  • 11. Data: 2004-07-31 17:45:46
    Temat: Re: Niesprawny silnik kupiony przez Internet
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > no tak, ale mozna powolac bieglego, ktory stwierdzi, ze taki silnik moze
    > pracowac przez jakis czas bez tych rzeczy, to mozna sprobowac. a moze sie
    > uda? tylko to jest wlasnie "a moze" a nie "uda sie".

    ale nie zmieni to faktu ze rzeczy te mogly pozostac wyjete pozniej.

    dodatkowym argumenteem
    > przemawiajacym na korzysc naszego zainteresowanego jest fakt, ze ten
    silnik
    > jest w stanie gorszym niz opisywal go sprzedajacy (z tym nie powinno byc
    > problemu). wiec takze sad moze dac wiare zeznaniom powoda, ze rzeczywiscie
    > tych uszczelek i pompy nie bylo. ale to juz indywidualna decyzja sadu

    ja bym nadziei nie dawal :-)
    Co innego gdyby silnik nie byl odbierany osobiscie, ale jezeli chce moze
    probowac.

    P.

  • 12. Data: 2004-07-31 19:26:19
    Od: "greg" <t...@w...pl>

    > ale nie zmieni to faktu ze rzeczy te mogly pozostac wyjete pozniej.

    no tak, ale to zalezy od sadu komu da wiare, a ogolny stan silnika moze
    stanowic argument za przyznaniem racji powodowi

  • 13. Data: 2004-07-31 19:31:23
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "greg" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > no tak, ale mozna powolac bieglego, ktory stwierdzi, ze taki silnik moze
    > pracowac przez jakis czas bez tych rzeczy,

    Zapłaci za biegłego, którego ekspertyza na nic się nie zda bo w zaden sposob
    ów biegły nie ustali, ze silnik był pozbawiony tych elementów w chwili
    przekazania go osobie upoważnionej do odbioru

> [...]
    silnik
    > jest w stanie gorszym niz opisywal go sprzedajacy (z tym nie powinno byc

    A ja widzę problem - był odbiór osobisty, ktoś towar przyjął więc
    podnoszenie ze byl w stanie gorszym niz opisywał sprzedajacy jest
    bezsensowne. Po pierwsze mogł zostac pozbawiony cześci i uszkodzony na
    odcinku odbierający towar - kupujący - wreszcie sam kupujący mógl z silnika
    sobie wymontować co mu jest potrzebne i teraz twierdzić ze silnik był
    niekompletny. Wątpię aby sąd przyznal rację kupującemu. Zamiast wiec tracić
    czas na sądy kupujący powinien wyciągnąc wniosek zeby zlecac jakies zadania
    osobom, ktore mają jakies pojęcie o materii w której występuja.

    HaNkA

  • 14. Data: 2004-08-01 16:28:03
    Od: "Luk" <f...@g...pl>

    > Zamiast wiec tracić
    > czas na sądy kupujący powinien wyciągnąc wniosek zeby zlecac jakies
    zadania
    > osobom, ktore mają jakies pojęcie o materii w której występuja.

    Chodzi o to, ze aby korzystac z silnika tego typu nie trzeba byc znawca
    silnikow. Idea jest taka: kupujesz silnik, zakladasz na lodke i jak go
    wlaczysz to on bedzie dzialal. Sprzedajacy zapewnial, ze bedzie chodzil bez
    problemow i napraw przez min. trzy sezony. Kupujacy ten silnik jest
    "blaznem", po prostu nie jest mechanikiem. Korzystajacy z silnika musza
    umiec wykonac czynnosci opisane w jego instrukcji (i to jest to "jakies
    pojecie" wg mnie), ale przeciez nie musza wiedziec po co jest pompa
    paliwowa, jak wyglada i w ktorym jest miejscu.
    A wnioski oczywiscie zostaly wyciagniete.

    pozdr,
    Luk