  • 21. Data: 2010-11-24 09:18:05
    Temat: Re: Numer rejestracyjny a dane osobowe
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 23 Nov 2010 12:50:04 +0100,
    niusy.pl <d...@n...pl.invalid> screamed:

    Tak. Nie trzeba.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:207B ]
    [ 10:17:55 user up 12631 days, 22:12, 1 user, load average: 0.94, 0.81, 0.00 ]

    Don't panic.

  • 22. Data: 2010-11-24 09:18:23
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 23 Nov 2010 16:16:48 +0100,

    Zasadnicze/elementarne. Wybierz sobie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
    [ 10:18:08 user up 12631 days, 22:13, 1 user, load average: 0.94, 0.81, 0.00 ]

    To write a diary every day is like returning to one's own vomit.

  • 23. Data: 2010-11-25 08:20:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:slrniepm2v.aic.milusi.pysiaczek@buziacz
    ek.pl...

    > Zasadnicze/elementarne. Wybierz sobie.

    sugerujesz ze majac numer rejestracyjny, nie jest mozliwym zidentyfikowanie
    wlasciciela?

  • 24. Data: 2010-11-25 10:17:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-19 12:27, bkoziel pisze:

    > Na gruncie jakich jeszcze aktów prawnych można rozpatrywać takie
    > zagadnienie?

    No to wkleję coś ze strony GIODO:

    CZY NUMER VIN POJAZDU STANOWI DANE OSOBOWE W ROZUMIENIU USTAWY O
    OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH?

    Co do zasady sam numer VIN nie stanowi informacji, na podstawie której
    można zidentyfikować konkretną osobę. Zatem nie można uznać go za dane
    osobowe. Jednak dla administratora danych, jakim w tym przypadku jest
    minister właściwy do spraw administracji publicznej, powiązanie numeru
    VIN z innymi informacjami identyfikującymi właściciela pojazdu, nie
    stanowi problemu. Umożliwia więc bez nadmiernego kosztu, czasu i
    działań, zidentyfikować konkretną osobę. Zatem dla niego numer VIN
    stanowi dane osobowe.
    Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
    osobowych, zwanej dalej ustawą, za dane osobowe uważa się wszelkie
    informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania
    osoby fizycznej. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której
    tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, zwłaszcza przez
    powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka
    specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne,
    umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. Natomiast informacji nie
    uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli
    wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań. W świetle
    cytowanej definicji, za dane osobowe uznaje się zatem zarówno takie
    informacje, które pozwalają bezpośrednio na określenie tożsamości
    konkretnej osoby, jak również takie, które nie pozwalają na jej
    natychmiastową identyfikację, umożliwiają to jednak przy pewnym
    nakładzie kosztów, czasu lub działań.
    Przy ustalaniu, czy numer VIN należy do kategorii danych osobowych,
    należy wziąć pod uwagę zarówno przepisy ustawy o ochronie danych
    osobowych, jak i unormowania ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o
    ruchu drogowym.
    Ta druga stanowi, iż każdy pojazd uczestniczący w ruchu powinien
    posiadać nadane przez producenta cechy identyfikacyjne, jak numer VIN
    albo numer nadwozia, podwozia lub ramy (art. 66 ust. 3a Prawa o ruchu
    drogowym).
    Trudno więc uznać, że sam numer VIN stanowi dane osobowe. Na jego
    podstawie nie można bowiem zidentyfikować konkretnej osoby ani
    bezpośrednio, ani pośrednio bez nadmiernych kosztu, czasu i działań.
    Jednak dla niektórych podmiotów mających dostęp do informacji
    zgromadzonych w centralnej ewidencji kierowców posiadanie samego nr VIN
    stanowi informację, na podstawie której są one w stanie, bez nadmiernego
    kosztu, czasu i działań, zidentyfikować konkretną osobę.
    Zgodnie bowiem z art. 80a ust. 2 Prawa o ruchu drogowym, w Centralnej
    ewidencji pojazdów gromadzi się dane i informacje o pojazdach
    zarejestrowanych oraz o ich właścicielach lub niektórych posiadaczach.
    Dane o pojeździe to m.in. marka, typ i model; rodzaj; numer
    rejestracyjny; numer identyfikacyjny VIN lub numer nadwozia (podwozia);
    rok produkcji; seria i numer dowodu rejestracyjnego; seria i numer karty
    pojazdu, jeżeli została wydana. Natomiast o właścicielu pojazdu oraz o
    jego posiadaczu gromadzone są takie dane, jak: imię i nazwisko (nazwa
    lub firma), adresu zamieszkania (siedziby), numer ewidencyjny PESEL,
    numer REGON. Ewidencję taką prowadzi minister właściwy do spraw
    administracji publicznej w systemie teleinformatycznym i jest on
    jednocześnie administratorem danych i informacji tam zgromadzonych.
    Ustawa o ruchu drogowym wskazuje zamknięty katalog podmiotów, które mają
    dostęp do informacji zgromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów. Są
    to m.in. Policja, prokuratura, sądy, komornicy sądowi, ZUS, straże
    gminne (miejskie), organy właściwe w sprawach kontroli skarbowej, organy
    właściwe w sprawach rejestracji pojazdów, organy podatkowe.
    Dla nich numer VIN będzie stanowił dane osobowe.

    --
    spp

  • 25. Data: 2010-11-25 11:18:36
    Od: <s...@a...pl>

    Moja żona pozna mnie po kształcie moich stóp, "wacusia" i innych elementów
    ciała. Moja matk apozn amnie po oczach, sasiad po stylu mojego chodu i ubiorze.
    To też dane osobowe? Jak w TV jest program o jakiejś chrobie, bez problemu każdy
    z nas znajdzie w sobie jej objawy. Podobnie z ustawami, zawsze da się tak
    uzasadnić danąustawę, by dopasowaćdo okoliczności. Nie taki był jednak cel
    ustawodawcy i myślę, że sądy w razie co to potwierdzą.

  • 26. Data: 2010-11-25 14:09:44
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > No to wkleję coś ze strony GIODO:
    Czy opinia GIODO to akt prawny?

    Zresztą te opowieści GIODO...
    "Jarosław W., syn byłego prezydenta..." - i wszystko w porządku. Ile jest w
    Polsce osób, dla których zidentyfikowanie kim jest Jarosław W. stanowi
    nadmierny nakład sił i środków?
    Inny przykład. Pracodawca, największa i znana firma w jakiejś miejscowości
    podaje na swojej stronie internetowej imiona i nazwiska kluczowych
    pracowników, a potem ktoś napisze, że kierownik działu kadr jednej z
    największych firm w ..... (tu opis pozwalający łatwo sie domyślić o jaką
    miejscowość chodzi), Adam C. jest podejrzany o pedofilię i gromadzenie zdjęć
    z pornografią dziecięcą. Każdy nawet z lekka kumaty odnajduje stronę i już
    wie, kto to jest Adam C.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2010-11-25 14:42:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 15:09, Jotte pisze:
    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy opinia GIODO to akt prawny?

    A ja tak napisałem?

    > Zresztą te opowieści GIODO...
    > "Jarosław W., syn byłego prezydenta..." - i wszystko w porządku. Ile
    > jest w Polsce osób, dla których zidentyfikowanie kim jest Jarosław W.
    > stanowi nadmierny nakład sił i środków?

    Możesz podać link do tego sformułowania na stronie GIDO?

    I do tego też?

    --
    szspp

  • 28. Data: 2010-11-25 15:16:19
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > A ja tak napisałem?
    Pytanie było o akty prawne. Wobec odpowiedzi przytaczającej opinie GIODO
    powziąłem uzasadnione przypuszczenie, że nie rozumiesz czytanego tekstu.

    A tu nabrałem co do tego pewności.

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2010-11-25 19:47:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 16:16, Jotte pisze:

    > A tu nabrałem co do tego pewności.

    A może, to Ty masz problemy z jasnym wyrażaniem swoich myśli?

    --
    spp

  • 30. Data: 2010-11-29 12:02:49
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik szerszen napisał:

> [...]
    > wiadomoĹ?ci grup
    ek.pl...

    > sugerujesz ze majac numer rejestracyjny, nie jest mozliwym

    Jeśli się ma dostęp do odpowiedniej bazy danych, to jak najbardziej
    właściciela można znaleźć.
    Tylko co to ma wspólnego z danymi osobowymi?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik