  • 1. Data: 2003-08-12 11:34:59
    Temat: jaka ustawa ? oraz przywitanie
    Od: "R_K" <r...@a...waw.pl>

    witam,

    pisze na tej grupi po raz pierwszy, tak wiec wypada sie przedstawic.

    Mam 24 lata, mieszkam w Wawie i pracuje w handlu (branza IT)...

    Interesuje sie tematyka handlu zagranicznego, a w szczegolnosci
    sprawami technicznej i prawnej realizacji transakcji import/eksport.
    Ulubiony temat to klauzule Incoterms (co z reszta bylo kilka razy poruszane
    na tej grupie - wiem z archiwum).

    Mam pytanie w sprawie podawania cen w ofercie. Otoz kontaktujac sie
    z wieloma firmami od kilku uslyszalem o ustawie (badz jej projekcie) dot.
    obowiazku/zalecenia podawania cen brutto w ofercie.

    czy jest taka ustawa? czy weszla w zycie ?

    prosze o info.

    pozdrawiam,
    Robert Kisielewski

  • 2. Data: 2003-08-12 13:03:51
    Temat: Re: jaka ustawa ? oraz przywitanie
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "R_K" <r...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Interesuje sie tematyka handlu zagranicznego, a w szczegolnosci
    > sprawami technicznej i prawnej realizacji transakcji import/eksport.

    co to takiego?

> [...]
    > obowiazku/zalecenia podawania cen brutto w ofercie.
    >
    > czy jest taka ustawa? czy weszla w zycie ?
    ustawa o cenach
    Dz.U.01.97.1050
    miłej lektury

    burenezo

  • 3. Data: 2003-08-12 14:15:57
    Od: "R_K" <r...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał w wiadomości

    > co to takiego?

    Incoterms to klauzule ustanawiajace podzial obowiazkow i ryzyka za towar
    pomiedzy importera i eksportera przy realizacji zawartej transakcji (wysylce
    i odbiorze towaru). Jest tych klauzul 13. Kazda nastepna zwieksza obowiazki
    dotyczace dostawy towaru po stronie eksportera i zmniejsza po stronie
    importera.
    Importer i eksporter zamiast negocjowac i zapisywac w kontrakie krok po
    kroku obowiazki co do dostawy towaru zapisuja ze np kontrakt zawarty zostal
    na bazie: "FCA Incoterms 2000 (+ oznaczenie miejsca przekazania towaru)" i
    kazda ze stron juz wie jakie musi wykonac czynnosci i do jakiego momentu
    jest odpowiedzialna za towar.
    (to tak w skrocie) :))

    dzieki :)

    pozdr,