  • 41. Data: 2018-03-12 15:50:20
    Temat: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 15:43, Kris pisze:
    > Raczej zadna z dużych sieci tak nie zrobi
    > Ze względów wizerunkowych chociazby

    Być może. Z drugiej strony firma, która pokonała państwo wskutek
    niedbałości, głupoty ustawodawcy - byłaby szeroko komentowana. A o to
    chodzi w reklamie - by o firmie mówić.
    Oczywiście jest tu też minus - pierdyliard kontroli i podobna ilość
    naruszeń prawa w innych kwestiach.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 42. Data: 2018-03-12 15:50:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 14:50:30 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

    > Co to jest "przeważająca działalność"? Ilościowo? Wartościowo?
    >
    > A więc potrzebne jest doprecyzowanie czyli kolejne przepisy.
    > A do tego konieczne są kontrole nad tym, jaka jest aktualnie
    > "przeważająca działalność". To ma znaczenie np. w sklepie spożywczym:
    > czy sprzedaje się więcej mięsa czy więcej pieczywa (pomijam tu kwestie
    > co to jest "więcej"). Gorzej gdy sprzedaż tych artykułów jest na styku.

    To sa tematy dla takich amatorów jak my na tej grupie
    Poteoretyzować możemy
    sieci handlowe to wszystko przeanalizowały dokładniej i jak widać w "polaczkowanie"
    typu "piekarnik w sklepie rtv powoduje ze ten sklep staje się piekarnią" się bawić
    nie zamierzają

  • 43. Data: 2018-03-12 15:54:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 14:54:46 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

    > A poza tym: czy można sprzedać bułkę (pieczywo jest legalne) za 1000PLN
    > a do tego w promocji dodać telewizor za darmo?
    >
    > I jest to legalne? czy nielegalne? Czy ustawodawca jeszcze tego nie
    > uwzględnił ale będzie musiał uwzględnić? A wtedy sprzedaż pieczywa, z
    > punktu widzenia prawnego, nie będzie taka prosta.

    Joz się paru takich cfaniaków przewiozło na tego typu sprzedażach
    Duża siec handlowa raczej nie zaryzykuje bo pewnie mają opinie prawne że to nie
    przejdzie a mniejszych co zechcą tak zrobić nasz fiskus czy kto tam po drodze
    uświadomi szybko że drogo to ich kosztuje.

  • 44. Data: 2018-03-12 16:05:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-12 o 15:50, Wojtek pisze:

> [...]
    > chodzi w reklamie - by o firmie mówić.
    > Oczywiście jest tu też minus - pierdyliard kontroli i podobna ilość

    Gdzie ty znajdziesz innego kretyna który mandat na dziesięć tysięcy
    złoty uzna za pokonanie państwa? i będzie go komentował?

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2018-03-12 18:50:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-03-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jest niuans - VAT na telewizor 23%, a na bulke ... 8% ?
    > Innymi slowy - smierdzi przekretem VAT na kilometr :-)

    Ale po co tak kombinować? Sklepy RTV & AGD mogłyby w końcu
    zaakceptować to co się dzieje w nich od dawna i po prostu
    otworzyć się jako showroom sklepu internetowego.

    No bo w końcu i tak zazwyczaj taki telewizor to zamawia się
    z dostawą i montażem, a nie że bierzesz te 56" na plecy
    i dziarsko niesiesz przez miasto do domu ;-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 46. Data: 2018-03-12 19:06:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-12 o 15:29, A. Filip pisze:

    > AFAIK Taka interpretacja terminu "niezwłocznie" pojawia się w kilku
    > przepisach.

    Skoro "K", to cię pochwal tą wiedzą, nie po to jest światło, aby w korcu
    stało :)

    > AFAIR Było o tym jak dobry prezydent Kaczyński twierdził
    > że ma co najmniej 14 dni na (nie) wyrażenie opinii a zły premier Tusk
    > nawet tyle nie poczekał :-)

    W tym właśnie sęk, że niezwłoczność nie jest i nie może być ogólnie
    dostosowana. Być może gdzieś jest zdefiniowana *do konkretnej sytuacji*,
    ale tak ogólnie termin jest po prostu ocenny, w dodatku może zmieniać
    się w czasie - na przykład "niezwłocznie poinformowanie kogoś" to co
    innego dziś, a co innego 100 lat temu.

    A'propos 2 tygodni:

    Art. 93 Kodeksu Wykroczeń: § 1. Prowadzący pojazd, który, uczestnicząc w
    wypadku drogowym, nie udziela niezwłocznej pomocy [...]

    Powodzenia w tłumaczeniu się :)

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2018-03-12 19:29:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 18:50:12 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > No bo w końcu i tak zazwyczaj taki telewizor to zamawia się
    > z dostawą i montażem, a nie że bierzesz te 56" na plecy
    > i dziarsko niesiesz przez miasto do domu ;-)

    Coś tam ludziska jednak na tych wyładowanych wózkach z tych marketów rtv wynoszą

  • 48. Data: 2018-03-12 19:40:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    >
    > Art. 93 Kodeksu Wykroczeń: § 1. Prowadzący pojazd, który, uczestnicząc
    > w wypadku drogowym, nie udziela niezwłocznej pomocy [...]

    Musiałeś być aż tak złośliwy? :-)

    --
    A. Filip

  • 49. Data: 2018-03-12 22:44:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2018 o 15:40, Wojtek pisze:

    > Ale może za to przybyć wiele dworców autobusowych, minibusowych itp

    Taksówkokwych, rowerowych;)

    Shrek.

  • 50. Data: 2018-03-13 01:56:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-12, Kris <k...@g...com> wrote:
    > Tym bardziej że o tych rzekomych stratach to póki co politycy PO i
    > Nowoczesnej najgłosniej krzycza Sieci handlowe takiego przekazu nie
    > generują bo i pewnie im wyszło że strat nie będzie Jak chcesz kupić
    [..]

    > Ot to Z kupnem chleba, masła czy nawet gorzały żadnego większego
    > problemu nie było przecież w niedziele Stacje paliw co najwyżej
    > zwiększone obroty miały i małe osiedlowe sklepiki.

    Straty pewnie jakies te sieci będą miały skoro komuś innemu przybędzie,
    to pewnie komuś odjęto, ale też nie sadzę, żeby to było cos wielkiego.
    To juz prędzej straca chyba ochroniarze.

    --
    Marcin