  • 1. Data: 2009-07-07 20:38:01
    Temat: OC kupionego auta, teoria ktora stala sie praktyka, pytanie do znawcow...
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Sytuacja jest nastepujaca:
    pan A sprzedaje autko panu B (powiedzmy z malymi felerami)
    pan B idzie do skarbowki placi PCC i ma pieczatke na umowie z US
    wiadomo OC pana A jest wazne 30 dni...
    pan B sprzedje autko panu C 20 dni pozniej (powiedzmy po usunieciu felerow)
    oczywiscie auto nie jest jeszcze przerejstrowane z pana A na pana B
    pan C dostaje dwie umowy (normalka zdaza sie...)
    PYTANIE
    jak wyglada sprawa z OC?
    czy jest wazne 10 czy 30 dni od daty umowy miedzy panem B i panem C???

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 2. Data: 2009-07-07 20:50:35
    Od: kuba <j...@g...com>

    HANA pisze:
    > Sytuacja jest nastepujaca:
    > pan A sprzedaje autko panu B (powiedzmy z malymi felerami)
    > pan B idzie do skarbowki placi PCC i ma pieczatke na umowie z US
    > wiadomo OC pana A jest wazne 30 dni...

    W tym miejscu jest błąd - por. art. 31 Ustawy o ubezpieczeniach
    obowiązkowych. W skrócie: Umowa OC ulega rozwiązaniu z upływem okresu na
    jaki została zawarta, chyba że nabywca ją wypowie, wtedy rozwiązuje się
    z upływem 30 dni od nabycia.

> [...]
    > PYTANIE
    > jak wyglada sprawa z OC?
    > czy jest wazne 10 czy 30 dni od daty umowy miedzy panem B i panem C???

    Jak wyżej - jest ważne do końca okresu przewidzianego w umowie.

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-07-07 20:55:36
    Od: news <e...@e...com>

    > Sytuacja jest nastepujaca:
    > pan A sprzedaje autko panu B (powiedzmy z malymi felerami)
    > pan B idzie do skarbowki placi PCC i ma pieczatke na umowie z US

    A po co mu ta pieczatka???
    Ostatnio kupowalem i w zadnym US nie bylem.

    Pzdr
    MS

  • 4. Data: 2009-07-07 21:00:35
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    dzieki za pomoc
    juz wiem co dalej ;-)
    BTW pieczatki w US ursynow (Wawa) stawiaja przy placeniu PCC
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-07-07 21:44:35
    Od: "zaemka" <z...@o...pl>

    > dzieki za pomoc
    > juz wiem co dalej ;-)

    więc co dalej ?

  • 6. Data: 2009-07-07 21:53:59
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zaemka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > więc co dalej ?

    OC jest do 25 wrzesnia
    nikt nic nie wypowiadal wiec mam chwile na przerejstrowanie
    tzn pan C ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-07-08 15:18:10
    Od: "zaemka" <z...@o...pl>

    > nikt nic nie wypowiadal wiec mam chwile na przerejstrowanie
    > tzn pan C ;-)

    uważaj, żeby nie wpakować się w kłopot - tzn. pan C,
    jesli nie wypowiesz formalnie na piśmie umowy (z potwierdzeniem) tzn. że ją
    przedłużasz niezaleznie
    czy gdzieś indziej wykupisz OC czy nie, a jesli ją przedłużasz lub
    korzystasz z dalszego biegu terminu to
    ubezpieczyciel może przekalkulować składkę do Twojego poziomu zniżek-zwyżek.

    pan B tez może mieć kłopot, bo nawet nie mając auta ubezpieczyciel
    może się upomnieć o składkę od niego - porąbane przepisy !

    pzdr. z.