  • 11. Data: 2020-10-26 19:42:12
    Temat: Re: Nowe restrykcje w sprawie covid a prawo...
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dominik Ałaszewski napisał(a) :

    > To jest kłamstwo. W rozporządzeniu mowa jedynie o "osobach
    > uprawiajacych sport":
    >
    > § 27 punkt 3 ustęp 11
    >
    > https://dziennikustaw.gov.pl/D2020000175801.pdf

    Ale zaraz, zaraz, to jest już przeterminowane zarządzenie. Ono jest
    z 9 października. Gdzie jest to, o czym mówiono i pisano w
    przededniu nowych ograniczeń wprowadzonych 24-go? I zarządzonych
    23-go czy z dzień prędzej.
    Może tam jest clou programu? I nie będą kłamstwem zacytowane słowa
    autora artykułu prasowego.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 12. Data: 2020-10-27 07:32:50
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.10.2020 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ale zaraz, zaraz, to jest już przeterminowane zarządzenie. Ono jest

    Co znaczy "przeterminowane"? Gdzie ogłoszono "uchyla się w całości
    zarządzenie z 9 października" etc, bo mogłem coś przegapić?

    > z 9 października. Gdzie jest to, o czym mówiono i pisano w
    > przededniu nowych ograniczeń wprowadzonych 24-go? I zarządzonych
    > 23-go czy z dzień prędzej.

    Tak boli skorzystać z wyszukiwarki i znaleźć to?
    https://dziennikustaw.gov.pl/D2020000187101.pdf

    > Może tam jest clou programu? I nie będą kłamstwem zacytowane słowa
    > autora artykułu prasowego.

    Wg mnie nie ma (ale chętnie się dowiem, że się mylę).
    Jest tylko o areszcie domowym dla seniorów i godzinie
    milicyjnej dla dzieci. Oba notabene bezprawne.

    Co do namordników, owszem, rozporządzenie wprowadza istotną
    zmianę. W aucie, w którym przebywa "co najmniej jedna
    osoba" namordnika mieć nie musisz. Co autor raczył
    mieć na myśli, FSM raczy wiedzieć.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 13. Data: 2020-10-27 07:44:26
    Od: p...@g...com

    --Wg mnie nie ma (ale chętnie się dowiem, że się mylę). Jest tylko o reszcie domowym
    dla seniorów

    to dla ich dobra zeby przestali umierac w kolejkach do Biedry :-)

    --i godzinie milicyjnej dla dzieci.

    jesli gamonie znow zamkna szkoly to dzieciaki beda sie szwedac po miescie to jest
    logiczna konsekwencja

    --Oba notabene bezprawne.

    prawo mozna zmienic :-)

    PS swiatle i inteligentni wladcy Bolandy juz raz sie wyglupily z namordnikami w
    lasach czy rowerzystow wiec jesli niemieccy lekarze mowia ze maska na otwartej
    przestrzeni i przy wystarczajacym odstepie nie ma medycznego uzasadnienia to im
    wierze :-) czy moze glaby kapusciane sa w stanie dostarczyc bezsporne i wiarygodne
    wyniki badan ktore twierdza inaczej ? nie to wypxxx :-)

  • 14. Data: 2020-10-27 11:15:21
    Od: p...@g...com

    skoro minister mowi ze trzeba chronic seniorow

    radioszczecin.pl/6,413808,seniorzy-najczestszymi-pac
    jentami-chronmy-ich

    to premier nie powinien dluzej zwlekac

    razemztoba.pl/turcja-seniorzy-po-siedmiu-tygodniach-
    wyszli-z-domow/

  • 15. Data: 2020-10-27 17:34:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemek napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]
    cjentami-chronmy-ich

    >to premier nie powinien dluzej zwlekac
    >razemztoba.pl/turcja-seniorzy-po-siedmiu-tygodniach

    Przemku, ale zeby to mialo sens, to bys musial w ciagu tych 7 tygodni
    przechorowac cala reszte.

    Bo inaczej to co - zamkniesz staruszkow, reszcie odpuscisz i reszta
    sobie odpusci ... i za pare tygodni wielu mlodych bedzie zarazonych, i
    chcesz wypuscic staruszkow ?

    J.

  • 16. Data: 2020-10-28 06:57:58
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-10-26 o 10:22, Dominik Ałaszewski pisze:
    > § 27 punkt 3 ustęp 11
    >
    > https://dziennikustaw.gov.pl/D2020000175801.pdf

    Osz kurczę.

    § 27 punkt 5
    "Odkrycie ust i nosa jest możliwe w przypadku:"

    Czyli wysmarkać się (w jednorazową chusteczkę) nie wolno. Trzeba w maseczkę.

    No dobra, tam jest spójnik "i". A co z odkryciem samego nosa (albo
    samych ust)?

    Ale w przypadkach opisanych w podpunktach 2, 3 i 4 wystarczy odkrycie
    samych ust.

    --

    P.

  • 17. Data: 2020-10-28 09:16:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak to jest teraz z maseczkami u dzieci?
    Zwolnione?
    Do jakiego wieku?
    A dziecko na rowerku?

    Czy na terenie prywatnym (np. ogrodzony teren spółdzielni mieszkaniowej) maseczki też
    obowiązują?

  • 18. Data: 2020-10-28 13:01:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    napisał/a:

> [...]
    >zarządzenie z 9 października" etc, bo mogłem coś przegapić?

    >Tak boli skorzystać z wyszukiwarki i znaleźć to?

    To jest rozporzadzenie zmieniajace rozporzadze z 9.10, wiec tamto
    stare zachowuje moc ... z wyjatkiem zmienionej tresci.

    Jesli dobrze widze, to w par 27 jest tylko jedna zmiana ..

    >Wg mnie nie ma (ale chętnie się dowiem, że się mylę).
    >Jest tylko o areszcie domowym dla seniorów i godzinie
    >milicyjnej dla dzieci. Oba notabene bezprawne.

    No coz, "Na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 ustawy z dnia
    5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zaka-żeń i chorób
    zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239, z późn. zm.1)) zarządza
    się, co następuje:"

    >Co do namordników, owszem, rozporządzenie wprowadza istotną
    >zmianę. W aucie, w którym przebywa "co najmniej jedna
    >osoba" namordnika mieć nie musisz. Co autor raczył
    >mieć na myśli, FSM raczy wiedzieć.

    Co mial na mysli, to srednio istotne, wazne co napisal.

    Czyli samemu w aucie, to w maseczce :-)

    J.

  • 19. Data: 2020-10-28 14:49:48
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.10.2020 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > To jest rozporzadzenie zmieniajace rozporzadze z 9.10, wiec tamto
    > stare zachowuje moc ... z wyjatkiem zmienionej tresci.

    Czyli nijak nie jest "przeterminowane".

> [...]
    > 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zaka-żeń i chorób
    > zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239, z późn. zm.1)) zarządza

    Nie daje to podstaw prawnych do aresztu domowego/godziny
    milicyjnej, jeśli nie ma stanu wyjątkowego.

    Dla zainteresowanych opinia specjalisty z zakresu
    prawa karnego:

    https://www.dogmatykarnisty.pl/2020/10/uwiezienie-se
    niorow-w-domu/

    > Co mial na mysli, to srednio istotne, wazne co napisal.
    >
    > Czyli samemu w aucie, to w maseczce :-)

    Czytanie ze zrozumieniem pozdrawia. Jeśli samemu w aucie,
    to bez maseczki. Tesla na autopilocie- w maseczce :-)

    Notabene skreślono też auto z lokalizacji wymaganych
    dla namordnika, pozostał bezsensowny wyjątek od nieistniejącej
    reguły. Sztuka tworzenia prawa przez Populizm i Socjalizm
    level master.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 20. Data: 2020-10-28 16:25:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nie daje to podstaw prawnych do aresztu domowego/godziny
    >milicyjnej, jeśli nie ma stanu wyjątkowego.

    Mozesz zlozyc skarge do TK, jesli tak uwazasz :-)

    >Czytanie ze zrozumieniem pozdrawia. Jeśli samemu w aucie,
    >to bez maseczki. Tesla na autopilocie- w maseczce :-)

    To sa warunki zwolnienia z obowiazku

    3. Obowiązku określonego w ust. 1 i 2 nie stosuje się w przypadku:
    1) pojazdu samochodowego, w którym przebywają lub poruszają się: co
    najmniej jedna osoba albo jedna osoba z co najmniej jednym dzieckiem,
    o którym mowa w pkt 2, z wyłączeniem pojazdów samochodowych będących
    środkami publicznego transportu zbiorowego, o których mowa w ust. 1
    pkt 1;"

    >Notabene skreślono też auto z lokalizacji wymaganych
    >dla namordnika, pozostał bezsensowny wyjątek od nieistniejącej
    >reguły. Sztuka tworzenia prawa przez Populizm i Socjalizm
    >level master.

    A to moze zle stworzylem tekst jednolity :-)
    Nie, dobrze ... chyba, par 27 ma tylko jedna zmiane.

    w wersji 9 pazdziernika:
    § 27. 1. Do odwołania nakłada się obowiązek zakrywania, przy pomocy
    odzieży lub jej części, maski, maseczki, [...]
    1) w środkach publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu art. 4
    ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym
    transporcie zbiorowym,
    na statkach pasażerskich w żegludze krajowej w rozumieniu przepisów o
    bezpieczeństwie morskim lub statkach żeglugi śródlądowej, o których
    mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o
    żegludze śródlądowej, przeznaczonymi lub używanymi do przewozu osób
    oraz w pojazdach samochodowych, którymi poruszają się osoby
    niezamieszkujące lub niegospodarujące wspólnie;

    2) w miejscach ogólnodostępnych, w tym:
    a) na drogach i placach, na terenie cmentarzy, promenad, bulwarów,
    miejsc postoju pojazdów, parkingów leśnych,

    3. Obowiązku określonego w ust. 1 i 2 nie stosuje się w przypadku:
    1) pojazdu samochodowego, w którym przebywają lub poruszają się: jedna
    osoba albo jedna osoba z co najmniej jednym dzieckiem, o którym mowa w
    pkt 2, albo osoby zamieszkujące lub gospodarujące wspólnie;
    2) dziecka do ukończenia 5. roku życia;

    Czyli w starej wersji jakby mialo to sens, ale zupelnie niepotrzebny,
    bo skoro "osoby niezamieszkujace wspolnie" ... to chyba do jednej sie
    nie tyczy.
    W nowej wersji nadal sa te "osoby", a zwolnienie kompletnie stracilo
    sens ... ale tez nie przeszkadza.

    Pewnie sie pogubili w tych przeczeniach, co nie takie dziwne :-)

    Natomiast ... tak sie zastanawiam, jak to jest na parkingach ... bo
    podlegac moga pod "w miejscach ogolnodostepnych".

    J.