    From: mjw <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezatrzymanie sie do kontroli na drodze
    Date: Wed, 04 May 2005 08:48:58 +0200

    Witam

    Wczoraj, w drodze powrotnej z Bratyslawy, zdarzyla mi sie dziwna sytuacja
    i chcialbym, o ile to mozliwe zasiegnac Waszej porady w tej sprawie.

    Przeczytalem archiwalne posty zwiazane z tym tematem, jednak nie znalazlem
    w nich pelnej odpowiedzi na dreczace mnie watpliwosci.

    Jak napisalem wyzej, wracalem wczoraj po poludniu z Bratyslawy. Byl juz
    prawie wieczor, bylem dosyc zmeczony. Za Gliwicami jechalem za mala
    ciezarowka, trzymalem sie osi jezdni i czekalem na koniec podwojnej
    ciaglej (chcialem wyprzedzic zawalidroge). W pewnym momencie zauwazylem,
    ze kilkanascie metrow dalej stoi patrol Sluzby Celnej. Jeden z panow
    patrzyl w dal przez lornetke, drugi nagle podskoczyl, wybiegl na pobocze i
    wygladalo, jakby chcial zatrzymac samochod za mna. Popatrzyl sie jednak
    tez na mnie, ja na niego i pojechalem dalej, przekonany ze to nie o mnie
    chodzi. Podobnego zdania byla moja pasazerka, rowniez mocno skonsternowana
    cala sytuacja. W lusterku widzalem, ze jadacy za mna ford tez sie nie
    zatrzymal.

    Kilkanascie kilkometrow pozniej zdalem sobie sprawe, ze to moglo chodzic o
    mnie, choc znaki dawane przez funkcjonariusza byly bardzo niejednoznaczne.
    Zmartwilo mnie to bardzo, bo wiem, ze za niezatrzymanie sie do kontroli
    grozi mi sprawa w sadzie, a nawet zatrzymanie prawa jazdy, co byloby dla
    mnie dramatem, bo potrzebne jest mi ono do wykonywania pracy.

    W tym miejscu mam kilka pytan do Was, z gory dziekuje za odpowiedz:

    1. Jezeli celnik uznal, ze nie zatrzymalem sie na jego znak jak bedzie
    wygladac postepowanie?

    2. Czy zostane wezwany na Policje, czy od razu do sadu?

    3. Czy odbeda sie jakies przesluchania wyjasniajace (mam swiadka
    potwierdzajacego moja wersje)?

    4. Czy w czasie ewentualnego postepowania moze zostac mi odebrane prawo
    jazdy?

    2. Co mi grozi? Wiem, co mowi na ten temat prawo, ale jak to wyglada
    zazwyczaj w praktyce? Jesli sad orzeknie o mojej winie to grzywne jakos
    przezyje, natomiast mozliwosc utraty prawa jazdy bardzo mnie martwi.

    Jeszcze raz dziekuje za odpowiedzi, zycze milego dnia,

    Maciej Wilk

    wolf(tu jest malpka)mbkp(tu jest kropka)org_kropkeczka_pl