  • 11. Data: 2006-02-09 11:12:10
    Temat: Re: OC - 2 pojazdy- 1 wlasciciel???
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > A ile byś uzbierał na koncto gdybyś nie płacił kasy na AC i OC?

    Rozumujesz strasznie płytko, bez urazy :-). A co by było gdyby mi auto
    buchnęli w nocy? AC chroniło mnie nie tylko przed kosztami napraw, ale też
    skutkiem kradzieży. A OC, jak wiesz, służy wypłacie odszkodowań ewentualnym
    pokrzywdzonym przez Ciebie :-).
    Płaciłem AC dla własnego spokoju. I summa summarum opłaciło się, gdyż w
    zeszłym roku miałem poważną stłuczkę i remont był naprawdę kosztowny :-).

    > Bzdura; dla mnie oczywiste byłoby to gdyby po prostu naprawiali wyrządzoną
    > szkode. Od tego jest UBezpieczalnia.

    Naprawiają Ci wyrządzoną szkodę. Oddają Ci pieniądze za element w podobnym
    stanie technicznym jak był w Twoim aucie przed kolizją.
    Poza tym po co ta dyskusja. Masz do wyboru albo nie płacić AC i naprawiać w
    razie czego za własną kasę, albo wykupić AC ze zniesieniem amortyzacji
    części (10-15% droższe) i po kłopocie :-).

  • 12. Data: 2006-02-09 11:18:44
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Najbardziej logiczne byłoby zatem ZNIESIENIE obowiązku ubezpieczenia.
    > To znaczy, że nie byłoby ono obowiązkowe - wtedy sam odpowiadasz za
    > spowodowane szkody.

    Już widzę jak po wjechaniu w tył Mera CLK albo Maybacha o. Rydzyka wyciągasz
    z kieszeni kilkanaście patyków z uśmiechem na ustach :-))). Zastanów się co
    piszesz proszę... Sądy jeszcze bardziej pękałyby w szwach, a komornicy nie
    nadążali zabierać aut i innego majątku ;-)))

    > Obecnie nawet AC jest obowiązkowe co jest wyjątkowym sk******.

    Chyba w Mozambiku :-))). Owszem, jest obowiązkowe, ale jeśli auto jest w
    kredycie lub leasingu. To akurat jest oczywiste, chyba dla większości tu
    zgromadzonych :-)

    > Otóż miałem stłuczke - naprawa auta to jakies 4 tysiace zlotych, woz
    > firmowy. Bez AC NIE da się wliczyć kosztów naprawy w koszty dzialalnosci
    > firmy...

    Co Ty pleciesz??? Jeśli masz AC to nie wliczysz kosztów naprawy auta, bo
    faktury oddajesz do TU i dostajesz wypłatę odszkodowania. Chyba że robisz
    jakoweś machlojki ;-)))

  • 13. Data: 2006-02-09 11:37:15
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    Robert J. wrote:

> [...]
    > Zastanów się co piszesz proszę... Sądy jeszcze bardziej pękałyby w szwach,
    > a komornicy nie nadążali zabierać aut i innego majątku ;-)))

    A teraz i tak - jak wezwą na miejsce _policje_ a TY odmówisz przyznania się
    do winy i.t.d. - to UBEZPIECZALNIA nie zapłaci tym ludziom - widziałeś o
    tym?

    > Chyba w Mozambiku :-))). Owszem, jest obowiązkowe, ale jeśli auto jest w
    > kredycie lub leasingu. To akurat jest oczywiste, chyba dla większości tu
    > zgromadzonych :-)

    AC jest "obowiązkowe" - czytaj niżej.

    > Co Ty pleciesz??? Jeśli masz AC to nie wliczysz kosztów naprawy auta, bo
    > faktury oddajesz do TU i dostajesz wypłatę odszkodowania. Chyba że robisz
    > jakoweś machlojki ;-)))

    AUTO firmowe - nie możesz zaliczyć naprawy w koszty firmy jeżeli NIE MASZ
    AC. Rozumiesz? Musisz wydać pieniądze a faktur tych NIE ZALICZYSZ w koszty
    (gdy nie masz AC) - czyli płacisz od tego PODATEK... ale abyś to zrozumiał
    musisz umieć liczyć. Weźmy mój ostatni przykład. Miałem stłuczkę - naprawa
    mojego auta to 4000 zl. Bez większego skrzywienia wyciągnąłem je z
    kieszeni. I teraz - nie mogę tego zaliczyć w koszty. W tych 4000 zł 33%
    (vat + dochodowy) to podatek... którego NIE MOGE odliczyć - czyli płace
    dodatkowo do "państwa" 1320 zł - razem jest to 5320 zł realnie wydanej
    kasy.
    Oczywiście gdybym miał AC... to moge odliczyć.
    Gdy nie mam AC - skarbowy przy pierwszej kontroli się przyczepi do tego i mi
    to wyrzuci z kosztów i.t.d.

    --
    Kudłaty

  • 14. Data: 2006-02-09 11:41:10
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    Robert J. wrote:

    > Rozumujesz strasznie płytko, bez urazy :-). A co by było gdyby mi auto
    > buchnęli w nocy? AC chroniło mnie nie tylko przed kosztami napraw, ale też
    [...]

    Oddadzą Ci drugie takie samo?
    Bedziesz miał wzwyzke w AC?

    > Naprawiają Ci wyrządzoną szkodę. Oddają Ci pieniądze za element w podobnym
    > stanie technicznym jak był w Twoim aucie przed kolizją.

    ale ja nie chce kasy za element tylko element - no i niby czemu używany?
    Ubezpieczenie to ubezpieczenie... szczegolnie gdy przymusowe.

    > Poza tym po co ta dyskusja. Masz do wyboru albo nie płacić AC i naprawiać
    > w razie czego za własną kasę, albo wykupić AC ze zniesieniem amortyzacji
    > części (10-15% droższe) i po kłopocie :-).

    Tak... ponad 2000 zl / rok.
    (przymusowe OC do niego to drugie tyle - ale udało mi się w jednym
    towarzystwie uzyskac 60% na "dzień dobry").
    Teraz juz rozumiem, co ludzie mieli na mysli mowiac, ze to drogie auto :)

    --
    Kudłaty

  • 15. Data: 2006-02-09 15:07:29
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Ubezpieczenie to ubezpieczenie... szczegolnie gdy przymusowe.

    Ubezpieczenie ma różne warianty, zależne od składki.
    W sklepie też powiesz "telewizor to telewizor"? Chyba nie...

    > Tak... ponad 2000 zl / rok.

    Powiedz mi gdzie jest przymusowe AC??? Bo jakoś mnie nie przekonałeś ;-)))

  • 16. Data: 2006-02-09 15:09:52
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Gdy nie mam AC - skarbowy przy pierwszej kontroli się przyczepi do tego i
    mi
    > to wyrzuci z kosztów i.t.d.

    Nie chce mi się z Tobą gadać, nie obraź się :-). Nie prowadź lepiej firmy,
    bo możesz mieć kłopoty :-)

  • 17. Data: 2006-02-09 15:18:37
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > AUTO firmowe - nie możesz zaliczyć naprawy w koszty firmy jeżeli NIE MASZ
    > AC. Rozumiesz?

    Ech, zagadnę jeszcze :-).
    Wydawaliśmy na służbowe auta (jest nas dwóch wspólników i są dwa auta na
    firmę) różne kwoty. Począwszy od części zamiennych, zbitego reflektora,
    frostowania błotnika, poprzez płyn do spryskiwaczy, kończywszy na głupiej
    myjni. I wszystko to możesz odliczać. I VAT, i dochodowy. Nie wiem więc skąd
    ten wymysł że nie możesz odliczyć naprawy auta? Dodam jeszcze że księgowość
    prowadzi nam dużo biuro w Szczecinie i osobiście prosiłem ich i upewnienie
    się, czy rzeczywiście te faktury mogą iść w koszty :-).

    > Musisz wydać pieniądze a faktur tych NIE ZALICZYSZ w koszty
    > (gdy nie masz AC) - czyli płacisz od tego PODATEK...

    Patrz wyżej :-).

    > ale abyś to zrozumiał
    > musisz umieć liczyć.

    Sądzę że moja umiejętność liczenia znacznie przewyższa Twoją :-). Żwłaszcza
    jeśli Twoja dorównuje głupotom, jakie tu wypisujesz....

  • 18. Data: 2006-02-09 15:34:48
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    Robert J. wrote:

    > Ubezpieczenie ma różne warianty, zależne od składki.
    > W sklepie też powiesz "telewizor to telewizor"? Chyba nie...

    Nikt mnie jednak nie przymusza do kupienia telewizora :)
    widzisz różnicę?

    > Powiedz mi gdzie jest przymusowe AC??? Bo jakoś mnie nie przekonałeś ;-)))

    To proste.
    Jak nie masz AC to nie możesz wliczyć kosztów naprawy pojazdu w koszty
    firmy. w ten sposób AC staje się przymusowe... w przeciwnym razie TRACI się
    na podatkach od tej kwoty. To chyba obczywiste...
    to troche tak, idziesz ulica i słyszysz "stój bo strzelam", przecież nie ma
    obowiązku zatrzymania się, prawda?

    Porównanie jest jak najbardziej na miejscu, nie ma nic bardziej bandyckiego
    w tym kraju jak przymusowe ubezpieczenie (oc, ac, zus, i.t.d.).

    --
    Kudłaty

  • 19. Data: 2006-02-09 15:38:04
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    Robert J. wrote:

> [...]
    > księgowość prowadzi nam dużo biuro w Szczecinie i osobiście prosiłem ich i
    > upewnienie się, czy rzeczywiście te faktury mogą iść w koszty :-).

    Poczekaj do pierwszej kontroli ze skarbowego w tym kraju a potem będziemy
    się mądrzyć - wtedy wspomnisz moje słowa :-))

    > Patrz wyżej :-).
    >
    > Sądzę że moja umiejętność liczenia znacznie przewyższa Twoją :-).
    > Żwłaszcza jeśli Twoja dorównuje głupotom, jakie tu wypisujesz....

    Głupotom?

    Po prostu uważam, że obowiązkowe AC czy OC jest po prostu złodziejstwem.

    --
    Kudłaty

  • 20. Data: 2006-02-09 17:08:44
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Chodziło o auta leasingowe. Jacyś goście, zupełnie obcy,
    > gdzieś się stuknęli. Pech chciał, że obaj mieli auta w leasingu w tym
    > samym
    > funduszu i TU nie chciało wypłacić poszkodowanemu odszkodowania bo
    > właścicilem obu aut był... ten sam podmiot, czyli fundusz :-).

    bylo to przedmiotem rozwazan SN... ubezpieczyciel ma placic

    pozdrawiam