  • 1. Data: 2004-03-29 08:48:22
    Temat: pomiar ciepła - długie
    Od: "Piotr" <p...@a...net.pl>

    Witam
    Szukam wszelkich informacji, podstaw prawnych na temat zasad rozliczania
    zużycia energi cieplnej w budynkach wielorodzinnych a w szczególności zasad
    rozliczanie enrgi cieplnej według odparowników.
    W czym rzecz miałem zaistalowane w mieszakaniu czujniki poboru ciepła Co. -
    odparowniki na każdym grzejniku. Idea słuszna zmniejszenie kosztów grzania.
    Wspólnota podjeła stosowne uchwały ale umowy na te czujniki i rozliczenie
    były podpisywane indywidualni. Jeden sezon grzewczy, drudi koszty CO zamiast
    maleć rosły oczywiście według tych wyliczeń. Zainteresowałem sie jak jest i
    moich sąsiadów. okazało sie że ja płacę najwiecej w bloku - pomijam metraż.
    Nało tego okazało się że firma rozliczajaca stosuje jakieś wskaxniki i nie
    kuzy sąsiedzi nie płaca wcale - kilkadziesiąt złotych na sezon a CO - za
    ogrzewanie.
    Wypowiedziałem umowę na te grzejniki wracając do starych zasad rozliczania.
    Lilka miesięcy temu dostałem rozliczenie poprzedniego sezonu i okazało się
    że mam do zapłacenie kilkaset złotych nie dopłaty na moja prośbę o podanie
    podstaw administrator przysłał wezwanie do zapłaty a ustanie poinformował -
    oczywiście nie oficjalnie że kwota ta wynika z róznicy między kosztami
    grzania całego budynku a odczytami czujników- odparowników. Róznica jaka
    wynikła z tej wyliczanki obciążono mnie. Do mtej pory nie dostałem ani
    szczegółowgo wyliczenia kwoty ociążenia ani podania mi podstawy prawnej
    działania administaratora. oczywiście sprawa przybiera coraz sądowy wyraz -
    wymiana pism co raz ostrzejszych i dlatego moje pytranie co robić dalej i o
    ewentalne doświadczenia innych osób oraz o podstawy prawne. sprawa napewno
    trafi do sądu.
    Ze słyszenia i se sojego doświadczenia wiem iz podobne praktyki co do
    złużycia wody były całkowicie nielegalne - ustalone maksymalne wskaźniki
    zużycia wody na głowę.
    Oczekująć podpowiedzi
    Piotr

  • 2. Data: 2004-03-29 18:13:14
    Temat: Re: pomiar ciepła - długie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    Jak wrzucisz w google swoje pytanie, to powinieneś znaleźć moją odpowiedź
    z tamtego roku. Było to wałkowane na tej grupie i napisałem taki post na
    kilkanaście kB. W skrócie podział kosztów ciepła to zawsze jest rzecz
    umowna. Można to rozliczać w stosunku do metrażu, można w stosunku do
    mieszkańców, można w stosunku do każdego innego wskaźnika. Wskazania
    ciepłomierza są sposobem dobrym jak każdy inny, ale nie należy zapominać,
    że w żadnym wypadku nie jest to urządzenie pomiarowe.

    Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest to, że nigdy nie mamy pewności, czy
    płacimy za siebie. I nie ma na to silnych. Nawet jakbyśmy zamontowali
    ciepłomierze z prawdziwego zdarzenia, co z reguły jest niemożliwe z uwagi
    na konstrukcję systemu CO dostarczającego energię tzw. pionami, to i tak
    nie uwzględnimy przepływów ciepła pomiędzy mieszkaniami.