  • 1. Data: 2005-02-28 17:07:38
    Temat: Licencja OEM i kupno sprzetu od osoby fizycznej
    Od: "#as" <a...@o...spamtrap.pl>

    Witam,

    Kupilem uzywanego laptopa pewnej firmy X od 'goscia z ogloszenia'.
    Spotkalismy sie, on dostarczyl komputer z kilkoma plytkami, bez faktury.
    Komputer byl zakupiony w Wielkiej Brytanii (ma angielska klawiature, ale to
    nieistotne). Na komputerze byl windows XP Pro PL (pirat). Sprzedajacy
    powiedzial, ze orginalnie na laptopie byl XP HE eng, ale on chcial miec Pro
    i PL, wiec przeinstalowal.
    Dodatkowo byl nosnik XP HE dedykowany firmie X, lecz uszkodzony, dlatego
    dorzucil tez plytke z XP HE PL dedykowany firmie X, lecz powiedzial, ze nie
    wie, czy takie dzialanie jest legalne, dlatego nie umiescilismy windowsa i
    umowie K-S owego laptopa (wobec zdecydowanego sprzeciwu sprzedajacego).
    COA jest naklejony na spodzie notebook'a.

    Teraz moje pytanie: Czy moge uzywac Windowsa XP HE OEM na tym laptopie,
    skoro zakupilem sprzet ktoremu byl dedykowany Win XP HE, mam COA naklejone
    na obudowie, jak rowniez orginalny nosnik z systemem operacyjnym?
    Aktywacja w M$ odbyla sie bez problemu po instalacji systemu na product-key
    podany na naklejce.
    Niestety nie posiadam faktury VAT (gdzies mam umowe K-S, byc moze jestem w
    stanie ja odszukac, jak przegrzebie kupki faktur i kart gwarancyjnych, lecz
    windows nie jest tam wyszczegolniony).

    pozdrawiam
    #as

  • 2. Data: 2005-02-28 17:11:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    #as rzecze:
    [..]
    > Niestety nie posiadam faktury VAT (gdzies mam umowe K-S, byc moze jestem w
    > stanie ja odszukac, jak przegrzebie kupki faktur i kart gwarancyjnych, lecz
    > windows nie jest tam wyszczegolniony).

    A jesteś niewolnikiem M$ czy wolnym człowiekiem?
    Jeżeli to drugie to możesz używać, tak stanowi prawo.
    Jeżeli niewolnikiem M$ to ich zapytaj nie nas.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2005-02-28 17:21:11
    Od: "#as" <a...@o...spamtrap.pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message
    <ciach>
    > A jesteś niewolnikiem M$ czy wolnym człowiekiem?
    > Jeżeli to drugie to możesz używać, tak stanowi prawo.
    > Jeżeli niewolnikiem M$ to ich zapytaj nie nas.

    Juz uzywam.
    Chcialem tylko zasiegnac porady, jak to wyglada od strony prawnej, bo ja do
    tego glowy nie mam.

    Dzieki za odpowiedz.
    Andrzej

  • 4. Data: 2005-02-28 17:38:17
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "#as" <a...@o...spamtrap.pl> napisał w wiadomości

    > Juz uzywam.
    > Chcialem tylko zasiegnac porady, jak to wyglada od strony prawnej, bo ja
    > do tego glowy nie mam.

    A Areczek ma ale do niczego. Spaprana totalnie;))

    Pzdr
    Leszek