  • 31. Data: 2018-03-12 15:15:44
    Temat: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-12 o 14:40, A. Filip pisze:
    > http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/870_u.htm
    >

    >A poza tym: czy można sprzedać bułkę (pieczywo jest legalne) za
    >1000PLN a do tego w promocji dodać telewizor za darmo?
    >I jest to legalne? czy nielegalne?

    Jest niuans - VAT na telewizor 23%, a na bulke ... 8% ?
    Innymi slowy - smierdzi przekretem VAT na kilometr :-)

    Ale np czekolade a nie bulke - tu juz fikus nie powinien sie czepiac.

    Tylko jeszcze kwestia tej darowizny/promocji - od razu smierdzi
    przekretem.
    Lepiej "zestaw wieczorowy" - 4 ciastka, kawa i telewizor :-)

    A tak swoja droga - jakies filmy na VOD mozna sprzedac ...
    telefonicznie ?
    Prąd, tzn energie elektryczna tym co maja liczniki przedplacone ?
    Polisę OC na granicy ?

    J.

  • 32. Data: 2018-03-12 15:17:03
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wojtek <w...@o...pl> pisze:

    > A poza tym: czy można sprzedać bułkę (pieczywo jest legalne) za
    > 1000PLN a do tego w promocji dodać telewizor za darmo?
    >
    > I jest to legalne? czy nielegalne? Czy ustawodawca jeszcze tego nie
    > uwzględnił ale będzie musiał uwzględnić? A wtedy sprzedaż pieczywa, z
    > punktu widzenia prawnego, nie będzie taka prosta.

    Ilu sprzedawców w kwestii takiej linii ataku na tą ustawę będzie wolało
    być drugim mądrym niż pierwszym głupim? Paru "odważnych pionierów"
    prawie na pewno się znajdzie ale nie spodziewam się ich zbyt wielu.
    Bezpieczniej jest kroczyć (prawnie) przetartą ścieżką, nieprawdaż?

    "Na giełdzie gra się by dorobić się pieniędzy a nie zawału serca" :-)

    Zaś sprawa _drogiego_ sprzętu (RTV/AGD) jest w miarę prosta.
    Klient przychodzi ogląda, wybrzydza i dostaje rabat na zakup przez
    internet z dostawą do domu ważny przez 3 dni jak za parę złoty kupi
    "lody w lodziarni" [żeby nie było za dużo "ja tylko oglądam"].
    Rabatem może być zasadniczo dostawa do domu za darmo jak sklep będzie
    miał prawo wyznaczenia terminu dostawy w ciągu 14 dni (prawne
    niezwłocznie) czyli jak sklep będzie mógł sprzedawać nawet to czego
    *jeszcze* nie ma w magazynie.

    --
    A. Filip

  • 33. Data: 2018-03-12 15:23:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-12 o 15:17, A. Filip pisze:
    > w ciągu 14 dni (prawne
    > niezwłocznie)

    Nie ma takiej definicji tego słowa.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2018-03-12 15:25:03
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.03.2018 o 14:54, Wojtek pisze:

    > A poza tym: czy można sprzedać bułkę (pieczywo jest legalne) za 1000PLN
    > a do tego w promocji dodać telewizor za darmo?

    Obawiam się że takie sposoby, jak również budowa dworców przy sklepach
    pozostaną tylko w sferze twojej wyobraźni.

    Moim zdaniem w handlu niedzielnym nie ma takiej kasy, żeby się opłacało
    robić takie karkołomne konstrukcje.

    p. m.

  • 35. Data: 2018-03-12 15:29:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie ma takiej definicji tego słowa.

    AFAIK Taka interpretacja terminu "niezwłocznie" pojawia się w kilku
    przepisach. AFAIR Było o tym jak dobry prezydent Kaczyński twierdził
    że ma co najmniej 14 dni na (nie) wyrażenie opinii a zły premier Tusk
    nawet tyle nie poczekał :-)

    --
    A. Filip

  • 36. Data: 2018-03-12 15:32:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    m <m...@g...com> pisze:
> [...]
    > pozostaną tylko w sferze twojej wyobraźni.
    >
    > Moim zdaniem w handlu niedzielnym nie ma takiej kasy, żeby się opłacało

    Masowej budowy dworców przy sklepach raczej nie będzie :-)
    Parę+ przypadków gdzie ze względu na "szczególne okoliczności" wyjdzie
    "tanio i przekonująco" z pewnością się po całej Polsce znajdzie.

    --
    A. Filip

  • 37. Data: 2018-03-12 15:40:54
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 15:32, A. Filip pisze:

    > Masowej budowy dworców przy sklepach raczej nie będzie :-)
    > Parę+ przypadków gdzie ze względu na "szczególne okoliczności" wyjdzie
    > "tanio i przekonująco" z pewnością się po całej Polsce znajdzie.

    Ale może za to przybyć wiele dworców autobusowych, minibusowych itp

    Zresztą hipermarkiety zamiastowe mają często swoje linie autobusowe.
    Więc w zasadzie to cały czas są dworcami autobusowymi.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 38. Data: 2018-03-12 15:43:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 14:32:37 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

    > A jak sklep RTV postawi u siebie stoisko z pieczywem to sklep RTV będzie
    > mógł być otwarty - bo stał się właśnie piekarnią.
    Raczej zadna z dużych sieci tak nie zrobi
    Ze względów wizerunkowych chociazby
    Nie jesteśmy jedynym miejscem na ziemi gdzie handel w niedziele zakazany

  • 39. Data: 2018-03-12 15:43:29
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 15:25, m pisze:

    > Moim zdaniem w handlu niedzielnym nie ma takiej kasy, żeby się opłacało
    > robić takie karkołomne konstrukcje.

    A to zależy od "mocy prawnej" danej firmy. Dużych stać na zatrudnienie
    prawników, którzy wyłuskają wszelkie bzdury.
    Inna rzecz że musieliby walczyć z państwowymi inspektorami w
    państwowych, niezwisłych sądach.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 40. Data: 2018-03-12 15:47:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 14:25:32 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > A mnie się wydaje, że nikomu nie będzie się opłacać robić takich rzeczy
    > a straty okażą się w dużej mierze mityczne.

    Tym bardziej że o tych rzekomych stratach to póki co politycy PO i Nowoczesnej
    najgłosniej krzycza
    Sieci handlowe takiego przekazu nie generują bo i pewnie im wyszło że strat nie
    będzie
    Jak chcesz kupić telewizor a wiesz że w niedziel sklep zamknięty to kupisz w sobote
    ew w poniedziałek
    widać to było w sobote na parkingach przed marketami- parkingi zapchane, ludziska
    pełne wózki towaró wywlekaji jakby jakas wojna miała być
    A to tylko jedna niedziela gdzie większość sklepów zamknięta a ludzie zapasy jak na
    wojnę robili

    > Żeby kupić chleb, to wystarczą osiedlowe "Żabki".

    Ot to
    Z kupnem chleba, masła czy nawet gorzały żadnego większego problemu nie było przecież
    w niedziele
    Stacje paliw co najwyżej zwiększone obroty miały i małe osiedlowe sklepiki.