  • 1. Data: 2004-03-29 08:47:44
    Temat: OC i udzial wlasny
    Od: u...@p...onet.pl

    Witam i prosze zorientowanych o informacje:
    kolizja, szkoda likwidowana z OC sprawcy.
    Rzeczoznawca z PZU wycenil koszt naprawy.
    Wyplata o 10% mniejsza od tej wyceny z powodu "udzialu wlasnego".
    Podobno moge tych 10% dochodzi osobno u sprawcy?
    Czy mnie ktos tu nie probuje zrobic w ...?
    Czy tak sie to odbywa, czy moze PZU powinien mi w calosci pokryc
    szkode, a tych 10% sam dochodzic od swojego klienta?

    Z gory dziekuje za pomoc.

    u.

  • 2. Data: 2004-03-29 10:16:24
    Temat: Re: OC i udzial wlasny
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Wyplata o 10% mniejsza od tej wyceny z powodu "udzialu wlasnego".
    > Podobno moge tych 10% dochodzi osobno u sprawcy?

    Z OC nie ma udzialu wlasnego ... masz dostac calosc kosztow naprawy. To
    w ogole jakas pomylka ? Jak PZU moze stosowac takie oszustwa prosto w
    oczy ?

    --
    Krzysiek, Krakow, bordowy Escort 1.6 16V LPG

  • 3. Data: 2004-03-29 10:34:44
    Od: u...@p...onet.pl

    On Mon, 29 Mar 2004 12:16:24 +0200, KrzysiekPP <k...@o...pl>
    wrote:

    >Z OC nie ma udzialu wlasnego ... masz dostac calosc kosztow naprawy. To
    >w ogole jakas pomylka ? Jak PZU moze stosowac takie oszustwa prosto w
    >oczy ?

    Kombinuja jak moga, bo ich boli wyplacenie komus kasy.
    Stwierdzili, ze sprawca mial "polise OC z udzialem wlasnym" i oni
    wyplacaja tyle, ile wynika z tej polisy. Moze i tak jest?
    Pytanie, na co sie powolac w takiej sytuacji w negocjacjach ze
    sprawca?

    u.

  • 4. Data: 2004-03-29 11:39:19
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Stwierdzili, ze sprawca mial "polise OC z udzialem wlasnym" i oni
    > wyplacaja tyle, ile wynika z tej polisy. Moze i tak jest?

    Ciebie nie interesuje jaka on mial polise. Ty z nimi nie zawierales
    umowy. Masz dostac calosc kosztow. Tak dokladnie trzeba im powiedziec.

  • 5. Data: 2004-03-29 12:09:45
    Od: x...@p...onet.pl

    On Mon, 29 Mar 2004 13:39:19 +0200, KrzysiekPP <k...@o...pl>
    wrote:

    >Ciebie nie interesuje jaka on mial polise. Ty z nimi nie zawierales
    >umowy. Masz dostac calosc kosztow. Tak dokladnie trzeba im powiedziec.

    Taka tez byla moja pierwsza reakcja, na co uslyszalem, ze oni
    odpowiadaja zgodnie z warunkami w polisie - co w sumie tez jest
    logiczne.
    No nic, pozostaje zaczekac na rozliczenie od nich na papierze (i tam
    ma byc wyszczegolnione te brakujace 10% wraz z powodem, dlaczego tak
    jest) i wtedy ewentualnie bede jeszcze dzialal.
    Dzieki.

    u.

  • 6. Data: 2004-03-29 17:40:22
    Od: "vl" <v...@s...net.pl>

    nie ma czegos takiego w oc.
    najwyzej przyczynienie moze byc.
    nie odbieraj kasy, nic nie podpisuj.
    wyslij list z kopia kosztorysu, gdzie bedzie
    w nim napisane "udzial wlasny"
    do rzecznika ubezp. i centrali pzu,
    a im do wiadomosci.
    nie poddawaj sie,
    chyba ze to mialo byc przyczynienie.

  • 7. Data: 2004-03-29 23:09:46
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy tak sie to odbywa, czy moze PZU powinien mi w calosci pokryc
    > szkode, a tych 10% sam dochodzic od swojego klienta?

    chyba cos sie komus pomylilo;
    nie istnieje pojecie udzialu wlasnego przy polisie oc,
    natomiast jest taka opcja w ubezpieczeniu ac,
    skoro piszesz, ze odszkodowanie dostaniesz
    z polisy oc sprawcy wiec nie ma zadnego udzialu wlasnego,
    byc moze ktos probuje wcisnac ci likwidacje szkody z twojego ac.
    pozdro:)

  • 8. Data: 2004-04-02 22:49:49
    Od: u...@p...onet.pl

    wrote:

    >Ciebie nie interesuje jaka on mial polise. Ty z nimi nie zawierales
    >umowy. Masz dostac calosc kosztow. Tak dokladnie trzeba im powiedziec.

    Witam ponownie.
    Mam juz papier z PZU, opisze wiec sprawe bardziej szczegolowo.
    Pisalem wczesniej dla uproszczenia o kolizji, to nie do konca bylo
    tak, a moze ma to znaczenie?
    Chodzi o to, ze powodem uszkodzenia mojego samochodu byl snieg, ktory
    spadl z dachu (budynek wysoki, wiec wgiety dach, klapa silnika, wybita
    szyba, oberwane lusterka, wycieraczki). Wezwalem policje, ustalono
    wlascicielke, ktora podala nr polisy . Jest to wiec ubezpieczenie
    budynku(??) lub dzialalnosci gosp. Czy w takiej sytuacji mozliwe jest
    ubezpiecznie sie od OC w niepelnym zakresie (tzn. ubezpieczyciel
    odpowiada do wysokosci np. 90% szkody)? Takie ubezp. jest chyba
    nieobowiazkowe, wiec moze dlatego?
    Dalej juz tak, jak opisywalem: oszacowanie szkody, i informacja o
    wyplacie kwoty 10% nizszej. Nie mialem mozliwosci odmowy przyjecia
    kwoty, ktora proponowali, bo wczesniej podalem nr konta, poza tym
    potrzebowalem tych pieniedzy, bo warsztat domagal sie swojego.

    Teraz pismo, ktore dostalem z rozliczeniem szkody:
    Zawiadamiamy, ze za szkode zostalo przyznane odszkodowanie: tutaj
    kwota.
    Potraca sie: Udzial wlasny ubezp. 10%( wg zawartej polisy przez
    ubezpieczajacego, tj. ... i tu nazwa firmy-wlasciciela budynku).

    Pytanie co teraz?
    Nie widze powodu, zeby rezygnowac z tych pieniedzy, jaki wiec ruch
    teraz wykonac?

    Bede wdzieczny za Wasza opinie.
    Pozdrawiam.

    u.

  • 9. Data: 2004-04-03 08:01:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Apr 2004 u...@p...onet.pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Potraca sie: Udzial wlasny ubezp. 10%( wg zawartej polisy przez
    >+ ubezpieczajacego, tj. ... i tu nazwa firmy-wlasciciela budynku).

    Wystąpić do właścicielki, wydawałoby się oczywiste ?
    Może mieć inne ubezpieczenie, może będzie musiała zapłacić sama.
    Z ciekawości: a stałeś na jej terenie ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-04-05 07:40:41
    Od: u...@p...onet.pl

    On Sat, 3 Apr 2004 10:01:50 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Wystąpić do właścicielki, wydawałoby się oczywiste ?
    > Może mieć inne ubezpieczenie, może będzie musiała zapłacić sama.
    > Z ciekawości: a stałeś na jej terenie ?

    Auto stalo na chodniku wzdluz budynku.
    Czy mam mozliwosc sprawdzenia w PZU, czy mowia/pisza prawde?
    Tzn. czy mam prawo zobaczyc ta polise?
    W jakiej formie wystapic o zwrot do wlasciciela?
    Nasmarowac pismo z prosba/zadaniem/wezwaniem do zaplaty?

    Mam watpliwosci z powodu tych zdecydowanych opinii, ze OC wyklucza
    udzial wlasny.

    u.