  • 11. Data: 2007-10-31 23:12:44
    Temat: Re: Nazwa domeny a zastrzeżona nazwa
    Od: "KM" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:fgakqj$9r0$1@inews.gazeta.pl...

    > Kurczę, to byłaby przesada, przede wszystkim firm na świecie jest
    > pierdylion, więc teoretycznie każda domena mogłaby godzić w jej prawa do
    > znaku towarowego.
    Dokładnie,
    Prowadzę serwis samochodów Toyota, specjalizuję się w tej marce, co więcej,
    będąc w Japonii podpisałem kontrakt dający mi wraz z moją marżą lepsze ceny
    części aniżeli Toyota Motor Poland oferuje klientom, czy naprawdę prowadzę
    złą działalność?
    Owszem, jest to konkurencja, ale jest też prawo o wolnym handlu, wbrew
    pozorom wolno mi stworzyć polskiemu przedstawicielstwu konkurencję i
    sprzedawać częścy Toyoty po niższych cenach, mam kontrakt, opłaca się mi,
    dlaczego więc nie wolno mi nazwać swojego sklepu "Toyota-części.pl"?
    Przecież de facto Toyota sprzedaje mi te części ze swoją marżą, zarabia,
    jedyny problem, iż pozbawia marży krajowych licencjonowanych salonów - tylko
    oni zostają pokrzywdzeni.
    Ale w ten sam sposób działają małe firmy specjalizujące się w sprzedaży
    części do samochodów, które kupują od prywatnych właścicieli np na
    zachodzie. Mam prawo sprzedać fotel kierowcy skoro komuś odopowiadał czyż
    nie?

    KM

  • 12. Data: 2007-11-01 07:37:34
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w wiadomości

    > Kurczę, to byłaby przesada

    toc wiem ;)

  • 13. Data: 2007-11-01 07:40:21
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KM" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Owszem, jest to konkurencja

    no wlasnie, to konkurencja, a ty nie jestes toyotaa i nie masz prawa do uzywania
    tej nazwy w zwiazku z motoryzacja

    > Przecież de facto Toyota sprzedaje mi te części ze swoją marżą, zarabia,
    > jedyny problem, iż pozbawia marży krajowych licencjonowanych salonów - tylko
    > oni zostają pokrzywdzeni.

    a jaki widzisz problem w wystapieniu do np toota poland z prosba o pozwolenie na
    uzywanie takiej domeny, jesli bedziesz mial to od nich na papierze, wtedy nikt
    ci zlego slowa nie powie

    > Ale w ten sam sposób działają małe firmy specjalizujące się w sprzedaży części
    > do samochodów, które kupują od prywatnych właścicieli np na zachodzie. Mam
    > prawo sprzedać fotel kierowcy skoro komuś odopowiadał czyż nie?

    masz prawo sprzedawac, masz prawo mowic na stronie ze sa to czesci toyoty czy
    innej firmy, ale twoja nazwa nie ma prawa sugerowac ze jestes ta firma,
    rozumiesz?

  • 14. Data: 2007-11-01 07:54:53
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 01 Nov 2007 08:40:21 +0100, Szerszen napisał(a):

    > no wlasnie, to konkurencja, a ty nie jestes toyotaa i nie masz prawa do
    > uzywania tej nazwy w zwiazku z motoryzacja

    Art. 155 ust. 1 prawa własności przemysłowej dopuszcza w pewnym zakresie
    posługiwanie się cudzym znakiem towarowym.
    Myślę, że opisywany przypadek może podchodzić pod ten zakres.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 15. Data: 2007-11-01 09:57:34
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Art. 155 ust. 1 prawa własności przemysłowej dopuszcza w pewnym zakresie
    > posługiwanie się cudzym znakiem towarowym.
    > Myślę, że opisywany przypadek może podchodzić pod ten zakres.

    a ja mysle ze on ma za malo pieniedzy na prawnikow aby to testowac :)
    jak wspolpracuje z toyota to niech sie zwroci do nich o pozwolenie na uzywanie
    takiej domeny, jak je dostanie sprawa bedzie czysta i bezpieczna :)

  • 16. Data: 2007-11-05 12:53:54
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Szerszen dość niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > niestosownego, niezaleznie od dzilalnosci prowadzonej pod ta domena,
    > moze sie myle, ale to on musi sprostowac

    Wywołany do tablicy odgrzewam wątek po świętach.

    Niestosowność widzę nie w tym, że ktoś używa jakiejś domeny, która jest
    nazwa jakiejś firmy, tylko że używa wiedzząć, ze jest to firma znana,
    ceniona rozpoznawana, renomowana/whatever i czerpie z tego tytułu
    nieuzasadnione swoim nakładem pracy i środków korzyści.

    Po drugie: przypominam, ze znaki renomowane są chronieone poza zakresem
    specjalizacji, a frima np. Osram miałaby jak najbardziej sznsę renome
    wykazać, co oznacza, ze znak taki byłby chroniony na gruncie pwp.

    Po trzecie: z uwagi na tęże renomę w gre wchodziłby zarzut zarówno z pwp -
    naruszenia znaku, jak i z uznk. Zwłaszcza w przypadku znaku Osram i pieluch.

    Na koniec powtarzam oczywiste- znaki mogą się powtarzac, ale intencjonalne
    upodabnianie się do znaków renomowanych rzeczywiście mi nie pasuje

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide

  • 17. Data: 2007-11-05 15:52:08
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozpoznawana, renomowana/whatever i czerpie z tego tytułu nieuzasadnione swoim

    to znaczy uwazasz, ze tak firma osram, powinna miec z gruntu rezerwowane dla
    siebie wszelkie domeny wystepujace na swiecie?

    a niby na jakiej podstawie, dobrego smaku czy moze prawa rynku i wolnego handlu?

    > Po drugie: przypominam, ze znaki renomowane są chronieone poza zakresem
    > specjalizacji, a frima np. Osram miałaby jak najbardziej sznsę renome wykazać,
    > co oznacza, ze znak taki byłby chroniony na gruncie pwp.

    jesli chodzi o domeny to nie zgodze sie z toba, domeny rzadza sie innymi prawami

    > Po trzecie: z uwagi na tęże renomę w gre wchodziłby zarzut zarówno z pwp -
    > naruszenia znaku, jak i z uznk. Zwłaszcza w przypadku znaku Osram i pieluch.

    jesli pod domena np osram.net, prowadzilbys dzialalnosc niekomercyna, lub nawet
    komercyjna, jednak w innej branzy to firma osram moglaby ci skoczyc i nic jej do
    tej domeny

    > Na koniec powtarzam oczywiste- znaki mogą się powtarzac, ale intencjonalne
    > upodabnianie się do znaków renomowanych rzeczywiście mi nie pasuje

    a ktomowi o upodabnianiu, jak mialbys domne mercedes.pl i prowdzil tam
    kwiaciarnie, to mercedes jako firmamotoryzacyjna, moglaby cie jedynie prosic o
    odpsrzedanie tej domeny, za kwote jaka im zaproponujesz, ale na drodze prawnej
    nie odebrali by ci jej

  • 18. Data: 2007-11-05 16:40:34
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> writes:

    [...]

    > Na koniec powtarzam oczywiste- znaki mogą się powtarzac, ale
    > intencjonalne upodabnianie się do znaków renomowanych rzeczywiście
    > mi nie pasuje

    Masz na myśli nazwę Macrosoft czy Microsystem?

  • 19. Data: 2007-11-05 18:35:30
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 05 Nov 2007 16:52:08 +0100, Szerszen napisał(a):

> [...]
    > kwiaciarnie, to mercedes jako firmamotoryzacyjna, moglaby cie jedynie
    > prosic o odpsrzedanie tej domeny, za kwote jaka im zaproponujesz, ale na

    Akurat przypadek chyba średnio trafny ;-) casus tej domeny mamy już za
    sobą ;-)

  • 20. Data: 2007-11-05 18:38:10
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Szerszen dość niespodziewanie napisał(a):

    > to znaczy uwazasz, ze tak firma osram, powinna miec z gruntu
    > rezerwowane dla siebie wszelkie domeny wystepujace na swiecie?

    nie wszystkie domeny na świecie, a wszystkie domeny osram w krajach, gdzie
    osram jest znakiem renomowanym

    > jesli chodzi o domeny to nie zgodze sie z toba, domeny rzadza sie
    > innymi prawami

    MOżesz się nie zgadzać - ale te ogólnikowe "inne prawa"{nie wystarczą

    > jesli pod domena np osram.net, prowadzilbys dzialalnosc niekomercyna,
    > lub nawet komercyjna, jednak w innej branzy to firma osram moglaby ci
    > skoczyc i nic jej do tej domeny

    Zdziwiłbyś się. jeszcze ok w działalności niekomercyjnej, ale w komercyjnej
    w Polsce - śmiało by można się podjąć odebrania tej domeny

    jw