  • 1. Data: 2007-10-30 19:27:54
    Temat: Nazwa domeny a zastrzeżona nazwa
    Od: "KM" <k...@o...pl>

    Witam serdecznie,
    Mam następujące pytanie:
    Jest w Polsce firma X mająca zastrzeżoną nazwę w UP powiedzmy Osram ;). Ja
    zaś prowadzę hurtownię z żarówkami. Czy jest jakiś przepis zabraniający
    mojej osobie posługiwania się domeną np osram-online.pl czy też jakąkolwiek
    domeną zawierającą w nazwie zastrzeżoną nazwę danej firmy, pod adresem
    której będę prowadził działalność konkurencyjną dla firmy "osram" (m.in.
    sprzedawał żarówki tej firmy)?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc w tej sprawie.

    pozdrawiam,
    Konrad M

  • 2. Data: 2007-10-30 20:27:09
    Temat: Re: Nazwa domeny a zastrzeżona nazwa
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KM" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nazwę danej firmy, pod adresem której będę prowadził działalność konkurencyjną
    > dla firmy "osram" (m.in. sprzedawał żarówki tej firmy)?

    tak, jest taki przepis o nieuczciwej konkurencji i nie wolno ci tego robic,
    wolno za to poslugiwac ci sie takadomenta w innych celach nie zwiazanych z
    dzialnoscia firmy ktorej nazwa jest zbiezna z nazwa domeny

  • 3. Data: 2007-10-30 20:41:17
    Od: "KM" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > robic, wolno za to poslugiwac ci sie takadomenta w innych celach nie
    > zwiazanych z dzialnoscia firmy ktorej nazwa jest zbiezna z nazwa domeny

    Czy mam wnioskować, iż nie wolno zarejestrować mi żadnej domeny zawierającej
    w ciągu wyrazów nazwy zastrzeżonej firmy?

    Konrad

  • 4. Data: 2007-10-30 22:10:26
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    KM dość niespodziewanie napisał(a):

    > Czy mam wnioskować, iż nie wolno zarejestrować mi żadnej domeny
    > zawierającej w ciągu wyrazów nazwy zastrzeżonej firmy?

    Żadnej, w której ta nazwa w tym ciągu wyrazów byłaby głównym elemntem
    odróżniającym.

    Tzn - zarejestrować sobie mozesz, ale używając narażasz się na proces.

    Na koniec - naprawdę nie widzisz nic niestosownego w takiej rejestracji i
    używaniu?

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide

  • 5. Data: 2007-10-31 15:13:24
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Żadnej, w której ta nazwa w tym ciągu wyrazów byłaby głównym elemntem
    > odróżniającym.

    moze zarejestrowac

    > Tzn - zarejestrować sobie mozesz, ale używając narażasz się na proces.

    uzywac tez moze, byle bylo wyraznie widac ze on i ta domena to nie ta firma i
    nie ta dzialanosc

    > Na koniec - naprawdę nie widzisz nic niestosownego w takiej rejestracji i
    > używaniu?

    a tak z ciekawosci, to co ty widzisz niestosownego w zarejestrowaniu domeny np
    osram i sprzedawaniu pod jej szyldem np srodkow na i przeciw biegunce? :)

  • 6. Data: 2007-10-31 16:10:46
    Od: "KM" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > moze zarejestrowac

    > uzywac tez moze, byle bylo wyraznie widac ze on i ta domena to nie ta

    No dobrze, ale jeśli mam np dobry kontrakt na import takich żarówek i na ich
    sprzedaży wyłącznie opiera się działalność sklepu internetowego, to czy
    faktycznie prowadzę "niezdrową konkurencję" do firmy "osram" sprzedając jej
    produkty i nie mam prawa używać jej nazwy w swojej domenie?

    Dobre ;)))

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 7. Data: 2007-10-31 18:08:51
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 16:13:24 +0100, Szerszen napisał(a):

    > a tak z ciekawosci, to co ty widzisz niestosownego w zarejestrowaniu
    > domeny np osram i sprzedawaniu pod jej szyldem np srodkow na i przeciw
    > biegunce?

    Ale pytanie dotyczyło żarówek, natomiast jak sądzę znak Osram został
    zarejestrowany w klasie żarówki czy jaka tam podchodzi. Zatem osoba,
    która zarejestruje sobie domenę osram-online.pl i będzie tam sprzedawać
    żarówki - ryzykuje.
    Natomiast jeśli znak ten nie został zarejestrowany w klasie farmaceutyki
    to owszem, pod tą domeną będzie można je sprzedawać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 8. Data: 2007-10-31 19:11:39
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > faktycznie prowadzę "niezdrową konkurencję" do firmy "osram" sprzedając jej
    > produkty i nie mam prawa używać jej nazwy w swojej domenie?

    jesli bedziesz sprzedawal zarowki, to bedzie to nieuczciwa konkurencja, chyba ze
    beda to zarowki osram, a ty bedziesz osram polska, czy jej przedstawicielstwo,
    ale wtedy po prostu bedziesz musial miec ich zgode na takie dzialania

  • 9. Data: 2007-10-31 19:13:38
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w wiadomości

    > Ale
    [ciach]

    tylko ja mialem wrazenie ze romanowi wogole nie pasuje rejestrownaie domeny
    ktorajest nazwa jakiejs tam firmy i widzi w tym cos niestosownego, niezaleznie
    od dzilalnosci prowadzonej pod ta domena, moze sie myle, ale to on musi
    sprostowac

  • 10. Data: 2007-10-31 19:25:08
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 20:13:38 +0100, Szerszen napisał(a):

> [...]
    > niestosownego, niezaleznie od dzilalnosci prowadzonej pod ta domena,
    > moze sie myle, ale to on musi sprostowac

    Kurczę, to byłaby przesada, przede wszystkim firm na świecie jest
    pierdylion, więc teoretycznie każda domena mogłaby godzić w jej prawa do
    znaku towarowego.