  • 11. Data: 2003-02-26 10:57:33
    Temat: Re: Niezaplacona faktura w NASK
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    news:b3gcmt$ldk$2@inews.gazeta.pl...
    > przeskoczy
    >
    > Oczywiście masz rację, ale zapominasz, że z kolei Garland ma prawo domagać
    > się świadczenia usługi przez cały rok.

    nie wetedy jezeli zlamal warunki umowy - i nie zaplacil w tym terminnie 14
    dni

    leon

  • 12. Data: 2003-02-26 12:55:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | nie wetedy jezeli zlamal warunki umowy - i nie zaplacil w tym terminnie 14
    | dni

    No nie tak całkiem. To, że złamał warunki umowy, to w zależności od jej
    treści może powodować dwa wykluczające się skutki. Albo umowa ulegnie
    rozwiązaniu, ale wówczas nie musi płacić do końca, bo nie ma umowy, albo
    umowa nie ulega rozwiązaniu i domena jest jego do końca.
    Osobiście pogodzić tego ze sobą nie potrafię.

  • 13. Data: 2003-02-26 22:21:35
    Od: "leon" <L...@i...pl>

> [...]
    > umowa nie ulega rozwiązaniu i domena jest jego do końca.
    > Osobiście pogodzić tego ze sobą nie potrafię.

    jest wiele rzeczy sprzecznych ze soba ale jednak dzialaja - nie ja
    konstruowalem to prawo

    leon

  • 14. Data: 2003-02-26 23:08:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale Ty je próbujesz teraz stosować. Czy mógłbyś podać jakąś podstawę prawną
    twierdzenia, że gość musi im zapłacić za cały rok i jednocześnie oni mają
    prawo zaprzestać świadczenia usług po pół roku? No bo moim zdaniem, to nawet
    jakby zapłacił, to w wypadku zaprzestania usług miałby prawo do zwrotu
    połowy abonamentu, ale mogę się mylić.

  • 15. Data: 2003-02-27 01:31:10
    Od: "leon" <L...@i...pl>

> [...]
    nawet
    > jakby zapłacił, to w wypadku zaprzestania usług miałby prawo do zwrotu

    ech to zaczyna przypomnac krecenie sie w kolko
    przeczytaj no regulanim NASKzanim zaczniesz zadawac takie pytania zwszacza
    zasady rejestracji i utrzymywania
    szczegool nie polecam ponizszy pkt
    19.
    Podstawę do rozwiązania Umowy stanowi brak zapłaty części albo całości
    opłaty rocznej. Ponowna rejestracja tej samej nazwy domeny będzie możliwa po
    uiszczeniu przez Abonenta opłaty zaległej wraz z odsetkami oraz złożeniu
    nowego Wniosku, o ile w chwili rejestracji nazwa domeny będzie dostępna.
    Usunięcie nazwy domeny jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy.

    moze po lekturze ta rozmowa bedzie miala jakis sens

    leon

  • 16. Data: 2003-02-27 17:00:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przeczytałem dwa razy. Wydaje mi się, że uważnie i nadal twierdzę, że to nic
    nie zmienia. Zgodnie z tym, co podejrzewałem nie widząc tej umowy, NASK ma
    prawo rozwiązać umowę w razie braku zapłaty. Ja nigdy tego prawa im nie
    odbierałem. Tylko jak załóżmy rozwiążą umowę po sześciu miesiącach, to nie
    mają żadnego tytułu prawnego do dochodzenia roszczenia za pozostały okres.
    Nie mają, bo rozwiązali umowę.
    Mogą oczywiście domagać się zapłaty za 6 miesięcy, nawet z odsetkami
    karnymi. Po za tym z uwagi na niewywiązanie się przez drugą stronę z umowy
    (miał korzystać przez 12 miesięcy) mogą dochodzić odszkodowania na zasadach
    ogólnych. Ale nadal wydaje mi się, że zapłaty za pozostały okres żądać nie
    mają prawa.