  • 1. Data: 2006-08-25 10:18:04
    Temat: ODPOWIEDZIALNOŚĆ za porady
    Od: "Jurek" <j...@p...onet.eu>

    Chciałbym w celu poszerzenia swojej wiedzy podjąć współpracę z stowarzyszeniem
    które społecznie udziale porad, wyjasnien prawnych itp. Chcialbym jednak
    zapytac jak to jest z odpowiedzialnoscia jezeli w jakis sposob porada lub tez
    wyjasnienie byloby w pewien sposob nieprecyzyjne wadliwe lub w innym razie nie
    do konca prawidlowe. Czy udzielanie takich porad w dobrej wierze, spolecznie,
    w celu poglebienia wiedzy i nabycia wiekszego doswiadczenia ma tutaj jakies
    znaczenie?

  • 2. Data: 2006-08-25 10:22:29
    Temat: Re: ODPOWIEDZIALNOŚĆ za porady
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jurek napisał(a):
> [...]
    > w celu poglebienia wiedzy i nabycia wiekszego doswiadczenia ma tutaj jakies

    Jeśli robisz to za darmo ("społecznie" ?), to wystarczy że będziesz
    ostrzegał ludzi że nie bierzesz odpowiedzialności za ewentualne skutki
    zastosowania się do twych porad. Myślę że wtedy nikt skutecznie niczego
    od ciebie nie "wyciągnie" w razie czego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-08-25 10:26:03
    Od: "rrr" <p...@p...net.pl>

    Użytkownik "Jurek" <j...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > spolecznie,
    > w celu poglebienia wiedzy i nabycia wiekszego doswiadczenia ma tutaj

    Witam,
    Czegoś nie rozumiem.... jeżeli chcesz udzielać porad prawnych, a sam nie
    umiesz sobie odpowiedziec na powyzsze pytanie, to Boże chroń osoby którym
    będziesz doradzał...... To jakies komletne nieporozumienie.....
    Pozdrawiam,
    Romek

  • 4. Data: 2006-08-25 10:39:46
    Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl>

    > Chciałbym w celu poszerzenia swojej wiedzy podjąć współpracę z
    > stowarzyszeniem
    > które społecznie udziale porad, wyjasnien prawnych itp. Chcialbym jednak

    niedawno pisal tu jakis Jurek co chcial doradzac (watek "Doradztwo prawne")
    to najlepiej spytaj jego :))))))))))))))))

    tylko nie wiem, czy on bierze odpowiedzialnosc za to co ci w tej
    twojej kwesti doradzi !!! :)))))))))

    Tomek

  • 5. Data: 2006-08-25 10:59:41
    Od: j...@p...onet.eu

> [...]
    > umiesz sobie odpowiedziec na powyzsze pytanie, to Boże chroń osoby którym
    > będziesz doradzał...... To jakies komletne nieporozumienie.....

    Romku drogi, nie powiedziałem że chcę udzielać porad, powiedziałem że
    chciałbym podjąć współpracę nie mówiąc w jakim zakresie czy większym czy
    mniejszym. Nie powiedziałem też że nie umiem sobie odpowiedzieć na to pytanie,
    mam pewną odpowiedź ale po prostu chciałem teoretycznie poznać zdanie innych
    osób w tej sprawie. Przecież może ono się w jakiś sposób różnić od
    mojego.Dziękuję tak czy inaczej za odpowiedź i pozdrawiam.

  • 6. Data: 2006-08-25 11:38:28
    Od: j...@p...onet.eu

> [...]
    > to najlepiej spytaj jego  :))))))))))))))))
    >
    > tylko nie wiem, czy on bierze odpowiedzialnosc za to co ci w tej

    Tomku również drogi a skąd tu ponownie jakaś mowa o chęci doradzania. wątek z
    którym się zapoznałem zawiera całkiem inną treść niż ta o której mówisz. Skąd
    takie jednostronne i emocjonalne podejście do spraw u tylu osób. W każdym bądź
    razie dziękuję za wypowiedź i pozdrawiam serdecznie.

  • 7. Data: 2006-08-25 12:09:35
    Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl>

    > takie jednostronne i emocjonalne podejście do spraw u tylu osób.

    z poczucia humoru :)

    Tomek

  • 8. Data: 2006-08-25 12:27:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "rrr" <p...@p...net.pl> napisał

    > Czegoś nie rozumiem...

    Bo nie umiesz czytać ;)
    Napisał wyraźnie, że on chce poszerzyć _swoją_ wiedzę i w tym celu zwróci
    się do stowarzyszenia które udziela porad.

  • 9. Data: 2006-08-25 18:03:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > do twych porad. Myślę że wtedy nikt skutecznie niczego od ciebie nie

    Moim zdaniem nie musi nikogo uprzedzać. Nie jest profesjonalistą. Równie dobrze
    sąsiad mógł by mieć do mnie roszczenie, że mu poleciłem nie tego malarza do
    ścian i mu krzywo pomalował. Nie popadajmy w absurd.

    Natomiast z tymi poradami trzeba uważać o tyle, by nie popaść w konflikt z
    prawem. Mamy adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych.

  • 10. Data: 2006-08-25 18:06:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem nie musi nikogo uprzedzać. Nie jest profesjonalistą. Równie
    > dobrze sąsiad mógł by mieć do mnie roszczenie, że mu poleciłem nie tego
    > malarza do ścian i mu krzywo pomalował. Nie popadajmy w absurd.

    Nie jestem tak do końca przekonany. Ale nie będę się upierał :)
    Korzystając z jakiejś strony z poradami zawieram jakąś nienazwaną umowę?
    A skoro można to próbować zakwalifikować jako umowę, można do tego potem
    zastosować art. 471 kc.