eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie do końca naprawiony w procesie reklamacji komputer, a gwarancja właśnie się skończyła. › Nie do końca naprawiony w procesie reklamacji komputer, a gwarancja właśnie się skończyła.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 20 May 2013 05:10:02 -0700 (PDT)
    Subject: Nie do końca naprawiony w procesie reklamacji komputer, a gwarancja
    właśnie się skończyła.
    From: Alicja <a...@g...com>

    Dzień dobry wszystkim,

    Miałam komputer na dwuletniej gwarancji, zakupiony online z wybranych
    przeze mnie cześci oraz złożony przez sklep (było to opcjonalna płatna
    (choć za symboliczną złotówkę) usługa) i wysłany do mnie w całości.
    Gwarancja upłynęła w kwietniu br. Na ok. 2 tygodnie przed jej końcem
    został wysłany do nich w ramach reklamacji z dwóch powodów - padający
    wentylator w zasilaczu oraz niezidentyfikowane crashe.
    Komputer odesłano w maju wymieniając zasilacz oraz dysk twardy. W
    rozmowie z serwisem przed odesłaniem komputera do mnie poinformowano
    mnie, że 'no nie powinien już się crashować', i że wymieniono dysk
    twardy, bo coś tam z nim było nie tak.

    Teraz się okazuje, że crashe są dalej. Po moim kontakcie z serwisem
    (że chcę wysłać ponownie komputer, bo nie został naprawiony) odpisano
    mi, że wysyłka całego komputera już jest nieopłacalna, bo 'gwarancja
    na płytę główną' się skończyła, i że mam wysłać sam procesor i ram.

    Jestem w kropce, bo sama nie złożę kompa, gdybym musiała kupić nową
    płytę, a i tak musiałabym zapłacić komuś za jej wymianę.

    Czy firma może w ogóle taki warunek postawić i olać płytę główną? A co
    jeśli to ona pada? Czy nie była wciąż na gwarancji (w ramach całego
    komputera) w momencie realizacji pierwotnej reklamacji, która była
    złożona w terminie, a serwis nie przyłożył się do skrupulatnego
    zbadania stanu komponentów i ustalenia przyczyny awarii?

    Pozdrawiam!