  • 1. Data: 2005-06-19 14:25:48
    Temat: Czy wolno napisać w artykule prasowym jak kopiować płyty DVD?
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Witajcie!

    O ile się orientuję, Polska ratyfikowała traktat EUCD (to chyba to samo co
    WIPO) i dostosowała prawo autorskie do wymogów unijnych.
    Unia ponoć zdelegalizowała korzystanie z programów służących do obchodzenia
    zabezpieczeń przed kopiowaniem płyt, takich jak CloneCD czy Alcoholo 120%.

    Czy w związku z tym polski konsument ma nadal prawo do wykonania jednej
    kopii zapasowej legalnie nabytego krążka?

    A generalnie chodzi o to, czy mogę napisać do gazety artykuł, w którym
    pokażę, jak to się robi. To znaczy jak skopiować film z zabezpieczonej płyty
    DVD na twardy dysk. Mogę oczywiście zaznaczyć w artykule, że jest to
    nielegalne (a jest?).

    Chodzi mi o to, czy za sam taki artykuł może mnie ktoś ścignąć?

  • 2. Data: 2005-06-19 14:55:32
    Od: "Lincoln" <l...@p...onetkropkapl>

    > Chodzi mi o to, czy za sam taki artykuł może mnie ktoś ścignąć?

    Ja ci nie odpowiem na pytanie, ale kiedys do CD-porjectu pisalem, jak mam
    zrobic kopie zapasowa, bo ciagle mi mowi, bym plyte wrzucil. To odpisali bym
    posszukal na www.cdrinfo.pl. Czyli jednak mozna z tych programow korzystac,
    bo niby jak mam zrobic ta kopie?!

    --
    Pozdrawiam Lincoln
    Fiat Tipo 1,4ie PMS+LPG Edition

  • 3. Data: 2005-06-20 14:45:51
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o to, czy za sam taki artykuł może mnie ktoś ścignąć?

    Na chlopski rozum - nie powinni Cie scigac. W koncu kazdy
    film kryminalny, podaje opis przestepstwa. Podobnie zreszta
    jak programy typu 997.

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 4. Data: 2005-06-20 19:21:24
    Od: ray <r...@s...stop.wp.pl>

    Dnia Sun, 19 Jun 2005 16:25:48 +0200, Jarek napisał(a):

> [...]
    > pokażę, jak to się robi. To znaczy jak skopiować film z zabezpieczonej płyty
    > DVD na twardy dysk. Mogę oczywiście zaznaczyć w artykule, że jest to

    Dlaczego z definicji nielegalne? Ja na przykład zabezpieczyłem swoje płyty
    dvd z filmem, który sobie sam nagrałem własną kamerą. Potem potrzebowałem
    jednego z programików, o których piszesz, gdy chciałem zrobić inne dvd dla
    rodziców z grzeczniejszą wersją tego filmu. Ważne chyba w jakim celu łamie
    się takie zabezpieczenie.

    pzdr