  • 1. Data: 2010-02-09 20:40:52
    Temat: Darowizna od osoby przebywającej za granicą
    Od: "Tomek" <T...@g...lecz.nie.wiadomo.gdzie>

    Witam,

    Jak należy przeprowadzić darowiznę nieruchomosci, jeżeli darczyńca przebywa
    za granicą (Szwecja).
    Możliwy jest ewentualny jednorazowy wyjazd obdarowanego do Szwecji.

    Czy można taką operacje przeprowadzić za granicą i czy będzie ona miała moc
    prawną w Polsce?
    Znalazłem na tej grupie że za granicą konulowie mają uprawnienia notariuszy.
    Czy więc tak umowa darowizny potwierdzona przez jednostkę konsularną
    zostanie zaakceptowana przez urząd skarbowy i wydział ksiąg wieczystych ?
    Czy konsul również sporzadzi odpowiedni akt notaialny, obliczy i odprowadzi
    podatek? Co z taksami notarialnymi?

    Może ktoś już przerabiał podobną operację?

    pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2010-02-09 21:01:06
    Temat: Re: Darowizna od osoby przebywającej za granicą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <T...@g...lecz.nie.wiadomo.gdzie> napisał w
    wiadomości news:hksh8l$3f5$1@news.onet.pl...
> [...]
    > odprowadzi podatek? Co z taksami notarialnymi?
    >
    > Może ktoś już przerabiał podobną operację?

    W znanych mi wypadkach łatwiejszym było udzielenie upoważnienia
    notarialnego przez darczyńcę i realizacja darowizny w Polsce na tej
    podstawie.

  • 3. Data: 2010-02-10 19:39:55
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 22:01:06 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > W znanych mi wypadkach łatwiejszym było udzielenie upoważnienia
    > notarialnego przez darczyńcę i realizacja darowizny w Polsce na tej

    może nie tyle łatwiejszym co tańszym;
    konsul za granicą pełni wiele ról łącznie z przyjęciem PITa rocznego, ale
    "taryfa opłat konsularnych" do tanich nie należy

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow
    _k_Warszawy_20070930-32.php

  • 4. Data: 2010-02-11 17:41:49
    Od: "Tomek" <T...@g...lecz.nie.wiadomo.gdzie>

    > może nie tyle łatwiejszym co tańszym;
    > konsul za granicą pełni wiele ról łącznie z przyjęciem PITa rocznego, ale
    > "taryfa opłat konsularnych" do tanich nie należy

    Dziękuje bardzo za te informacje

    pozdrawiam

    Tomek