  • 1. Data: 2005-02-28 19:29:08
    Temat: O adwokatach ciag dalszy
    Od: " Daria" <m...@N...gazeta.pl>

    Juz pisalam dwukrotnie ze chce zatwierdzic w Polsce orzeczenie amerykanskiego
    sadu o moim rozwodzie. Byly tam takie rozne z dwiema lubelskimi adwokatkami.
    Jedna byla niesolidna, druga zazyczyla sobie bajonska sume wyzsza niz w Nowym
    Jorku biora za te sprawe. Ktos mi tu zasugerowal warszawskich adwokatow. O
    boy! Jeden z polecenia zazyczyl sobi 7000 zlotych polskich drugi jeszcze nie
    odpowiedzial Co Wy na to? Czy rzeczywiscie adwokatom pada na mozg jak uslysza
    o USA?

  • 2. Data: 2005-02-28 21:09:58
    Temat: Re: O adwokatach ciag dalszy
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Ja mam podobne doswiadczenia. Coprawda sprawa nie dotyczy USA ale jest na
    tak niewielka kwote ze jestem pewien ze adwokat nawet nie przeczyta
    dokladnie dokumentow, dlatego chyba bede bronil sie sam. Zreszta moje
    doswiadczeni z sadu pracy to potwierdzaja, laska od radcy prawnego
    wypowiedziala 2 zdania.

  • 3. Data: 2005-02-28 22:04:22
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    jarmulowicz krzysztof wrote:
> [...]
    > przeczyta dokladnie dokumentow, dlatego chyba bede bronil sie sam.
    > Zreszta moje doswiadczeni z sadu pracy to potwierdzaja, laska od

    Czemu sie dziwic,- adwokaci w Polsce mają raj na ziemi;).

    Nawet nie siegając po przykłady amerykańskie to np. ilość adwokatów w
    Holandii jest w stosunku do liczby ludności 15 razy (!!!) większa niż w
    Polsce. Podobnie np. w Niemczech adwokatów jest ponad 100 tys, a u nas nieco
    ponad 6 tys.

    I dlatego rozpuszczeni pozwalaja sobie na takie numerki, jak np. udzielanie
    porad zupełnie błędnych ( i to z rodzaju błędów kardynalnych a
    prymitywnych), których usłuchanie spowodowałoby nieodwracalne, niekorzystne
    skutki.
    Na zgłoszony przez pytającego (na szczęście przygotowanego) protest pan
    mecenas zrobił tzw. wielkie oczy. W związku z czym pytający urządził mu
    wykład, po którym p. mecenas łaskawie przyznał, że pytający ma racje i
    lepiej to zagadnienie zna (wcale nie tak skomplikowane zresztą) niz jego
    aplikanci. I na tym rozmowa zakończyłaby się, gdyby p. mecenas za to, że
    urządzono mu wykład i wykazano, że gadał totalne, a przede wszystkim
    szkodliwe głupstwa nie zażyczył sobie sowitego honorarium!;).

    Dopiero solidna awantura z tel./ do dziekana rady (zresztą naprawdę nic nie
    dająca) trochę go otrzeźwiła.

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 4. Data: 2005-02-28 22:25:59
    Od: poreba <d...@p...com>

    "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> popełnił 28 lut 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d001c9$se3$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Ja mam podobne doswiadczenia. ...
    > ... laska od radcy prawnego wypowiedziala 2 zdania.
    Pomijając nie/trafność Twojej diagnozy to argumentacja cienka.
    Znasz: o kowalu co "widział jak, i gdzie suknąć młotkiem"?
    Może to 2 zdania, ale te "właściwe"? ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2005-02-28 22:29:11
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    No wlasnie, moj znojomy ktory byl w tarapatach zatrudnil adwotaka i ten na
    wstepie chcial zaliczke 10 tys pln.( a zarzuty znajomy mial na 20 tys pln!!)
    Znajomego aresztowano na 6 godzin no i adwokat wyciagnal go z aresztu bardzo
    prostym sposobem - udzielajac rady aby ten sie przynal ;-).
    Nie wiem gdzie niektorzy z nich robili aplikacje chyba gdzies na bardzo
    dalekim wschodzie. Oczywiscie nie mowie o wszystkich adwokatach pewno sa
    gdzies jacys dobrzy i tani adwokaci .

  • 6. Data: 2005-02-28 23:00:15
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik " Daria" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Juz pisalam dwukrotnie ze chce zatwierdzic w Polsce orzeczenie
    amerykanskiego
    > sadu o moim rozwodzie.
    ciekawa jestem co tu ma adwokat do roboty? :)

    Sandra

  • 7. Data: 2005-02-28 23:05:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sandra wrote:
    > Użytkownik " Daria" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > amerykanskiego

    > ciekawa jestem co tu ma adwokat do roboty? :)

    nic. chodzi o to, że Darii nie ma w Polsce i chce to komus zlecić do
    zrobienia w Polsce. I wymyśliła, że będzie to adwokat. Z tym, że ma
    pecha jeśli chodzi o wybór adwokatów.

  • 8. Data: 2005-02-28 23:23:52
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > sandra wrote:
    > nic. chodzi o to, że Darii nie ma w Polsce i chce to komus zlecić do
    > zrobienia w Polsce. I wymyśliła, że będzie to adwokat. Z tym, że ma
    > pecha jeśli chodzi o wybór adwokatów.

    a nie powinno sie zaczac od bieglego tlumacza i informacji w sadzie
    okregowym w odpowiedniej wydziale obrotu zagranicznego a co do nieobecnosci
    Darii w Polsce udzielenie przez nia pelnomocnictwa dla doreczen osobie
    znajomej znajdujacej sie w Polsce ?

    Sandra

  • 9. Data: 2005-02-28 23:25:07
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w

    lista tlumaczy bieglych w tym zakresie jest w kazdym sadzie okregowym i
    rejonowym wystarczy tylko o nia poprosic w sekretariacie

    Sandra

  • 10. Data: 2005-03-01 04:15:31
    Od: " Daria" <m...@g...pl>

    sandra <n...@n...e-wro.pl> napisał(a):

    > Użytkownik " Daria" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > amerykanskiego
    > ciekawa jestem co tu ma adwokat do roboty? :)
    >
    > Sandra

    to ze ja mieszkam w USA i ani nie mam czasu na zalatwianie ani nie mam
    pojecia jak a dotego moj ex maz odmowil podpisania dokumentow wiec trzeba to
    zalatwiac inaczej a ja tego tez nie wiem jak :)