  • 1. Data: 2010-11-02 18:40:33
    Temat: WPROST opublikował
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    Zastanawia mnie kto podkręca prokuraturę aby ścigać dziennikarzy WPROST
    za publikacje tajnego materiału.

    czy nie powinno się ścigać kogoś kto im to udostępnił ? Bo to u siebie
    powinni szukać przecieku a nie ścigać dziennikarzy. Nie ?

  • 2. Data: 2010-11-02 18:43:14
    Temat: Re: WPROST opublikował
    Od: DŻejKej <w...@o...pl>

    > Zastanawia mnie kto podkręca prokuraturę aby ścigać dziennikarzy WPROST za
    > publikacje tajnego materiału.

    wynika wprost z ustawy obowionzek sciongania

    jk

  • 3. Data: 2010-11-02 19:25:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > czy nie powinno się ścigać kogoś kto im to udostępnił ? Bo to u siebie
    > powinni szukać przecieku a nie ścigać dziennikarzy. Nie ?

    Wniosek słuszny i pewnie u siebie też szukają, tylko nieco ciszej. Poza tym
    ustalenie dziennikarzy jest prostsze, bo wiadomo kto to opublikował. Co
    więcej ustalenie osoby, która udostępniłą to dziennikarzom bez postawienia
    ich samych przed sądem będzie trudne. Będą się zasłaniać tajemnicą
    dziennikarską. A tak, to być może broniąc się powiedzą, kto im to dał. Sam
    bym się chętnie dowiedział. No i pytanie, czy osoba, która im to
    udostępniła wiedziała, że to dziennikarze i że opublikują - tylko wówczas
    można jej przypisać pomocnictwo czy sprawstwo (bo nie chce mi się teraz
    zastanawiać).

  • 4. Data: 2010-11-02 19:46:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-02 20:25, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > postawienia ich samych przed sądem będzie trudne. Będą się zasłaniać
    > tajemnicą dziennikarską. A tak, to być może broniąc się powiedzą, kto im

    No to co za problem? Sprawdzi się billingi dziennikarzy, ich najbliższej
    rodziny - na pewno coś się znajdzie, nawet do prywatnego wykorzystania -
    teraz lub przyszłości. ;)

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-11-02 21:00:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No to co za problem? Sprawdzi się billingi dziennikarzy, ich najbliższej
    > rodziny - na pewno coś się znajdzie, nawet do prywatnego wykorzystania -
    > teraz lub przyszłości. ;)

    Sądzisz, że oni to przez telefony uzyskiwali?

  • 6. Data: 2010-11-03 05:18:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-02 22:00, Robert Tomasik pisze:

    > Sądzisz, że oni to przez telefony uzyskiwali?

    Coś tam się zawsze znajdzie aby ułatwić rozmowę. ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-11-03 14:21:32
    Od: "ZibiT" <n...@o...eu>

    Witam.
    Po pierwsze, nie bardzo wierzę, że mają całe 57 tomów. Po drugie, nie sadzę
    aby przy takiej nagonce w tej sprawie ktoś z prokuratury odważyłby się na
    taki przeciek. Po trzecie, obstawiałbym (niestety) kogoś sposród rodzin
    ofiar katastrofy, miały do tej pory dostęp do akt i robiły kserokopie. Pzdr.

  • 8. Data: 2010-11-04 16:32:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mruk wrote:
> [...]
    >
    > czy nie powinno się ścigać kogoś kto im to udostępnił ? Bo to u siebie
    > powinni szukać przecieku a nie ścigać dziennikarzy. Nie ?

    ściganie dziennikarzy jest prostsze i przyjemnijesz i ma walor edukacyjny
    (zastraszanie)