  • 1. Data: 2006-03-26 06:59:18
    Temat: Przywłaszczenie a proces cywilny
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam
    Dawno temu przesłalem na konto osoby mi bardzo bliskiej pewną sumę
    pieniędzy w celu przechowania.Od trzech lat upominam się że chcę moje
    pieniądze, przez ten okres otrzymywałem drobne przekazy. W grudniu osoba ta
    poszła na Policje i zgłosiła, że wymuszam pieniądze co jest totalną bzdurą
    bo na konfrontacji na policji potwierdziła że o wiele większą sumę jej na
    konto przesłałem. Na dniach będzie przesłuchiwana osoba, która rzekomo była
    świadkiem że widziała jak mi przekazywano pieniądze. Świadek nie moze
    potwierdzić, ze w jego obecności były przekazywane pieniadze, ponieważ nie
    miało to miejsca.

    Mam pytania: Czy jest to fałszywe zeznanie, które ma służyc za dowód w
    postepowaniu sądowym, gdyż przed konfrontacją ja jak i druga osoba bylismy
    uprzedzeni o odpowiedzialności karnej z art 233?
    Drugie pytanie: Czy wystarczajacym dowodem w sprawie cywilnej jest zeznanie
    osoby, ze otrzymała pieniadze i kłamliwe twierdzenie ze oddała ponieważ chce
    wystapić z roszczeniem na drogę cywilną.

  • 2. Data: 2006-03-26 10:17:03
    Temat: Re: Przywłaszczenie a proces cywilny
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

    > Mam pytania: Czy jest to fałszywe zeznanie, które ma służyc za dowód w
    > postepowaniu sądowym, gdyż przed konfrontacją ja jak i druga osoba bylismy
    > uprzedzeni o odpowiedzialności karnej z art 233?

    Będzie fałszywe zeznanie, tylko że trudne do udowodnienia.

    > Drugie pytanie: Czy wystarczajacym dowodem w sprawie cywilnej jest zeznanie
    > osoby, ze otrzymała pieniadze i kłamliwe twierdzenie ze oddała ponieważ chce
    > wystapić z roszczeniem na drogę cywilną.

    Twoje słowa przeciwko czyjmś innym słowom raczej nie wystarczą do
    wygrania procesu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-26 11:24:15
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > Będzie fałszywe zeznanie, tylko że trudne do udowodnienia.

    Czy nie jest wystraczjącym dowodem ze potwierdza otrzymanie pieniędzy na
    konto od mojej osoby.

    > Twoje słowa przeciwko czyjmś innym słowom raczej nie wystarczą do
    > wygrania procesu.

    Na dniach ma byc przesłuchiwana osoba która rzekomo była swiadkiem
    przekazywania pieniędzy. Nie może potwierdzić tego gdyż nie była.
    I czy w tym momencie zeznania świadka będą wystarczającym dowodem?

  • 4. Data: 2006-03-26 11:42:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

    > Czy nie jest wystraczjącym dowodem ze potwierdza otrzymanie pieniędzy na
    > konto od mojej osoby.

    Zrozumiałem że to potwierdza, ale fałszywa jest część zeznania w której
    twierdzi że już oddał.

    > Na dniach ma byc przesłuchiwana osoba która rzekomo była swiadkiem
    > przekazywania pieniędzy. Nie może potwierdzić tego gdyż nie była.
    > I czy w tym momencie zeznania świadka będą wystarczającym dowodem?

    Na co mają być dowodem?

  • 5. Data: 2006-03-26 12:05:37
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > Zrozumiałem że to potwierdza, ale fałszywa jest część zeznania w której
    > twierdzi że już oddał.

    > Na co mają być dowodem?

    Dowodem na to , ze nie oddała pieniedzy i że składając zeznania pod
    odpowiedzialnoscia karną zeznaje nieprawdę.?

  • 6. Data: 2006-03-26 23:36:47
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Alicja" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dowodem na to , ze nie oddała pieniedzy i że składając zeznania pod
    > odpowiedzialnoscia karną zeznaje nieprawdę.?

    A jak masz zamiar udowodnić, że oni oboje kłamią?

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 7. Data: 2006-03-28 12:39:54
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > A jak masz zamiar udowodnić, że oni oboje kłamią?

    Bardzo prosto. Mam przelewy bankowe. I w tym wszystkim jest wiecej
    świadków.A jak sam wiesz fałszywe zeznania sa karalne i tylko idiota moze
    kłamać w tej sytuacji.

  • 8. Data: 2006-03-28 13:04:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

    > Bardzo prosto. Mam przelewy bankowe. I w tym wszystkim jest wiecej
    > świadków.A jak sam wiesz fałszywe zeznania sa karalne i tylko idiota moze
    > kłamać w tej sytuacji.

    Ale oni będą mówili że co prawda pieniądze wzieli przelewem, ale
    spałcili już gotówką.

  • 9. Data: 2006-03-28 17:36:41
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > Ale oni będą mówili że co prawda pieniądze wzieli przelewem, ale
    > spałcili już gotówką.

    To w takim razie za co i w jakim celu i po co od 3 lat przesyła mi pocztą
    pieniądze w róznych sumach skoro nie jest mi nic winna ta osoba? To chyba
    tez jest dowodem?

  • 10. Data: 2006-03-28 18:13:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alicja napisał(a):

    > To w takim razie za co i w jakim celu i po co od 3 lat przesyła mi pocztą
    > pieniądze w róznych sumach skoro nie jest mi nic winna ta osoba? To chyba
    > tez jest dowodem?

    I dużo jeszcze faktów ukrywasz?
    By otrzymać sensowną odpowiedź trzeba podać od razu cały stan faktyczny.
    Powiedzmy że wysyła bo nie ma co robić z pieniędzmi, wysyła bo spłaca
    inną pożyczkę, niż ta o której ty mówisz, itp.
    Sąd ocenia wszystkie fakty i dowody, a nie tylko to co wyrywkowo nam
    podajesz.