    From: "Szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nazwa domeny a zastrzeżona nazwa
    Date: Mon, 5 Nov 2007 16:52:08 +0100

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:fgn3p2$65$1@inews.gazeta.pl...

    > Niestosowność widzę nie w tym, że ktoś używa jakiejś domeny, która jest nazwa
    > jakiejś firmy, tylko że używa wiedzząć, ze jest to firma znana, ceniona
    > rozpoznawana, renomowana/whatever i czerpie z tego tytułu nieuzasadnione swoim
    > nakładem pracy i środków korzyści.

    to znaczy uwazasz, ze tak firma osram, powinna miec z gruntu rezerwowane dla
    siebie wszelkie domeny wystepujace na swiecie?

    a niby na jakiej podstawie, dobrego smaku czy moze prawa rynku i wolnego handlu?

    > Po drugie: przypominam, ze znaki renomowane są chronieone poza zakresem
    > specjalizacji, a frima np. Osram miałaby jak najbardziej sznsę renome wykazać,
    > co oznacza, ze znak taki byłby chroniony na gruncie pwp.

    jesli chodzi o domeny to nie zgodze sie z toba, domeny rzadza sie innymi prawami

    > Po trzecie: z uwagi na tęże renomę w gre wchodziłby zarzut zarówno z pwp -
    > naruszenia znaku, jak i z uznk. Zwłaszcza w przypadku znaku Osram i pieluch.

    jesli pod domena np osram.net, prowadzilbys dzialalnosc niekomercyna, lub nawet
    komercyjna, jednak w innej branzy to firma osram moglaby ci skoczyc i nic jej do
    tej domeny

    > Na koniec powtarzam oczywiste- znaki mogą się powtarzac, ale intencjonalne
    > upodabnianie się do znaków renomowanych rzeczywiście mi nie pasuje

    a ktomowi o upodabnianiu, jak mialbys domne mercedes.pl i prowdzil tam
    kwiaciarnie, to mercedes jako firmamotoryzacyjna, moglaby cie jedynie prosic o
    odpsrzedanie tej domeny, za kwote jaka im zaproponujesz, ale na drodze prawnej
    nie odebrali by ci jej