  • 11. Data: 2015-09-22 11:08:59
    Temat: Re: Notoryczne zapominanie wystawiania faktur za usługi
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 11:06, Marek pisze:
    > umowy
    >
    > Zwykła umowa cywilno-prawna o współpracy. Kilka zdań typu usługodawca
    > będzie świadczył usługi marketingowe i pośrednictwa sprzedaży za co
    > usługobiorca będzie płacił. Nie ma użytych pojęć "agencyjnych".

    > Od strony usługodawcy ten mail to jedyny ślad.

    A to, że była jakaś sprzedaż, to usługodawca już nie widzi?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-09-22 11:20:49
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.09.2015 o 10:53, Liwiusz pisze:

    > Jak niby ma się coś przedawnić, co jeszcze nie istnieje?

    Czyli w/w zapis dla usługobiorcy jest również potencjalnie niebezpieczny
    - dobrze wiedzieć.

    p. m.

  • 13. Data: 2015-09-22 11:36:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Sep 2015 10:55:40 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Swoją drogą, niby przedsiębiorcy, a takie bzdury w umowie wypisują.
    Może

    Rotf! Widać, że nie jesteś przedsiębiorca ;)

    Taki zapis w umowach to standard *wszędzie* i nie został wymyślony
    przez jakiś tam przedsiębiorców ale przez cwanych korpo, którzy
    narzucają wzór umowy, NIGDY nie zapłacą jeśli nie wystawi im się
    faktury, nawet gdy usługi czy towaru ly zostały dostarczone i
    odebrane.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-09-22 11:37:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Sep 2015 11:08:59 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > A to, że była jakaś sprzedaż, to usługodawca już nie widzi?

    Nie. To czy była sprzedarz za jego pośrednictwem czy nie wie tylko
    usługobiorca.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-09-22 11:39:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 11:37, Marek pisze:

    > Nie. To czy była sprzedarz za jego pośrednictwem czy nie wie tylko
    > usługobiorca.

    Wyjaśnij w tym kontekście pojęcia usługodawca i usługobiorca. Zwłaszcza
    w kontekście początkowego:

    "usługodawca za wykonane usługi często zapomina wystawić fakturę"

    (czyli agent, ten na prowizji, jest usługodawcą?).

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-09-22 11:40:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-22 o 11:36, Marek pisze:
    > Taki zapis w umowach to standard *wszędzie*

    Korpo-śmieci to jeszcze nie cały świat, na szczęście.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-09-22 11:48:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Sep 2015 11:39:43 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > (czyli agent, ten na prowizji, jest usługodawcą?).

    Tak.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-09-22 14:38:30
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Obowiązek zapłaty za usługę nie jest uzależniony od wystawienia faktury.

    Chyba, że umowa mówi inaczej...

  • 19. Data: 2015-09-24 00:06:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-09-15 o 11:36, Marek pisze:
> [...]
    > umowy, NIGDY nie zapłacą jeśli nie wystawi im się faktury, nawet gdy
    > usługi czy towaru ly zostały dostarczone i odebrane.

    Tyle, że obowiązek zapłaty powstaje i tak. Bieg przedawnienia zaczyna
    się z chwilą, gdy wykonawca mógł wystawić fakturę. Ma on na to
    zasadniczo trzy lata. Może i później wystawić, ale jak usługodawca nie
    zapłaci, to przed sądem będzie mógł podnieść zarzut przedawnienia. Jak
    wystawi fakturę przed upływem tych trzech lat, to termin przedawnienia
    moim zdaniem nie jest przerywany. Natomiast odsetki za zwłokę są liczone
    od wystawienia faktury.

  • 20. Data: 2015-09-26 15:21:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Sep 2015, m wrote:

    > Jeżeli teraz występuje w umowie zapis że termin płatności to 2 tyg od
    > wystawienia faktury, a usługodawca tej faktury nie wystawia, to to się
    > w ogóle nie przedawnia?

    Mnie w ogóle intryguje, kto podpisał taki głupi zapis.
    Głupi wyjątkowo od strony odbiorcy faktury.

    Bo dwa tygodnie od *doręczenia* *prawidłowej* faktury ma ręce i nogi.

    A od *wystawienia*, to można zapewnić sobie dowód wystawienia :P (poprzez
    np. sprowokowanie "czynności kontrolnych" z US) i czekać aż odsetki
    ustawowe narosną :>

    Przepisałeś literalnie z "propozycji korpo", czy przekręciłeś? ;)

    pzdr, Gotfryd