  • 1. Data: 2002-05-18 18:15:54
    Temat: Nieprawne zwolnienie z pracy ?
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    Mam taki temat.
    Pracuje w firmie a wlasciwie pracowalem do wczoraj ponieaz zostalem
    zwolniony za naruszenie prawa pracy polegajace na niestawieniu sie do
    zakladu. Oczywiscie tak wyglada z punktu widzenia Zakladu pracy bo z mojego
    wyglada tak:
    Jestem od jakiegos czasu na zwolnieniu chorobowym. Zaklad pracy jest w innym
    miescie. Zawsze wysylalem zwolnienia lekarskie do zakladu listem poleconym.
    I co sie okazuje. Ze zaklad pracy nie ma dwoch zwolnien. A dokladnie ma
    czasc potem przerwe z dwom zwolnieniami i dalej ma zwolnienia. W
    rzeczywistosci jest caly czas ciaglas choroby i zwolnienia zostaly wyslane
    listam poleconym. Zwolnienie dyscyplinarne bo takie mi dali dostalem jak
    pisalem za nieobecnosc poniewaz Pani z dzalu HR powiedziala ze nie ma
    zwolnien. Jak wspomnialem ja wyslalem oba listem poleconym. Dzisiaj wyslalem
    im dodatkowo odpisy zwolnien. Problem polega na tym ze jedno zwolnienie to
    drugie wyslane bylo po 12 dniach. Pierwsze odrazu.

    Co w takiej sytuacji mam zrobic z ta firma ?
    I w jaki sposob to zalatwic. Z tego co wiem nie maja prawa mnie zwolnic
    skoro jestem na zwolnieniu. Nikt mnie nie informowal ze nie ma zwolnienia.
    Nikt tez nie informowal mnie ze nie stawilem sie do pracy. Poprostu mnie
    zwolniono i koniec.

    J.D.

  • 2. Data: 2002-05-18 20:57:14
    Temat: Re: Nieprawne zwolnienie z pracy ?
    Od: "mops" <m...@p...of.pl>

    1) Polecone wiec masz swistek nadania
    2) Zwolnienie lekarskie powinno sie do zakladu pracy dostarczyc
    niezwlocznie (max 7 dni) wiec jak drugie wyslales po 12 to nie ma o
    czym mowic (chyba ze jest to zwolnienie szpitalne - wtedy szpital
    powiadamia pracodawce tak w duzym skrocie)\\
    3) Najlepiej skocz sie do pipu na warszawkiej naprzeciwko szkoly
    podstawowej miedzy jana pawla a pl daszynskiego
    4) A wogole comnet co tam u ciebie?

    --
    Jutro moze bedzie, wczoraj juz na pewno bylo
    mamy tylko dzien dzisiejszy, zyjmy teraz, zyjmy chwila.

  • 3. Data: 2002-05-20 15:09:36
    Od: "Beti" <b...@e...pl>

    Jeżeli pracodawca faktycznie nie dostał Twojego zwolnienia (a możesz to
    sprawdzić na poczcie okazując potwierdzenie nadania) to i tak w każdej
    chwili możesz poprosić lekarza, który wystawiał zwolnienie o odpis z druku
    ZUS ZLA.
    Gdyby okazało się, że zwolnienie w jakiś sposób, (choć jak dla mnie mało
    prawdopodobny) nie dotarło do adresata to pracodawca musi przyjąć jego
    odpis. Do odpisu zwolnienia dołącz stosowne pismo, informujące pracodawcę,
    że zwolnienie lekarskie nie dotarło do niego z przyczyn przez Ciebie nie
    zawinionych (mam na myśli winę poczty) a pracodawca nie będzie miał wyjścia
    jak tylko wycofać wypowiedzenie
    Co do terminu dostarczenia zwolnienia to masz na to 7 dni od daty jego
    wystawienia. Dostarczenie po terminie spowoduje obniżenie wynagrodzenia
    chorobowego/zasiłku chorobowego o 25 %.

    Pozdrawiam
    Beata

    p.s
    w razie problemów skieruj sprawę do sądu pracy

  • 4. Data: 2002-05-21 08:19:16
    Od: "v" <v...@p...onet.pl>

    witam,
    jakies pol roku temu w identyczny sposob pracodawca pozbyl sie mnie z firmy.
    zwolnienie, brak zwolnienia, wypowiedzenie dyscyplinarne.
    sprawa trafia do sada pracy, no i czekam pol roku na ustalenie terminu
    rozprawy.

    zeby bylo wesolo to ZUS odmawia mi wyplaty wynagrodzenia potwierdzonego
    zwolnieniami lekarskimi za okres 3 m-cy, kiedy jeszcze pracowalem i gdy juz
    nie pracowalem. wydeptalem sciezke do urzedasow zusowskich i za kazdym razem
    wynajduja inny powod aby mi tych pieniedzy nie wyplacic. sprawa znow trafia
    do sadu pracy. ile to bedzie trwalo nie wiem, wiem jedno, moj prawnik mowi,
    ze jest ok. i to tylko kwestia czasu, ale ja i tak z kiepskim swiadectwem od
    ostatniego pracodawcy pracy znalezc nie moge.

    rada

    idz do sadu - to po pierwsze
    porozmawiaj z pracodaca, moze masz jakiej inforamacje, ktore mozna sprzedac
    konkurencji?? - mysle, ze je od ciebie kupi

    pzd

    rafal

    Użytkownik Jaroslaw Druzbinski <c...@c...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ac65l0$ncb$...@n...tpi.pl...

  • 5. Data: 2002-05-25 10:24:10
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

> [...]
    od
    > ostatniego pracodawcy pracy znalezc nie moge.

    Ta sprawe zalatwilem polubownie. Wyslalem odpisy zwolnien lekarskich. Firma
    cofnela mi zwolnienie i dalej pracuje. Jak narazie wszystko OK.

> [...]
    sprzedac
    > konkurencji?? - mysle, ze je od ciebie kupi

    W tej kwestii nieststy ale podpisywalem lojalnosciowke. Takie postepowanie
    mogloby mnie dobrowadzic do ruiny ;)

    Comnet

  • 6. Data: 2002-06-11 16:12:30
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Sat, 25 May 2002 10:24:10 +0000, Jaroslaw Druzbinski wrote:
    > sprzedac
    >
    > W tej kwestii nieststy ale podpisywalem lojalnosciowke. Takie
    > postepowanie mogloby mnie dobrowadzic do ruiny ;)
    >
    > Comnet

    w sprawach zawodowych owszem. ale na przyklad taka informacja ze przezes
    X jest dziwkarzem i narkomanem (oczywiscie to tylko przyklad) nie podpada
    pod lojalke

    maHo

  • 7. Data: 2002-06-11 21:30:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jun 2002, maHo wrote:
    [...]
    >+ w sprawach zawodowych owszem. ale na przyklad taka informacja ze przezes
    >+ X jest dziwkarzem i narkomanem (oczywiscie to tylko przyklad) nie podpada
    >+ pod lojalke

    Zdaje się że dla równowagi podpada pod KK...
    A prawidłowo oceniający szanse (tj. że na 1 razie może się
    nie skończyć) desperat jest w stanie takiego "spryciarza"
    wsadzić gdzie trzeba. Już druga rozmowa będzie niebezpieczna :>

    Pozdrowienia, Gotfryd