  • 1. Data: 2010-11-19 11:27:48
    Temat: Numer rejestracyjny a dane osobowe
    Od: bkoziel <b...@o...pl>

    Witam,
    Czy publikowanie zdjęć pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi w
    portalach internetowych jest legalne? Jak to się ma do ustawowej ochrony
    danych osobowych?
    Serwisy typu www.swietekrowy.pl czy też www.stopquadom.pl bez problemów
    pokazują numery rejestracyjne pojazdów np:
    (http://www.stopquadom.pl/incydenty/szczegoly/tereno
    wka-obok-szlabanu-kolbudy/PHOTO215/#description
    - No może nie najlepsze zdjęcie ale idea wiadoma).
    O ile w pierwszym przypadku wykroczenia są ewidentne, to w przypadku
    stopquadom już nie - w końcu nie wiadomo gdzie to auto jedzie.

    Na gruncie jakich jeszcze aktów prawnych można rozpatrywać takie
    zagadnienie?

    --
    pozdrowienia
    bkoziel

  • 2. Data: 2010-11-19 11:33:15
    Temat: Re: Numer rejestracyjny a dane osobowe
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 12:27:48 +0100, bkoziel napisał(a):

    > Czy publikowanie zdjęć pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi w
    > portalach internetowych jest legalne? Jak to się ma do ustawowej ochrony
    > danych osobowych?

    Nijak się nie ma. Nie masz możliwości powiązania tablicy z człowiekiem.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2010-11-19 11:34:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bkoziel" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak to się ma do ustawowej ochrony
    > danych osobowych?

    numer rejestracyjny nie jest dana osobowa

    > Na gruncie jakich jeszcze aktów prawnych można rozpatrywać takie
    > zagadnienie?

    prawa o ruchu drogowym, jesli go przestrzegasz, raczej nie masz szans
    znalezc sie w zadnycm z tych serwisow

  • 4. Data: 2010-11-19 13:05:47
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-19 12:27:48 +0100, bkoziel <b...@o...pl> said:

    > Witam,
    > Czy publikowanie zdjęć pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi w
    > portalach internetowych jest legalne? Jak to się ma do ustawowej ochrony
    > danych osobowych?

    Sprawdźmy bojem:
    KBO 3223
    Podaj teraz, *kto* to jest...
    (dla ułatwienia mogę dodać, że kolor niebieski)

    > Na gruncie jakich jeszcze aktów prawnych można rozpatrywać takie
    > zagadnienie?

    Dowolnych, ale z sensem tylko na postawie tej o danych osobowych (w
    skrócie: nie dotyczy).

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2010-11-19 17:28:44
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 14:05:47 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Sprawdźmy bojem:
    > KBO 3223
    > Podaj teraz, *kto* to jest...
    > (dla ułatwienia mogę dodać, że kolor niebieski)

    Podam więcej: biały ford focus WK22655 zaparkowany w Gdyni: czyja to jest
    dana osobowa?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 6. Data: 2010-11-19 22:59:59
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Czy publikowanie zdjęć pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi w
    > portalach internetowych jest legalne? Jak to się ma do ustawowej ochrony
    > danych osobowych?
    Wcale sie nie ma.
    Robisz np. tak:
    http://yfrog.com/f/mvdebil14j/
    i już

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-11-19 23:32:04
    Od: <s...@a...pl>

    > Wcale sie nie ma.
    > Robisz np. tak:
    > http://yfrog.com/f/mvdebil14j/
    > i już

    Ale samochód z boku ma już zamazaną blachę :)

  • 8. Data: 2010-11-19 23:34:26
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale samochód z boku ma już zamazaną blachę :)
    Poważnie??
    A, faktycznie...
    No i co?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-11-20 07:34:26
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 12:34:31 +0100, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "bkoziel" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > numer rejestracyjny nie jest dana osobowa

    A ja się będę upierał, że _może_być_daną_osobową_... Tyle tylko, że nie w
    rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych - ale i to nie zawsze :)

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://jakec0.blogspot.com

  • 10. Data: 2010-11-20 11:59:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.11.2010 12:27, bkoziel pisze:
    > Witam,
    > Czy publikowanie zdjęć pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi w
    > portalach internetowych jest legalne?

    Oczywiście.

    > Jak to się ma do ustawowej ochrony danych osobowych?

    Pojazdy nie są osobami.