  • 11. Data: 2007-11-09 10:49:34
    Temat: Re: Obowiązek przyjmowania opakowań zwrotnych
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Stan jest taki, że zwrot (czegokolwiek) "nabitego na paragon" wymaga
    > "udowodnienia". USowi trzeba udowodnić.

    Ale kaucje za butelki nie nabijają się tak jak normalne produkty -
    przynajmniej nie na tej kasie, na której miałem przyjemność pracować
    przy prowadzeniu pewnego sklepu. Nie dość, że kaucja za butelki nie
    stanowiła sumy na konkretnym paragonie (było osobne rozliczenie na końcu
    paragonu), to jeszcze kwota ta nie wchodziła do raportu z utargiem
    dziennym/miesięcznym.

    A zwrot kaucji nie odbywał się na anulowaniu paragonu, tylko na
    wybiciu w kasie zwrotu kaucji, co powodowało wydruk nowego potwierdzenia
    z kasy, również nie odejmowanego z raportów z utargiem.

    > Kilka tez tu:
    > http://www.vat.pl/reklamacje_i_zwroty_w_kasie_fiskal
    nej_komentarz_vat_interpretacje_2398.php

    Zwrot kaucji to ani reklamacja, ani zwrot, tak jak to na stronie opisują.

    > Polecam uwadze: "Żaden sprzedawca nie przyjmie bowiem zwrotu lub
    > reklamacji, jeżeli nie będzie miał pewno?ci, że towar nabyto wła?nie
    > u niego".
    > I mowa wyłącznie o względach podatkowych.

    I sądzisz, że sklep po każdym zwrocie butelek wykonuje poniższe
    operacje?:

    1. dane ilościowe i wartościowe z paragonu przed korektą,
    2. numer paragonu fiskalnego pobrany z danych w systemie komputerowym,
    3. datę sprzedaży,
    4. nazwę artykułu korygowanego,
    5. ilość korygowana ( tylko pozycja reklamowana),
    6. stawka podatku VAT,
    7. wartość podatku VAT ( tylko pozycja reklamowana),
    8. wartość sprzedaży brutto ( tylko pozycja reklamowana), bez
    konieczności dopinania do dokumentacji oryginału paragonu fiskalnego.

    :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-11-09 13:41:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ustawa takiego obowiązku nie nakłada.

    Mam inne zdanie. Dla mnie zwrot oznacza zwrot wzajemnych świadczeń. Ty
    butelki, sprzedawca kaucje.

    > A co, darowizny zniknąłeś, ze nie wolno przyjmować za darmo? :O

    To było z punktu widzenia sklepu, w sensie można odmówić pieniędzy gdy
    sie nie brało kaucji.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 13. Data: 2007-11-09 13:44:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Mam inne zdanie. Dla mnie zwrot oznacza zwrot wzajemnych świadczeń. Ty
    > butelki, sprzedawca kaucje.

    Czyli jeśli klient nie zakupił tych butelek w danym sklepie, to
    kaucji nie musi dostać. Zatem wracamy do początku - sklep ma obowiązek
    przyjąć, a wypłacić kaucję tylko w przypadku, kiedy sam te butelki
    sprzedał, czyli w praktyce jeśli klient udowodni to paragonem.

  • 14. Data: 2007-11-09 21:54:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 9 Nov 2007 11:27:59 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Klient dostanie zwrot kaucji, POD WARUNKIEM że zwróci paragon.
    Nie widzialem takiego warunku nigdy. Okazanie paragonu - tak. Zwrot -
    nie. Takze to nie ma zwiazku z podatkiem IMHO bo skoro sklep nie
    zabiera paragonu to jakby mial 'anulowac' sprzedaz.

    WAM
    --
    nazwa.pl - nie polecam - same problemy
    kiedys polecalem ale widze ze sie mylilem :)