  • 11. Data: 2022-07-28 16:55:57
    Temat: Re: Obowiązek służb ścigania wykroczenia
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2022.07.26 o 22:11, Monika Głowacka pisze:
    > Nie moge nigdzie znaleźc, ale słuzby typu Policja, Straż Miejska muszą
    > czy tylko mogą procedować zawiadomienie o wykroczeniu, które do nich
    > wpłynie od obywatela ?
    >
    > Przykład taki:
    [...]
    > W małych społecznościach to trochę inaczej może działa, ale w
    > miasteczkach co mają ok. 50tys mieszkańców to już tak każdy każdego nie
    > zna.

    Problem systemowy jest taki, że procedowanie drobnych wykroczeń mało sie
    opłaca.
    Ile trzeba godzin poświęcić, aby dowiedzieć się wszystkiego od
    oskarżonego i świadków i napisac takie uzasadnienie:
    http://orzeczenia.tarnobrzeg.so.gov.pl/content/$N/15
    4015000001006_II_Ka_000129_2019_Uz_2019-07-11_001

    albo to:
    http://orzeczenia.mst.warszawa.so.gov.pl/content/$N/
    154505250002506_V_W_002538_2019_Uz_2020-10-07_001
    niby drobne wykroczenie, znak B-36 zakaz zatrzymywania, a tak można
    rozbudować uzasadnienie i powoływac biegłych, że jednak znak w tym
    miejscu jest uzasadniony, a obwiniony nie ma racji.

    jeśli już zgłaszać wykroczenie to lepiej złamanie zakazu B-1: mandat
    od20 zł do 5000 zł
    postój na kopercie dla inwalidy: 800zł + 5punktów
    postój mniej 10m przed przejściem: 300zł
    postój na powierzchni wyłączonej z ruchu: 20-5000 zł
    i inne.

    Samo blokowanie drogi pożarowej, to tylko 100zł (a powinno być 1500zł)

  • 12. Data: 2022-07-28 17:10:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 13:35:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli nie ma numeru ramy, to nie ma żadnej. I tak nei znajdziemy.
    > Przecież, gdyby nawet Policjant w drodze legitymowania miał to w ręce,
    > to jak ma stwierdzić, że to Twój rower?

    po opisie, po zdjeciu, po zeznaniach swiadka, czy wreszcie - jak
    ruszyl d*, to znalazl caly garaz pelny rowerow.

    > A przejrzeć monitoring i ustalić sprawcę na tej podstawie, to można i
    > kilka dni później. To nic pilnego. Przeważnie nie ma dostępu on line do
    > nagrań wstecznych.

    Za kilka dni ulegna skasowaniu, wiec wzglednie pilne.
    A w niedziele byc moze zlodziej sprzeda na jakims targowisku.

    J.

  • 13. Data: 2022-07-28 19:14:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 16:
> [...]
    > Ile trzeba godzin poświęcić, aby dowiedzieć się wszystkiego od
    > oskarżonego i świadków i napisac takie uzasadnienie:
    4015000001006_II_Ka_000129_2019_Uz_ypil na działce i 2019-07-11_001

> [...]
    > rozbudować uzasadnienie i powoływac biegłych, że jednak znak w tym
    > miejscu jest uzasadniony, a obwiniony nie ma racji.

    A wystarczy że patrol pod ogródkami działkowymi się przyczaił, drapnie rowerzystę co
    to dwa piwa wypil na działce i 2500zl mandacik jest

  • 14. Data: 2022-07-28 20:22:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 19:14:45 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    > A wystarczy że patrol pod ogródkami działkowymi się przyczaił, drapnie rowerzystę
    co to dwa piwa wypil na działce i 2500zl mandacik jest

    To dlatego przestali przyjeżdżać do blachosmrodów na zakazie...
    A rower też przepada?

  • 15. Data: 2022-07-28 21:33:14
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > To dlatego przestali przyjeżdżać do blachosmrodów na zakazie...
    > A rower też przepada?

    Może ktoś mi powie jak to działa, bo jak się dzwoni 986 to pytają o nr
    rejestracyjny. To może jak już przyjadą po 3 godzinach i ten jeszcze
    będzie stał, to mu wrzucą te wszystkie zarzuty, co to kiedyś ktoś dzwonił ?
    Oni wogóle gromadzą nr rejestracyjne zgłaszane przez 986 ? Bo wielu
    zgłaszającym nie chce się robić zdjęć i wysyłać, chociaż znam przykład z
    2019 roku, kiedy kierujący otrzymał 9 listów o wskazanie kierującego, bo
    codziennie źle stawał samochodem.

    Czy dzwonienie ma sens.

  • 16. Data: 2022-07-28 22:29:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 20:22:07 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > To dlatego przestali przyjeżdżać do blachosmrodów na zakazie...

    Mają plany kwotowe do wyrobienia.
    Za takiego źle parkującego to 500zl(?) w r trzeba się namęczyć ustalać właściwą,
    kierowcę itp.
    A w okolicy działek za winklem zaparkują i kilku rowerzystów w czasie jednej służby
    mają.
    U nas to już taka nowa tradycja że policja w okolicach ogródków działkowych/ ścieżek
    rowerowych się czai i plany wyrabia( 2500 zł za rowerzystę po dwóch piwach)
    > A rower też przepada
    A co rower winny?

  • 17. Data: 2022-07-28 22:30:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 11:01:30 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Wychodząc na rower piszesz to sobie długopisem na nadgarstku?

    Ty nie piszesz?

  • 18. Data: 2022-07-28 22:42:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 22:29:09 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    ścieżek rowerowych się czai i plany wyrabia( 2500 zł za rowerzystę po dwóch piwach)

    No tak, ludzie gupi to sie nie uczom.
    To w końcu Polska, tu takich nie zabraknie...

    > A co rower winny?

    No tak samo jak samochód, też pijakowi przepada (albo ma/miał przepadać).

    W Kaliforni pozwolili ofiarom strzelanim pozywać producentów broni.
    Następny krok to pozwalić pozywać producentów samochodów o wypadki drogowe.

  • 19. Data: 2022-07-28 23:00:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 21:33:18 UTC+2 Henryk Hajdan napisał(a):
> [...]
    > zgłaszającym nie chce się robić zdjęć i wysyłać, chociaż znam przykład z
    > 2019 roku, kiedy kierujący otrzymał 9 listów o wskazanie kierującego, bo

    A widzisz, dzisiaj zainspirowałeś mnie do zadzwonienia na parkującego na P-21 (a to
    naprawdę 20-5k? W necie było, że stówa i punkt karny), to koleś na 986 powiedział
    (choć tak dowcipniś mi się pierwszy raz zdarzył), że po co numer, ten może odjechać,
    inny stanie, załoga przyjedzie to ten nowy oberwie ;>
    No ale ten burak stoi tam już na tyle długo że ma na szybie karne kutasy ;>

    Pewnie bez zdjęcia, na podstawie samego telefonu, to nic nie zrobią.
    Patrol przyjedzie jak przyjedzie (ostatnio mi dopisywali ponaglenia do zgłoszenia z
    11 lipca - ale chyba się w systemie zacięło, bo z ilości parkujących widać było, że
    jednak przyjeżdżali) i wtedy zrobi zdjęcia tym, co akurat stoją (bo "się
    zainspirowali").

    O numer pytają czasem jak zgłaszasz jednego (o, dziś też jeden dowcipny sobie
    zaparkował ciężarówkę z przyczepą, pełne jakichś płyt, na skrzyżowaniu wilanowskiej i
    puławskiej, normalnie na pasie przed światłami, korek niezły - i se gdzieś polazł,
    no, trójkąt ustawił ;), ale może bardziej po to, żeby dokładniej poszukać.
    Ale zwykle się nie upominają.
    No chyba że nie mają w ogóle zamiaru realizować...

    No bo jakby wg numeru tylko wysyłali, to przecież adres właściciela w cepiku znajdą.
    Pewnie ten co dostał 9 razy miał tego pecha, że akurat patrol 9 razy przyjechał.
    Nawet nie musiało to być codziennie, przecież trochę potrwa, zanim dojdzie pierwsze
    zdjęcie i "zainspirowani" się jednak "odinspirują" - przynajmniej na trochę, bo u
    mnie ten zakaz nieźle do budżetu Warszawy dokłada, a wystarczy 3 dni bez "dziadków
    parkingowych" i chętnych do płacenia znów komplet.
    Skąd oni się biorą?

  • 20. Data: 2022-07-28 23:03:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 22:30:54 UTC+2 Kris napisał(a):
    > Ty nie piszesz?

    Widać za każdym razem ma inny rower ;>
    Z nadgarstkiem trzeba uważać, jeszcze rękę utną...