  • 1. Data: 2005-06-19 20:21:34
    Temat: Niechciany lokator
    Od: Marzena <m...@o...pl>

    Czy na wspólnej własności może mieszkać lokator bez zgody wszystkich
    współwłaścicieli? Na mojej działce chodzą jacyś obcy ludzie i czuję się
    jak w miejscu publicznym. Codziennie spotykam innych ludzi. Ostatnio
    nawet obawiam się o własne zdrowie. Współwłaściciel jest agresywny i
    grozi mi i mojej rodzinie. To staje się już przesadą. Spytałam jednego
    pana co robi na mojej nieruchomości. On wyskoczył, że ma oświadczenie,
    że opiekuje się moim współwłaścicielem. Jest co najmniej trzech takich
    panów z takim oświadczeniem. Poradźcie co robić?

  • 2. Data: 2005-06-19 20:53:21
    Temat: Re: Niechciany lokator
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marzena wrote:
    > Czy na wspólnej własności może mieszkać lokator bez zgody wszystkich
    > współwłaścicieli? Na mojej działce chodzą jacyś obcy ludzie i czuję się
    > jak w miejscu publicznym. Codziennie spotykam innych ludzi. Ostatnio

    Czyli: jest sobie jakiś dom, podzielony na mieszkania, będące własnością
    różnych ludzi.

    I jeden z lokatorów właścicieli ma CZELNOŚĆ zapraszać do siebie obcych
    tobie ludzi?

  • 3. Data: 2005-06-19 21:13:59
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    wiadomości news:d94lvs$2o5$1@opal.futuro.pl...
    > Czyli: jest sobie jakiś dom, podzielony na mieszkania, będące własnością
    > różnych ludzi.
    >
    > I jeden z lokatorów właścicieli ma CZELNOŚĆ zapraszać do siebie obcych
    > tobie ludzi?

    Każdy problem ma co najmniej dwie strony...

    Wyobraź sobie, że mieszkasz w domku dwurodzinnym, ze wspólną klatką
    schodową. Spokój, luz, trzymasz na korytarzu rower, nie przywiązany
    łańcuchem do poręczy schodów, jak dziecko Ci niedomknie, wychodząc do
    ogródka, drzwi od mieszkania, to też nie ma problemu, bo przeciez furtka od
    ulicy jest zawsze zamknięta i drzwi wejściowe do domu też ...

    I nagle zaczynają ci po tej klatce schodowej łazić obcy menele, oglądają
    Twój rower, zaglądają w niedomknięte drzwi... Nie widziałbyś w tym nic złego
    ?? Pomijam już zupełnie fakt, że Marzena napisała, że złapała gościa na
    swojej działce...

    pozdrawiam

    Monika

  • 4. Data: 2005-06-19 21:23:47
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > I nagle zaczynają ci po tej klatce schodowej łazić obcy menele,

    na meneli mozna zlalezc sposob

    >oglądają
    > Twój rower, zaglądają w niedomknięte drzwi...

    a ty bys nie zajrzal? :-)

    >Nie widziałbyś w tym nic złego
    > ?? Pomijam już zupełnie fakt, że Marzena napisała, że złapała gościa na
    > swojej działce...

    nie na swojej tylko na dzialce bedecej wspolwlasnoscia

    > pozdrawiam
    > Monika

    wyjscie - wykupic od drugiego wlasciciela jego czesc, sprzedac swoja i kupic
    cos na wlasnosac ....

    a poza tym w pierwszym posice nie pisze nic o jaka konkretnie sytuacje
    chodzi?
    o wspolwlasnosc czego? lokalu mieszkalnego, dzialki a moze ... samochodu?

    TB

  • 5. Data: 2005-06-19 22:38:52
    Od: "Gazeta" <abbon[bezspamu]@b3zsp4mu.gazeta.pl>

    > wyjscie - wykupic od drugiego wlasciciela jego czesc, sprzedac swoja i
    > kupic
    > cos na wlasnosac ....

    O kurde! Ty to jestes madry chlopak! Niezle to wykombinowales

  • 6. Data: 2005-06-19 23:17:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marzena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Nie mam innego pomysłu, jak ową współwłasność podzielić na dwie odrębne.
    Z tej Twojej odrębnej możesz wywalić nieproszonych gości.

  • 7. Data: 2005-06-20 00:46:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    idiom wrote:

> [...]
    > ogródka, drzwi od mieszkania, to też nie ma problemu, bo przeciez furtka od
    > ulicy jest zawsze zamknięta i drzwi wejściowe do domu też ...

    ...a ci z drugiego "mieszkania" są samotnymi agorafobikami, więc nikt
    poza tobą po klatce się nie pęta?

    > I nagle zaczynają ci po tej klatce schodowej łazić obcy menele, oglądają
    > Twój rower, zaglądają w niedomknięte drzwi... Nie widziałbyś w tym nic złego

    Jak ci siąsiedzi śmieli kogoś zaprosić! I to w dodatku kogoś, kto nie
    przychodzi w garniturze!

    > ?? Pomijam już zupełnie fakt, że Marzena napisała, że złapała gościa na
    > swojej działce...

    Współwłasność - to była także działka tego drugiego właściciela.

    ATSD moja odpowiedź była raczej pytaniem - jak to dokładnie jest
    zorganizowane. Dwa wejścia? Jedno wejście? Teren wokół budynku
    rozdzielony? Czy wspólny?

    Bo jeśli nie rozdzielony - to nie ma prawa ograniczać współwłaścicielowi
    normalnego korzystania.

    A wariant z rodzieleniem wydaje mi się mało prawdopodobny - bo wtedy co
    opiekowanie się współwaścicielem numer 2 miało wspólnego z chodzeniem po
    wydzielonym terenie współwłaściciela numer 1?

    Tak więc póki co to wygląda na to, że współwłaściciel numer 1 rości
    sobie prawa do decydowania, z kim współwłaściciel numer 2 może się na
    terenie wspólnej własności spotykać...

  • 8. Data: 2005-06-20 06:34:46
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 19 cze o godzinie 22:53, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czyli: jest sobie jakiś dom, podzielony na mieszkania, będące własnością
    > różnych ludzi.

    A ten znowu czyta to co chce przeczytać.
    Skąd wytrzasnąłeś hipotezę że chodzi o ..... dom ???
    Ty masz fobię na punkcie domów. Zostały z *domu* wyrzucony, spalono cI dom?

    Ale jak zwykle - aNDRZEJ l. ..... i jego poziom.

    --
    Herbi
    20-06-2005 08:34:45

  • 9. Data: 2005-06-20 06:37:06
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 20 cze o godzinie 00:38, na pl.soc.prawo, Gazeta napisał(a):

    > O kurde! Ty to jestes madry chlopak! Niezle to wykombinowales

    Taki sam jak aNDRZEJ l. - on tez ma takie popaprane pomysły - pewnie ma
    zaburzenia na tle nieruchomości, domów i .... ;)

    --
    Herbi
    20-06-2005 08:36:58

  • 10. Data: 2005-06-20 10:27:49
    Od: Marzena <m...@o...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Tak więc póki co to wygląda na to, że współwłaściciel numer 1 rości
    > sobie prawa do decydowania, z kim współwłaściciel numer 2 może się na
    Hmm sytuacja wygląda nieco inaczej. Nie roszczę sobie praw do tego, żeby
    decydować z kim ma się spotykać współwłaściciel. Chodzi o to, że
    spotykam wielu ludzi pod nieobecność współwłaściciela. Plączą się po
    całej działce i jego mieszkaniu (mają klucze) - nie wypuszczam dzieci na
    działke. Owy współwłaściciel ma wiele grzechów na sumieniu (wielokrotne
    kary pozbawielnia wolności), jest agresywny. Obecnie próbuje nas
    zastraszyć, żebyśmy zrobili podział nieruchomości. Unikamy ich jak
    możemy, ale nie sposób sobie z tym poradzić. Klatkę mamy oddzielną i do
    czasu ostatniej rozprawy sądowej wszystko było OK. Do czasu gdy ten pan
    trafił do szpitala - jego stan zdrowia jest ciężki. Chce odpisać swoją
    część nieruchomości kolegom. Tylko nie ma żadnego podziału. W hipotece
    widnieje tylko, że do niego należy 1/3 działki. Teraz koledzy i on
    starają się wymusić na nas zrobienie podziału, żeby on mógł sobie
    spokojnie przepisać swoje mieszkanie kolegom. Już nie dodam, że ten
    współwłaściciel jest dalszą rodziną.