  • 121. Data: 2006-03-28 16:20:33
    Temat: Re: OEM
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości news:e0blh0$5pc$1@news.telbank.pl
    użytkownik *Tomasz Motyliński* napisał(a):

    > Dziś zrobiłem eksperyument wszedłem do jednego z większych sklepów
    > komputerowych i poprosiłem o Windowsa i sprzedawca podał mi OEM, mimo, że
    > nie chciałem kupic żadnego komputera nie wspominając niż o warunkach
    > licencji. Kiedy poprosiłem o możliwość przeczytania licencji Pan
    > powiedział, że jak zapłace to sobie będe mógł otworzyć i poczytać.

    Od stosunkowo krótkiego czasu jest nowa licencja OEM. W/g niej możesz kupić
    sam Windows. Mało tego jest on w nowym opakowaniu, na którym jest
    nadrukowana licencja. Albo podano Ci jeszcze starą, albo nie wiesz że jest
    już nowa. Jest możliwość przeczytania licencji przed otwarciem opakowania,
    które jest zgodą na jej warunki.

    --
    Big Jack
    //////

  • 122. Data: 2006-03-28 16:39:34
    Temat: Re: [OT] Re: OEM
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Motyliński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja mogę napisać zupełnie coś odmiennego.

    Napisać sobie możesz. Tylko w Gothica, Morrowinda , Call OF Duty lub Need for
    Speed nie pograsz;)

    > a do tego za darmo.

    Tak. Dwa tygodnie "grzebania" za darmo? Ja płacąc 350 zł przy moich zarobkach
    dostałem za darmo XP-ka.

    >I nie zostało to okupione żadną walką. _Po_ _40_ _min_
    > _instalacji_ _miałem_ _skonfigurowany_ _system_ _z_ _większością_ mi
    > potrzebnych _aplikacji_ .

    Tak szybko to nawet aktualizacja nie idzie. No chyba, że masz niesamowite
    łącze, choć "biedaka" którego nie stać na XP-ka o takowe bym nie
    podejrzewał;)
    Opowiedz jak zainstalowałeś sterowniki do karty graficznej i jak włączyłeś
    akcelerację.

    > Są duże szanse, że instalowałeś je według howto mojego autorstwa :)

    Opowiedz, niech wszyscy się dowiedzą. Ja skoryguję błędy.

    > Większość ludzi to wtórni analfabeci,

    No jasne. Linuks dla geniuszy (czyt. snobów).
    System ma być prosty, intuicyjny i wspierany przez producentów sprzętu. A jak
    na razie mają oni najczęściej linuksa w d...

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 123. Data: 2006-03-28 17:37:44
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <e0bos6$hnf$1@opal.icpnet.pl>
    Leszek <l...@p...fm> m.in. napisał(a)::

    > Napisać sobie możesz. Tylko w Gothica, Morrowinda , Call OF Duty lub Need
    > for Speed nie pograsz;)

    W CoF i NFS MW właśnie grywam :)

    > Tak szybko to nawet aktualizacja nie idzie. No chyba, że masz niesamowite
    > łącze, choć "biedaka" którego nie stać na XP-ka o takowe bym nie
    > podejrzewał;)

    Mam 2 x DVD z debianem 3.1, druga DVD to źródła więc tak na prawdę
    potrzebowałem tylko pierwszej z pakietami.

    > Opowiedz jak zainstalowałeś sterowniki do karty graficznej i jak włączyłeś
    > akcelerację.

    W moim przypadku wszystko opisane na www.nvidia.com. Ściągnałem sterowniki,
    zainstalowałem je i zmieniłem wpis w configu nv na nvidia :) Jako, że
    sterowniki miałem już ściągnięte wcześniej to całość operacji zajęła mi
    niecałą minutę.:) Normlanie straszna walka to była, a może chcesz wiedzieć
    jak uruchomiłem swoją drukarkę hp lj 1020?

    > No jasne. Linuks dla geniuszy (czyt. snobów).
    > System ma być prosty, intuicyjny i wspierany przez producentów sprzętu. A
    > jak na razie mają oni najczęściej linuksa w d...

    Linux jest bardzo przyjaznym systemem operacyjnym, problem w tym, że bardzo
    dokładnie dobiera sobie przyjaciół. :) Tak na prawdę linux jest intuicyjny
    wystarczy tylko zmienic sposób myślenia, z "kliknij dalej/ok" na przeczytaj
    komunikat i wybierz opcję.

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 124. Data: 2006-03-28 18:17:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Tomasz Motyliński*
    wypowiedziała te słowa:

    > Nie ma takiego, bo i jak, napisze sobie program, dam go koledze i ten
    > nie będzie mógł to zainstalować, bo nie ma licencji? To brzmi jak
    > absurd.

    Słowem: podważasz to, że można zaciągnąć określone zobowiązanie poprzez
    dokonanie określonej czynności prawnej?
    To jest głęboki rotfl, w ten sposób można do kosza wrzucić: Twą umowę o
    pracę, kupna samochodu oraz szereg innych.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 125. Data: 2006-04-01 20:50:40
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Johnson napisał(a):

    > To sobie mogłeś przeczytaj. Licencja jest na twardym dysku. Było sobie
    > przeczytać i jak ci sie nie podoba odinstalować i oddać.

    Jakim cudem mozna oddac program komputerowy?? Prawo nie przewiduje
    takiej mozliwosci :D

    Jacek

  • 126. Data: 2006-04-02 07:28:45
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 27 Mar 2006 14:08:18 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Jak ten Windows znalazł się na Twoim dysku? Przelał się tam
    > strumieniem hiperprzestrzennym? Czy może go zainstalowałeś?
    > W czasie instalacji masz wyświetloną licencję. Czy ją przeczytasz
    > czy nie, to Twój problem.
    Kupiłem w sklepiku pewien sprzęt, nowy - nie jest pecet. Weź pod uwagę, że
    jeżeli Ci go sprzedam, to Ty już po naciśnięciu przycisku ON łamiesz umowę
    licencyjną na kod w tym dynksie zawarty. A możesz użytkować ten sprzęcik
    długo BEZ konieczności uświadamiania sobie faktu, że w dynksiku jakieś
    oprogramowanie hula, nie mówiąc o konieczności przeczytania licencji.
    Uważaj więc żebyś nie stał się kryminalistą kupując na rynku wtórnym np.
    router CISCO, jakiś odtwarzacz DVD itp.

    --
    pozdro
    poreba

  • 127. Data: 2006-04-02 10:03:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    castrol napisał(a):

    > Jakim cudem mozna oddac program komputerowy?? Prawo nie przewiduje
    > takiej mozliwosci :D

    Naprawdę? A myślałem że można robić również to czego prawo nie przewiduje.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 128. Data: 2006-04-02 15:24:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    poreba napisał(a) :

    > Uważaj więc żebyś nie stał się kryminalistą kupując na rynku wtórnym np.
    > router CISCO, jakiś odtwarzacz DVD itp.

    Ludzie, czytajcie uważnie, nie po łebkach.
    Sprawa dotyczyła instalacji windowsa ze starego kompa na nowo
    zakupionym komputerze. Skąd wymyślasz do tego jakieś teorie o
    sprzedaży tego sprzętu?

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.