    Date: Tue, 10 Sep 2013 14:54:19 +0200
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodność towaru z umową niejednoznaczne odrzucenie ?

    Jakiś czas temu odesłałem buty do sprzedawcy, które się podarły przed
    upływem 2 lat. Wraz z zakupionymi butami nie dostałem żadnych
    wytycznych, instrukcji, ani gwarancji. Zareklamowałem więc w trybie
    Niezgodność Towaru z Umową.

    Sprzedawca odesłał mi obuwie wraz z opinią rzeczoznawcy przed upływem 14
    dni.

    Czy to jest wystarczające aby taka odmowa była skuteczna bo na stronie:

    http://prokonsumencki.pl/blog/masz-14-dni-na-ustosun
    kowanie-do-reklamacji-klienta-i-ani-dnia-wiecej/

    przeczytałem:

    Istotne aby informacja o sposobie rozpatrzenia reklamacji była jasna i
    zrozumiała. Dlatego na wstępie należy napisać, czy reklamacja zostaje
    uznana, czy też odrzucona. W dalszej części sprzedawca może zamieścić
    ewentualne uzasadnienie takiej, a nie innej decyzji. Warto też pamiętać,
    że oświadczenie powinno być tutaj złożone osobiście przez sprzedawcę lub
    upoważnioną przez niego osobę - nie wystarczy np. przesłanie samej
    negatywnej opinii rzeczoznawcy zatrudnionego przez sklep.

    Ja nie dostałem, żadnej odmowy od sklepu, a jedynie opinię rzeczoznawcy,
    gdzie na końcu jest tylko napisane wniosek:
    Roszczenia klienta uważam za bezzasadne.

    Czy w takim układzie w myśl tego co wyczytałem na cytowanej stronie
    takie odrzucenie jest skuteczne. Czy może jednak jest bezskuteczne bo do
    dnia dzisiejszego nie otrzymałem od sprzedawcy odrzucenia reklamacji, a
    więc został przekroczony 14-dbiowy okres na odpowiedź.
    A zatem moje roszczenie jest zasadne niezależnie od opinii biegłego.

    Druga sprawa to sama opinia biegłego:
    link: http://www.ruthenus.pl/klient/Ariusz/opinia.jpg

    Pierwsza rzecz to na jakiej podstawie biegły stwierdził:
    ... absoluty brak dbałości klienta o obuwie.

    Mogę przedstawić kilku świadków, że o te buty dbałem lepiej niż o
    jakiekolwiek inne, zawsze były myte czystą wodą i suszone, a
    przechowywane były w stanie rozwieszonym.

    Druga rzecz: wg opinii biegłego cyt:
    jest obuwiem specjalistycznym wędkarskim, do brodzenia po wodzie a więc
    obuwiem szczególnie narażonym na uszkodzenia mechaniczne takie jak
    otarcia, rozdarcia...

    Czy w takim układzie skoro obuwie jest specjalistyczne nie powinno być
    wykonane z materiałów odpornych na takie warunki. Sprzedawca sprzedał mi
    buty do brodzenia, a biegły uważa, że one do tego się nie nadają bo mogą
    się zbyt wcześnie zużyć.

    Czy to jest moja nadinterpretacja

    Proszę o radę co dalej mogę z tym zrobić.
    Czy zaistniał brak zachowania ustawowego terminu na odpowiedź, czy może
    opinia rzeczoznawcy jest wystarczająca, a jeżeli tak czy ta opinia jest
    do podważenia, czy muszę wysłać buty do rzeczoznawcy, który może wyda
    opinię na moją korzyść?

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com