  • 111. Data: 2006-03-28 13:03:21
    Temat: Re: OEM
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba napisał(a):

    > Niematerialność przedmiotu wprowadza pewien problem, jednak "licencja" to
    > odpowiednik "umowy na użytkowanie" przecież.

    Jeśli to tylko "odpowiednik" do nie stosujemy prawa autorskiego tylko
    jego "odpowiednik" czyli kodeks cywilny. A w kodeksie cywilnym nie ma
    umowy licencji tylko inne umowy, które charakteryzują się czymś innym.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 112. Data: 2006-03-28 15:11:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olgierd wrote:

    Olgierd, napisz do mnie na priva.

  • 113. Data: 2006-03-28 15:12:18
    Temat: Re: [OT] Re: OEM
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Motyliński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chce mi się tego komentować

    A co tu komentować? W większość gier po prostu nie pograsz.

    > przyjmujesz błędne założenia, _być_ _może_ także próbujesz >usprawiedliwić
    > sam przed sobą swoją porażkę w walce z linuxem.

    Muszę cię zmartwić. Walczyłem z miesiąc ale wygrałem. "Stworzyłem"
    funkcjonalny system na moim kompie. Tyle tylko, że to samo plus możliwość
    grania pod XP-kiem miałem bez walki.
    Nie musiałem walczyć ze sterownikami Ati. Pewnie sam nie bardzo potrafisz
    opisać jak to zrobić.

    > Mógłbym wymienić jeszcze co najmniej 20
    > powodów dla których używam linuxa i drugie tyle dyskryminujących w >moich
    > oczach Windowsa,

    Mógłbyś. Ale wymieniłeś najgłupszy. Większość woli jednak intuicyjne klikanie
    od mozolnego wpisaywania w konsoli komend które trzeba zapamiętać.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 114. Data: 2006-03-28 15:20:53
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <e0bc75$iq5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Johnson <j...@n...pl> m.in. napisał(a)::

    > Oczywiście. Jak to przy oświadczeniu woli nie decyduje to czy zapoznałeś
    > się z oświadczeniem drugiej strony, _lecz to czy miałeś taką możliwość_.

    No więc nie miałem dostałem komputer z zainstalwoanym WIndowsem.

    > To w czym problem? Z góry wiedziałeś że są takie warunki licencji. Było
    > se zainstalować linuksa.

    odpowiedź poniżej...

    > Oczywiście że nie może. Problem tylko w tym że nie potrafisz wskazać
    > przepisu prawa - konkretnego - z którym jest to niezgodne. jeśli
    > wskażesz to postanowienia sprzeczne z prawem są nieważne.

    Nie jetem prawnikiem, dlatego zadałem pytanie tu, pytanie teoretyczne, bo
    jak już pisałem ze 100 razy _mam_ _linuxa_ i jestem z niego zadowolony :)

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 115. Data: 2006-03-28 15:30:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomasz Motyliński napisał(a):

    > No więc nie miałem dostałem komputer z zainstalwoanym WIndowsem.

    To sobie mogłeś przeczytaj. Licencja jest na twardym dysku. Było sobie
    przeczytać i jak ci sie nie podoba odinstalować i oddać.

    > odpowiedź poniżej...

    Odpowiedź powyżej.

  • 116. Data: 2006-03-28 15:34:39
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <e0bjoi$bfk$1@opal.icpnet.pl>
    Leszek <l...@p...fm> m.in. napisał(a)::

    > A co tu komentować? W większość gier po prostu nie pograsz.

    Ja mogę napisać zupełnie coś odmiennego.

    > Muszę cię zmartwić. Walczyłem z miesiąc ale wygrałem. "Stworzyłem"
    > funkcjonalny system na moim kompie. Tyle tylko, że to samo plus możliwość
    > grania pod XP-kiem miałem bez walki.

    A ja mam wpełni funkcjonalny (bardziej funkcjonalny do moich zastosowań niż
    Windows) system, odporny na wirusy (wiem kilka było, ale nie były one w
    stanie wyrządzić jakichkolwiek szkód), stabilny, piękny po prostu cudowny,
    a do tego za darmo. I nie zostało to okupione żadną walką. _Po_ _40_ _min_
    _instalacji_ _miałem_ _skonfigurowany_ _system_ _z_ _większością_ mi
    potrzebnych _aplikacji_ . Mniej więcej po kolejnych 10 miałem w systemie
    uruchomione wszystkie urządzenia peryferyjne i właściwie zainstalowane
    sterowniki do mojej karty graficznej. Gdzie Ty tu widzisz walkę?

    > Nie musiałem walczyć ze sterownikami Ati. Pewnie sam nie bardzo potrafisz
    > opisać jak to zrobić.

    Są duże szanse, że instalowałeś je według howto mojego autorstwa :)
    Osobiście preferuje nvidię, ale to kolejny temat na tą grupę. :)

    > Mógłbyś. Ale wymieniłeś najgłupszy. Większość woli jednak intuicyjne
    > klikanie od mozolnego wpisaywania w konsoli komend które trzeba
    > zapamiętać.

    Większość ludzi to wtórni analfabeci, którzy nie potrafią poprawnie
    zrozumieć słowa czytanego, czy słuchanego (miałem całkiem niedawno w ręku
    wyniki badań na ten temat). Tylko czy prawda ta coś wnosi do naszej
    dyskusji?

  • 117. Data: 2006-03-28 15:42:24
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <e0bksu$h0c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Johnson <j...@n...pl> m.in. napisał(a)::

    > To sobie mogłeś przeczytaj. Licencja jest na twardym dysku. Było sobie
    > przeczytać i jak ci sie nie podoba odinstalować i oddać.

    A czy sam fakt, że nie daje się szansy przeczytania licencji przed zakupem
    nie jest już złamaniem jakiegoś prawa? Ja bym (podkreślam nie jestem
    prawnikiem) widział w tym działaniu celowe wprowadzenie w błąd klienta.
    Jeśli mam za coś zapłacić to chciałbym móc zapoznać się z warunkami umowy
    którą mam respektować...

    Dziś zrobiłem eksperyument wszedłem do jednego z większych sklepów
    komputerowych i poprosiłem o Windowsa i sprzedawca podał mi OEM, mimo, że
    nie chciałem kupic żadnego komputera nie wspominając niż o warunkach
    licencji. Kiedy poprosiłem o możliwość przeczytania licencji Pan
    powiedział, że jak zapłace to sobie będe mógł otworzyć i poczytać. Spytałem
    więc, czy jak już kupię i nie zaakceptuje warunków licencji, to czy będę
    mógł oddać produkt, w odpowiedzi usłyszałem, że nie...

  • 118. Data: 2006-03-28 15:46:16
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <e061gv$lhp$2@inews.gazeta.pl>
    Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl> m.in.
    napisał(a)::

    > a możesz przytoczyć art który zabrania instalowania programu bez licencji?

    Nie ma takiego, bo i jak, napisze sobie program, dam go koledze i ten nie
    będzie mógł to zainstalować, bo nie ma licencji? To brzmi jak absurd.

  • 119. Data: 2006-03-28 15:51:45
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <e05oa1$c9v$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Johnson <j...@n...pl> m.in. napisał(a)::

    > To znaczy jakich? Ze nie umie czytać?

    Np.:

    1. Że nie dano mu do przeczytana licencji przed zakupem
    2. Że żadnej licenji nie czytał i nie podpisywał.
    3. Że nie wspomniano słowa przy zakupie a jakich kolwiek obwarowaniach
    licencyjnych, takich jak konieczność umieszczenia nalepki na obudowie,
    posiadania faktury zakupu oraz oryginalnego nośnika w celu okazania na
    wypadek kontroli, w końcu o tym, że jak sobie kupi drugi komputer, lub
    wymieni w tym procesor i płytę to będzie musiał kupić drugiego Windowsa.

    Proces sprzedaży powinien wyglądać tak, że sprzedawca przed sprzedaniem daje
    klientowi do przeczytania i podpisu licenję (tak wiem 99% ich nie
    przeczyta, tak jak się dowiedziałem w energetyce, że byłem pierwszym
    klientem od kilku lat który dokładnie przestudiował umowę zanim ja
    podpisał), ową podpisaną licencje powinien odesłać do M$ i dopiero po jej
    podpisaniu sprzedać produkt, wtedy nie byłoby żadnych wątpliwości.

  • 120. Data: 2006-03-28 16:06:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > A czy sam fakt, że nie daje się szansy przeczytania licencji przed zakupem
    > nie jest już złamaniem jakiegoś prawa?

    Ale kupując komputer wiesz że Widnows masz na licencji OEM. Jak nie
    wiesz co to znaczy pytaj sprzedawcę komputera. To on sprzedaje ci
    komputer bezpośrednio. Trudno potem udawać głupa jak się nie zapytasz
    sprzedawcy o to czego nie rozumiesz.

> [...]
    > więc, czy jak już kupię i nie zaakceptuje warunków licencji, to czy będę
    > mógł oddać produkt, w odpowiedzi usłyszałem, że nie...

    To wprowadził ci w błąd. Musi ci udzielić wszystkich informacji o
    sprzedawanym ci produkcie.
    A tutaj ci udzielić przynajmniej jednej że jak kupisz OEM to nie
    będziesz mógł oddać. Było spytać co znaczy OEM i już nie kupujesz kota w
    worku. Jak cię wprowadzi w błąd, będziesz mógł wycofać się z całej umowy
    kupna komputera.