  • 11. Data: 2003-08-12 19:49:50
    Temat: Re: Numer "IMEI"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie. W bazie danych odnotowane są nie tylko numery ale również typ i model.
    Tylko dla ułatwienia na początku sprawdza się po numerze. Ale można to
    doprecyzować bez konieczności zabrania.

  • 12. Data: 2003-08-12 21:30:33
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    > Nie. W bazie danych odnotowane są nie tylko numery ale również typ i
    > model.
    jak najbardziej, temu nie zaprzeczę...

    > Tylko dla ułatwienia na początku sprawdza się po numerze. Ale można to
    > doprecyzować bez konieczności zabrania.

    ... mogło coś zostać przecież błędnie wprowadzone i należy to
    przecież sprawdzić, a nie sądzę, żeby ktoś się nadstawiał, jeżeli taki numer
    figuruje jako utracony... (daleko posunięta asekuracja) ...

  • 13. Data: 2003-08-13 07:01:23
    Od: "rafal grynfelder" <r...@f...pl>

    > policja może zapytać skąd masz telefon

    ze sklepu, komisu

    > i czy masz na niego jakieś dokumenty

    nie bralem faktury

    > ewentualnie jeśli mają taki numerek w bazie kradzionych telefonów to jeśli

    a mozesz mi jeszcze powiedziec jak zgadna pin (nalepka wrodku sie wytarla
    ze starosci)

    > nie masz dokumentów, to mogą twój telefon zatrzymać podejrzewając, że
    towar
    > pochodzi z kradzieży

    a poza tym policja moze sie spytac skad mam radio, skad mam opony, skad mam
    ubranie, skad mam jedzenie,
    skad mam paliwo, skad ma.....

    a ja na przyczepce za autem nic nie robie tylko woze 300 kg kwitkow
    a tak w ogole to wynajmuje magazyn na faktury.

    rg

  • 14. Data: 2003-08-13 07:41:58
    Od: "" <m...@a...pl>

    > A numer IMEY da się zmienić?

    Jak najbardziej. Jeśli ktoś zdejmie SimLocka (w sposób najprostszy, bez dbania
    o zachowanie nr IMEI) zmieni jednocześnie nr IMEI. Tak więc może się okazać, że
    jeśli kupisz kradziony tlefon z komisu, na naklejce na płycie głównej telefonu
    będziesz miał oryginalny nr skradzionego telefonu, a sprawdzając po przez
    wpisanie kodu wyświetli się inny nr.
    Inna sprawa to jak sprawdzić kupując telefon, czy nie był on kradziony. Chciał
    bym zobaczyć kogoś chcącego kupić telefon, stojącego na giełdzie komputerowej
    przed stoiskiem z telefonami i dzwoniącego na policję w celu sprawdzenia nr
    IMEI.

  • 15. Data: 2003-08-13 08:28:49
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    > A numer IMEY da się zmienić?

    oczywiście

    tak samo jak można przebić numery samochodu

    tylko nie każdy wie jak się to robi i nie każdy ma narzędzia (chociaż do
    zmiany IMEI są znaczenie tańsze niż do przebijania numerów :) )

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 16. Data: 2003-08-13 08:30:31
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    komputerowej
    > przed stoiskiem z telefonami i dzwoniącego na policję w celu sprawdzenia

    kupując telefon żądaj oryginalnych dokumentów i zawrzyj pisemną umowę
    kupna-sprzedaży
    wtedy wiesz, że nie wspierasz złodziei

    a jak sprzedawca nie chce podpisać umowy lub nie ma papierów to u niego nie
    kupuj

    znowu analogia do samochodów i giełdy samochodowej

    niestety wiele osób woli nie wiedzieć o pochodzeniu sprzętu a kupić tanio

    pozdrawiam
    plusz

  • 17. Data: 2003-08-13 08:33:35
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "rafal grynfelder" <r...@f...pl> napisał
    w wiadomości news:bhcnmh$mvi$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > a poza tym policja moze sie spytac skad mam radio, skad mam opony, skad
    mam
    > ubranie, skad mam jedzenie,
    > skad mam paliwo, skad ma.....

    i bardzo dobrze, że spytają

    bo są ludzie, którzy mają w aucie kradzione radio (kupili z premedytacją na
    giełdzie), kradzione ubranie (tanio kupili na stadionie), kradzione jedzenie
    (to może przesada, ale pewnie pieniądze na nie ukradli), paliwo również
    kradzione - pewnie olej opałowy

    i jeśli policji wyda się podejrzane, że dochody delikwenta nie pozwalają mu
    na takie wydatki to policja powinna mieć prawo interweniować

    wolność wolnością, ale złodziejstwo trzeba kiedyś ukrócić

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 18. Data: 2003-08-13 08:35:44
    Od: "rafal grynfelder" <r...@f...pl>

    > i bardzo dobrze, że spytają

    i dobrze tylko tylko mi chodzilo o realnosc tego wszystkiego