  • 11. Data: 2009-08-20 13:15:19
    Temat: Re: Niewskazanie sprawcy wykroczenia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@e...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Często pożyczasz samochód komuś, kogo nie jesteś w stanie rozpoznać?

    ROTFL
    na odpowiednio dobrym zdjeciu nie rozpoznasz nawet siebie...

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 12. Data: 2009-08-20 13:38:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    manka wrote:
    > Nalozono na mnie mandat za niewskazanie sprawcy wykroczenia przekroczenia
    > predkosci (art 78 ust 4 ustawy PRD). Mandat za wykroczenie zostal zaplacony,
    > a sprawcy nie jestem w stanie podac, poniewaz zdjecie jest zamazane i nie
    > mam pojecia kto wtedy jechal samochodem. Po raz pierwszy spotykam sie z
    > czyms takim. Czy moge sie odwolac od tego mandatu i mam szanse? Nie dosc ,ze
    > zaplacilam mandat to jeszcze chca mnie ukarac za to, ze nie podalam kto byl
    > sprawca?!
    > M.

    Nie zapłaciłeś mandatu za przekroczenie prędkości, bo ta sprawa została
    umorzona po sprawcy nie udało się ustalić.

    Zapłaciłeś za niewskazanie komu powierzyłeś pojazzd w danym okresie
    czasu. zgodnie z art 78.

    Jedno z drugim nie ma nic wspolnego.

    Zdjecie nie ma tu nic do rzeczy. Mogłoby go w ogóle nie być. Ty masz
    ZAWSZE wiedzieć komu dałeś samochód. Nawet bez zdjęcia.

    Od czego chcesz się odwoływać? To wiedziales komu dales samochod czy nie
    wiedziales w momencie kiedy policjant wypisywal ci mandat?

  • 13. Data: 2009-08-20 13:40:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bumba Bumbinska wrote:

> [...]
    > czemu fotoradar nie potrafi robic dobrych zdjec, do cholery. I ja mam placic

    Zapłaciłeś (masz do zapłacenia) DWA mandaty?

    Ten pierwszy nie jest dla ciebie bo to nie ty kierowałeś.
    Było go nie przyjmować.

  • 14. Data: 2009-08-20 18:34:23
    Od: "Jarek" <j...@e...pl>

    > Ale ty durny jesteś ;P

    Dlaczego tak myślisz?

  • 15. Data: 2009-08-21 00:49:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-20, SDD <s...@t...pl> wrote:
    > Nie za to - ale za to, ze nie potrafisz wskazac komu udostepnilas swe auto.
    > I ten mandat jest sluszny.

    Skoro zapłacono pierwszy, a jak wiadomo nie mógł byc to mandat na nikogo
    to i wskazano sprawcę, więc niesłuszny jest MZ ten drugi.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2009-08-21 09:07:08
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 08:38:38 -0500, witek napisał(a):

    > Zdjecie nie ma tu nic do rzeczy. Mogłoby go w ogóle nie być. Ty masz
    > ZAWSZE wiedzieć komu dałeś samochód. Nawet bez zdjęcia.

    A po czym to wnosisz wituś ?? :)))
    "....
    Sąd wskazał ponadto, że żaden z przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym
    nie nakłada na właściciela ani na posiadacza samochodu obowiązku w postaci
    prowadzenia ewidencji osób korzystających z danego pojazdu.
    ...."
    SR w Zmościu - sygn. VII W 223/09

    http://www.rp.pl/artykul/310143.html

  • 17. Data: 2009-08-21 09:07:34
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 20:34:23 +0200, Jarek napisał(a):

    > Dlaczego tak myślisz?

    A jak sądzisz?

  • 18. Data: 2009-08-21 10:32:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

> [...]
    > nie nakłada na właściciela ani na posiadacza samochodu obowiązku w postaci
    > prowadzenia ewidencji osób korzystających z danego pojazdu.

    oczywiscie, ze nie musisz prowadzic ewidencji.

    masz tylko wiedziec. w jaki sposob bedziesz to robil nikogo nie obchodzi.

    obowiazku prowadzenia jakiejkolwiek ewidencji nie ma, mozesz to sobie
    pamietac w glowie, wrozyc z gwiazd lub rzucac moneta

  • 19. Data: 2009-08-21 10:44:33
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 21 Aug 2009 05:32:24 -0500, witek napisał(a):

    > oczywiscie, ze nie musisz prowadzic ewidencji.
    >
    > masz tylko wiedziec.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Powiesz w końcu z czego to ma wynikać czy będziesz tak sobie dalej
    bajdurzył?
    Na zdjęciu zamazanym jest jakieś tło - mówię że mógł samochodem jechać
    witek, gotfryd lub robert.
    Za co mam zostać ukarany i na podstawie czego?

  • 20. Data: 2009-08-21 10:58:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Powiesz w końcu z czego to ma wynikać czy będziesz tak sobie dalej
    > bajdurzył?

    PoRD

    art 78
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    Mowy nie ma o żadnym zdjęciu itp itd.
    Nie ma również ograniczenia czasowego ani określonego sposobu jak masz
    to robić.
    Po prostu krótko: na żądanie uprawnionego organu masz wskazac. Koniec kropka

    > Na zdjęciu zamazanym jest jakieś tło - mówię że mógł samochodem jechać
    > witek, gotfryd lub robert.

    > Za co mam zostać ukarany i na podstawie czego?

    kodeks wykroczen

    Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o
    porządku ruchu na drogach publicznych,podlega karze grzywny do 3 000
    złotych albo karze nagany.

    jasne?