  • 1. Data: 2009-07-07 19:17:50
    Temat: Etat a działalność - koszta
    Od: Martin Fox <k...@g...com>

    Witam,
    Mam takie pytanie - jestem zatrudniony na pełnym etacie, pracodawca
    odprowadza składki itp. Jeśli teraz chciałbym założyć własną działalność
    jakie jeszcze koszta mi dochodzą? Drugiego ZUSu chyba już nie muszę płacić?
    A składki zdrowotne itp.?

    --
    Martin Fox

  • 2. Data: 2009-07-07 19:21:59
    Temat: Re: Etat a działalność - koszta
    Od: spp <s...@o...pl>

    Martin Fox pisze:
> [...]
    > jakie jeszcze koszta mi dochodzą? Drugiego ZUSu chyba już nie muszę płacić?

    Tylko zdrowotne.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-07-07 19:29:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    spp w <news:h3078p$jns$3@news.onet.pl>:

    > Tylko zdrowotne.

    Na pełnym etacie może być za 80% minimalnej pensji -- a wtedy...
    Może miec też minimalną i zachorować i dostać mniej -- a wtedy...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-07-07 19:55:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Może miec też minimalną i zachorować i dostać mniej -- a wtedy...

    No wlasnie - a czy w przypadku choroby przeszedlby taki numer:
    - w pierwszym dniu zwolnienia wyrejestrowuje sie (ZWUA) ze zdrowotnego i
    rejestruje od razu (ZUA) do wszystkich ubezpieczen, po czym sklada ZUS-ZLA
    (chyba musi wziac dwie sztuki - jedna do pracy, druga z dzialalnosci).
    Poniewaz chorobowe z dzialalnosci powinno dzialac bez wyczekiwania (z uwagi
    na ciaglosc), wiec oprocz wynagrpodzenia chorobowego z zakladu pracy dojdzie
    zasilek z dzialalnosci. Po zakonczeniu chorowania natychmiast ZWUA i ZZA do
    zdrowotnego tylko.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-07-08 11:38:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jul 2009, SDD wrote:

> [...]
    > na ciaglosc), wiec oprocz wynagrpodzenia chorobowego z zakladu pracy dojdzie

    Nie zadziała aby automat do wyznaczania kwoty zasiłku chorobowego
    z DG jako średniej ze składek chorobowych z iluś tam miesięcy?
    Czyli owszem, dostałby, w wysokości zero zł ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-07-08 16:28:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie zadziała aby automat do wyznaczania kwoty zasiłku chorobowego
    > z DG jako średniej ze składek chorobowych z iluś tam miesięcy?
    > Czyli owszem, dostałby, w wysokości zero zł ;)

    A nie ma oby jakiejs minimalnej podstawy do chorobowego?
    Zreszta - tak czy ianaczej skladek nei bedzie musial zaplacic - a to juz
    sporo do przodu :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-07-11 10:33:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jul 2009, SDD wrote:

    > A nie ma oby jakiejs minimalnej podstawy do chorobowego?

    Jest, ale w stronę "ile płacić" :)
    Co do liczenia średniej nigdy nie sprawdzałem jak z "okresem
    nieskładkowym" w okresie objętym śrenią.

    > Zreszta - tak czy ianaczej skladek nei bedzie musial zaplacic - a to juz
    > sporo do przodu :)

    A to prawda.

    pzdr, Gotfryd