

    Witam
    Po raz kolejny ochroniarze poznańskiego Praktikera (Pestka) mnie podirytowali.
    Gdy wchodziłem (z małym plecakiem) jeden z nich zapytał, czy może zajrzeć do
    plecaka. Krótko odparłem "nie".
    Na pytanie "dlaczego nie?", odparłem - "bo nie". Gość rzecz jasna miał
    podniesiony głos. Wszedłem na teren marketu i nie zwracałem już na to uwagi.

    Po odejściu od kasy, podszedł do mnie inny ochroniarz w tym samym celu. Po mojej
    odmowie pokazania zawartości plecaka stwierdził, że "następnym razem jak nie
    odda Pan plecaka do depozytu, NIE ZOSTANIE pan wpuszczony na sklep".
    Odpowiedziałem, że do tego celu potrzebny jest NAKAZ REWIZJI a w plecaku mam
    rzeczy osobiste i nie mam obowiązku pozostawiania niczego w depozycie.

    No właśnie. Czy istnieje jakaś PODSTAWA PRAWNA, która upoważnia ochroniarzy do
    takich rewizji?
    Czy jestem zmuszony upchnąć 2 pary okularów, chusteczki itp itd po kieszeniach i
    wejść bez plecaka?

    Poszedłem dalej i w drodze powrotnej zadzwoniłem pod 997 by dopytać jak z tym
    jest. Młoda dyspozytorka nie potrafiła mi jednak powiedzieć niczego konkretnego.
    Stwierdziła, że ochrona ma prawo do takich rewizji (???) i ma taki zapis w swoim
    regulaminie. Zapytałem więc o PODSTAWĘ PRAWNĄ - gdzie w polskim prawie jest
    zapis, który im umożliwia ten proceder? Nie potrafiła mi odpowiedzieć na to
    pytanie.

    Proszę zorientowanych w temacie o garść podpowiedzi.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl