  • 11. Data: 2010-11-08 19:17:04
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową Art 4. a Art 10. ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2010, Liwiusz wrote:

    > Istotą niezgodności z umową jest jej istnienie w momencie wydania produktu,
    > więc późniejsze korzystanie zgodnie z instrukcją lub nie nie ma znaczenia.

    Errm... czyżby instrukcja nie była częścią umowy?
    Jest, i to krytyczną! (patrz przykład na dole)

    > Jeśli zatem do awarii doszło, ponieważ piec był niezgodny z umową (np. miał
    > uszkodzoną część), reklamacja może być uznana.

    Zgoda.
    Ale to jest zależność tylko jednostronna i zależności od
    stosowania się do instrukcji nijak nie podważa, usiłujesz
    skomplikować prostą zależność przez wprowadzenie zbędnego
    elementu ("dodaj 60, pomnóż przez dwa, odejmij 120, podziel
    przez dwa..." ;))

    > Jeśli natomiast doszło do
    > zużycia się jakiejś części, która to część normalnie się zużywa i może być
    > wymieniona w ramach okresowych przeglądów, wówczas reklamacja jest
    > niezasadna.

    Też zgoda.
    I właśnie zapodałeś przykład dobrze pasujący do "niestosowania się
    do instrukcji" - dopuszczenie do zużycia się części od której
    zależy "bezszkodowe" działanie urządzenia dobrze to opisuje.

    Jak klient rozwali silnik wskutek zatarcia powstałego niedolewania
    oleju, to jak najbardziej można wywieść że podstawą odrzucenia roszczenia
    jest *wyłącznie* niestosowania się klienta do instrukcji!
    Również jak rozwali jakąś przekładnię, bo na czas nie wymieni czegoś
    w stylu paska zębatego, stan jak wyżej (to chyba jeszcze lepszy
    przykład, a dodatkowo jak nie korzystał z autoryzowanego serwisu
    spór może zrobić się ciekawy - oczywiscie dla przyglądających się,
    niekoniecznie dla zainteresowanych).
    Nie wada w momencie sprzedaży, nie zużycie się (bo zgodziliśmy się
    że "normalnie się zużywa" i tak ma być) - lecz niestosowanie się do
    instrukcji nakazującej wymianę *przed* "zużyciem"!

    I tu IMVHO część producentów ściąga na siebie "hak" w postaci
    lokowania instrukcji w dokumencie opisanym "warunki gwarancji".
    Z jednej strony art.5 KC, z drugiej "gwarancji nie czytałem bo
    nie miałem zamiaru skorzystać a gruba była"...

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-11-10 07:39:12
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-04 14:32, Maddy pisze:

    > Nie kłam. Nie orientujesz się.

    Ty chyba politykiem jesteś albo chcesz zostać - bo kto inny używa tak
    mocnego słowa - KŁAMSTWO - w temacie gdzie jasno napisałem: NIE KUPIŁEM
    i z tego co (w domyśle JA) się orientuję, co innego, że mogę się źle
    orientować.

    Życzę wygranej...

    Ariusz

  • 13. Data: 2010-11-10 08:04:31
    Od: "Podatnik" <a...@N...gazeta.pl>

    Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ty chyba politykiem jesteĹ&#65533; albo chcesz zostaÄ&#65533; - bo kto inny uĹźywa
    tak
    > mocnego sĹ&#65533;owa - KĹ&#65533;AMSTWO - w temacie gdzie jasno napisaĹ&#65533;em:
    NIE KUPIĹ&#65533;EM
    > i z tego co (w domyĹ&#65533;le JA) siÄ&#65533; orientujÄ&#65533;, co innego, Ĺźe
    mogÄ&#65533; siÄ&#65533; Ĺşle
    > orientowaÄ&#65533;.

    Nie przejmuj się, Maddy lubi traktować innych z góry. Nieraz śmiesznie to
    wychodzi, jak użyje swojej kobiecej logiki do swoich ośmieszających
    argumentów, potem ktoś wykaże, że to jej rozumowanie jest dziurawe jak
    szwajcarski ser, wątek się kończy i przechodzi do kolejnego. Ale niesmak
    pozostaje... Było tak kilka razy w ostatnim czasie.

  • 14. Data: 2010-11-10 11:46:40
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-10 08:39, Ariusz pisze:

> [...]
    > mocnego słowa - KŁAMSTWO - w temacie gdzie jasno napisałem: NIE KUPIŁEM
    > i z tego co (w domyśle JA) się orientuję, co innego, że mogę się źle

    No cóż. Od osoby bujającej w obłokach możesz tylko oczekiwać takiego
    pomówienia.
    Tak mi się zdaje, że ta osoba pisze pod dwoma nickami (drugi nick to
    podobno mężczyzna znany z pisania: "kłamiesz").

    --
    animka