  • 1. Data: 2010-02-09 20:48:45
    Temat: zrzeczenie sie spadku a długi.
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Zmarła moja babcia
    w spadku zostawiła długi.
    u notariusza zrzekliśmy sie tego "spadku"
    jednak moja młodsza siostra niepełnoletnia musiała mieć pełnomocnictwo o które
    wystąpiliśmy miesiac po śmierci babci.
    Ostatecznie je uzyskała dopiero po 7 miesiacach ( tyle trwała procedura)
    dopiero wtedy mozna było dalej załatwić formalnosci.
    Dzis otrzymałem z firmy windykacyjnej pismo ze moja nieletnia siostra ma
    zapłacić 16 tyś długu
    Podobno termin na zrzeczenie sie spadku to 6 miesiecy, który to termin został
    ostatecznie przekroczony przez to ze tak długo trwała sprawa uzyskania
    "zezwolenie na dokonanie czynnosci prawnej" dla siostry
    Czy mozna w jakiś sposób sie jeszcze wyplątać z tej sytuacji ?

  • 2. Data: 2010-02-09 21:06:15
    Temat: Re: zrzeczenie sie spadku a długi.
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "BETON" <b...@m...pl> writes:

> [...]

    > siostry
    > Czy mozna w jakiś sposób sie jeszcze wyplątać z tej sytuacji ?

    Jezeli zostal przekroczony termin na odrzucenie spadku, to osoba
    niepełnoletnia przyjmuje automatycznie spadek z tzw. dobrodziejstwem
    inwentarza, czyli dlugi splaca sie wylacznie do wysokosci
    odziedziczonego majatku. Jesli zadnego majatku nie bylo, to wierzyciel
    zobaczy fige, a tak czy inaczej siostra nie musi placic nic 'ze
    swojego'.

    Oczywiscie wszystko trzeba zalatwiac z zachowaniem odpowiednich
    procedur i formalnosci. Ty weź lepiej idź po poradę do prawnika, a nie
    na grupę...

    MJ

  • 3. Data: 2010-02-09 21:21:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiscie wszystko trzeba zalatwiac z zachowaniem odpowiednich
    > procedur i formalnosci. Ty weź lepiej idź po poradę do prawnika, a nie

    Prawnik nie potrzebny. By firma windykacyjna mogła dochodzić od nieletniej
    należności musiałaby uzyskać przeciwko niej tytuł wykonawczy. Dopiero po
    wezwaniu sądu warto pomyśleć o o adwokacie. W chwili obecnej spokojnie
    wystarczy odpisać im to co Ty napisałeś. Nie było spadku, więc nie jest im
    nic winna.

  • 4. Data: 2010-02-09 21:25:55
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

> [...]
    >
    > Oczywiscie wszystko trzeba zalatwiac z zachowaniem odpowiednich
    > procedur i formalnosci. Ty weź lepiej idź po poradę do prawnika, a nie

    Sounds about right..

    Art. 1015.
    http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/64.16.93.h
    tm

    --
    Adam

  • 5. Data: 2010-02-09 22:39:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BETON wrote:
    > Witam
    > Zmarła moja babcia
    > w spadku zostawiła długi.

    tylko długi, czy bylo cos na plus?

> [...]
    > Ostatecznie je uzyskała dopiero po 7 miesiacach ( tyle trwała procedura)
    > dopiero wtedy mozna było dalej załatwić formalnosci.

    po rybkach niestety.

> [...]
    > został ostatecznie przekroczony przez to ze tak długo trwała sprawa
    > uzyskania "zezwolenie na dokonanie czynnosci prawnej" dla siostry

    tak

    > Czy mozna w jakiś sposób sie jeszcze wyplątać z tej sytuacji ?

    tak
    nieletni z definicji dziediczy z dobrodziejstwem inwentarza, czyli
    odpowiada do wysokosci tego co bylo w spadku na plus.
    Reszte dlugow szlag trafil.

    Odpisac, ze spadku nie bylo zadnego i nic im nie jest winna.
    I uwazac na listy z sadu.

    Radze wziac stowe w kieszen i isc do prawnika niech wam w szczegolach
    opowie co moze byc dalej i co macie robic.

    Na pewno trzeba teraz zakonczyc sprawe spadku skoro juz udalo sie jej go
    odziediczyc.

  • 6. Data: 2010-02-10 14:58:40
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 16:39:05 -0600, witek napisał(a):

    > tak

    Pomijajac aspekt prawny, to zastanawialem sie - zwłaszcza w kontekscie
    dyskusji o kruku - zastanawialem się nad mentalnością ludzi z tych firm
    windykacyjnych.. jakim trzeba byc typem czlowieka zeby domagac sie zwrotu
    dlugu od nieletniej? Dlugu, dla jasnosci, ktorego ta nieletnia nie
    zaciagala, ani też nie miała najmniejszego wpływu na to by to zobowiązanie
    na nia przeszlo.
    Przeciez to czyst skurwysynstwo. Tak patrzac po ludzku, nie z punktu
    widzenia prawa.. ci ludzie po prostu nie maja zadnych skrupulow, zadnej
    wrazniwosci spolecznej.

    --
    Mark

  • 7. Data: 2010-02-10 17:57:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-10 15:58, Mark pisze:

> [...]
    > Przeciez to czyst skurwysynstwo. Tak patrzac po ludzku, nie z punktu
    > widzenia prawa.. ci ludzie po prostu nie maja zadnych skrupulow, zadnej

    Ale wykonują potrzebną robotę.

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-02-10 20:30:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Mark <t...@a...w.pl> writes:

> [...]
    > dlugu od nieletniej? Dlugu, dla jasnosci, ktorego ta nieletnia nie
    > zaciagala, ani też nie miała najmniejszego wpływu na to by to zobowiązanie

    Mnie bardziej ciekawi, skad ta firma wiedziala, do kogo napisac...

    MJ

  • 9. Data: 2010-02-11 07:52:28
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

> [...]

    Matka poszła do tej firmy-
    Jak przedstawiła sytuacje to powiedzieli ze w takim razie chcą numer telefonu
    do mojej siostry :)
    ona ma 13 lat:)
    To jak to nazwać...

  • 10. Data: 2010-02-11 09:22:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BETON pisze:

    > Matka poszła do tej firmy-
    > Jak przedstawiła sytuacje to powiedzieli ze w takim razie chcą numer
    > telefonu do mojej siostry :)
    > ona ma 13 lat:)
    > To jak to nazwać...

    Zboczeniec chce telefon do małolaty :-P

    Ooo, ale by mieli fajnie przy obecnej nagonce na "pedofilów" ;->