  • 1. Data: 2002-04-13 07:34:26
    Temat: Notariusz - czy opłaty zawsze takie same
    Od: "JS" <j...@p...onet.pl>

    Mam zamiar kupić mieszkanie i w związku z tym pytanie.

    O ile dobrze wiem, to taksy notarialne od konkretnych czynności są ustalone
    w jakiejś ustawie. Czy noriusz może jednak pobrać jakieś dodatkowe opłaty?
    Czy idąc do różnych notariuszy zawsze zapłacę tyle samo?

    JS

  • 2. Data: 2002-04-13 11:08:00
    Temat: Re: Notariusz - czy opłaty zawsze takie same
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    >O ile dobrze wiem, to taksy notarialne od konkretnych czynności są ustalone

    Tak. Rozporządzeniem, ktore określa MAKSYMALNE stawki wynagrodzenia za
    czynności notarialne dokonywane przez notariuszy prowadzących kancelarie.

    >Czy noriusz może jednak pobrać jakieś dodatkowe opłaty?

    Tylko przewidziane.

    >Czy idąc do różnych notariuszy zawsze zapłacę tyle samo?

    Zgodnie z odp. do pyt. 1 - teoretycznie, niekoniecznie. Pewne jest tylko to,
    ile maksymalnie mozesz zaplacic. IMO, w praktyce wlasnie takie stawki
    sa stosowane...

  • 3. Data: 2002-04-13 11:36:20
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mike G." <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z odp. do pyt. 1 - teoretycznie, niekoniecznie. Pewne jest tylko
    to,
    > ile maksymalnie mozesz zaplacic. IMO, w praktyce wlasnie takie stawki
    > sa stosowane...

    O ile wiem niektore agencje posredniczace w sprzedazy maja "swoich"
    notariuszy, ktorzy robia to taniej ( bo w hurcie ... ) .

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2002-04-13 13:45:08
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    >O ile wiem niektore agencje posredniczace w sprzedazy maja "swoich"
    >notariuszy, ktorzy robia to taniej ( bo w hurcie ... ) .

    Tak. To jeden z wyjatkow od reguly stosowania maksymalnych stawek.
    Najlepiej miec znajomego notariusza.

  • 5. Data: 2002-04-13 15:03:49
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Jacuo" <z...@p...onet.pl> wrote <a9958o$jbr$1@news.tpi.pl>:

    >Użytkownik "Mike G." <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    >to,
    >
    >O ile wiem niektore agencje posredniczace w sprzedazy maja "swoich"
    >notariuszy, ktorzy robia to taniej ( bo w hurcie ... ) .

    Albo robią to za tyle samo, a część kasy odpalają tym agencjom. Tak jest
    np. w Łodzi ... Jak ktoś chce to napiszę na [priv] która notariusz.

    Pozdr

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 6. Data: 2002-04-13 15:06:19
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O ile wiem niektore agencje posredniczace w sprzedazy maja "swoich"
    > notariuszy, ktorzy robia to taniej ( bo w hurcie ... ) .

    A to ciekawe. Przecież stosowanie niższych cen jest poważnym
    naruszeniem etyki zawodowej - tak mówi Kodeks Etyki:
    § 26

    Nieuczciwa konkurencja przejawia się w szczególności w:

    (...)

    2. przyciąganiu klientów poprzez zaproponowanie niższego
    wynagrodzenia, co jest szczególnie rażącym przypadkiem nieuczciwej
    konkurencji,

    (...)

    za: http://www.krn.org.pl/kod1.htm

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 7. Data: 2002-04-15 01:04:04
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    Źle interpretujesz ten przepis. Nie wolno notariuszowi oferować klientowi
    niższych cen w celu przyciągnięcia go, ale przecież klient sam może
    zaproponować niższą cenę, a notariusz może się na to zgodzić. Wilk syty i
    owca cała.
    Zachęcam do negocjowania wynagrodzenia z notariuszem. Naprawdę warto,
    zwłaszcza przy dużych transakcjach. W przypadku rozpuszczonych,
    wielkomiejskich notariuszy warto rozważyć możliwość załatwienia sprawy z
    notariuszem z prowincji. Z nimi łatwiej się dogadać.

  • 8. Data: 2002-04-15 06:37:27
    Temat: Odp: Notariusz - czy opłaty zawsze takie same
    Od: B...@b...com.pl

    Wszystkie opłaty od czynności cywilno-prawnych są uregulowane ustawowo.
    Również opłaty jakie pobiera notariusz są regulowane w ten sam sposób. Co
    do szczegółów to polecam poszukać w internecie. Ja znalazłem treść ustawy
    na: http://irbis.home.pl/centrum/taksa_not.htm. Ale na wszelki wypadek
    radzę skontaktować się z notariuszem. Ja od mieszkania wartego ok. 180000
    muszę zostawić u notariusza w formie różnych opłat ok. 5600 zł

    pozdrowienia

    Bogdan Klekot

  • 9. Data: 2002-04-15 17:25:58
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik <B...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    Wszystkie opłaty od czynności cywilno-prawnych są uregulowane ustawowo.
    Również opłaty jakie pobiera notariusz są regulowane w ten sam sposób.

    owszem ale tylko maksymalne,
    jednak z kodeksu etyki i wewnetrznych ustalen pomiedzy notariuszami wynika
    niepisamy nakaz stosowania stawek maksymalnych i nie stosoawnia zadnych
    znizek, rabatow czy promocji.
    wyjatek stanowia inni notariusze oraz rodzina i znajomi, wowczas mozna
    pobrac symboliczna oplate w wysokosci 1zł

    pozdrawiam,

    carlosky
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 10. Data: 2002-04-15 19:58:39
    Od: "Piotr" <p...@k...chip.pl>

    Absolutnie rozne oplaty w zaleznosci od notariusza. Nie wierz w zadne tam
    komitywy kolezenskie miedzy notariuszami (chyba ze mowimy o niewielkiej
    miejscowosci, gdzie powiedzmy notariuszy jest dwoch). Jak niemal ze
    wszystkim - im dalej od cetrum miasta, tym taksa notarialna nizsza :). Wiem,
    bo temat przecwiczylam :)

    Edyta