  • 1. Data: 2002-05-18 15:30:41
    Temat: pomocy mam problem!
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Jestem posiadaczem prawa jazdy kat. B, posiadam samochód o masie własnej
    1380kg, masie całkowitej 1900kg, jak również posiadam przyczepe (typ
    campingowa) i w dowodzie tej przyczepy mam wpisane dopuszczalna ładownośc
    1100kg (zadnych innych "mas"). Moje pytanie brzmi: Czy potrzebuje prawo jazdy
    kat. E (tzn> na przyczepki). Wg mnie to nie (wg kodeksu) poniewaz

    "Art. 88.kategorii B:

    pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5
    t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

    pojazdem, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej
    nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna
    masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,"

    A w wojewodzkim osrodku ruchu poinformowali mnie ze dopuszczalna masa calkowita
    przyczepy do kat. B moze wynosic 750KG.

    Potrzebuj wiec kat. E???
    z gory dziekuje za odpowiedz! na adres: r...@p...onet.pl

    pozdrawiam!
    a mzoe ktos zna jakis e-mail gdzie mi ktos cos poradzi?? gdzie mam szukac??