  • 1. Data: 2007-10-30 19:09:54
    Temat: abonament RTV - upomnienie
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mama dziś przyszła z listem, w którym pisze, że nie wpływają jej opłaty za
    abonament RTV i żeby sprawę wyjaśnić.
    List przyszedł "zwykły", nie polecony, bez potwierdzenia odbioru. Mama
    faktycznie poirytowana faktem opłat za fatalną telewizję świadomie
    zrezygnowała z opłacania abonamentu.

    Co jej w takim wypadku grozi? Sąsiad twierdzi, że jak poszedł na pocztę
    powiedzieć, że zepsuł mu się telewizor i nie będzie płacić, to potem go
    nachodziły jakieś bliżej nieokreślone grupy kontrolerów (nie wiem czy w
    ogóle mogli wejść do domu?).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2007-10-30 19:12:21
    Temat: Re: abonament RTV - upomnienie
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > List przyszedł "zwykły", nie polecony, bez potwierdzenia odbioru. Mama
    > faktycznie poirytowana faktem opłat za fatalną telewizję świadomie

    List zwykły = brak listu.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-10-30 19:21:41
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Kapsel pisze:
    > Mama dziś przyszła z listem, w którym pisze, że nie wpływają jej opłaty za
    > abonament RTV i żeby sprawę wyjaśnić.

    Co Ci mama w liscie pisze? Ze jej oplaty nie wplywaja? ;)

    > List przyszedł "zwykły", nie polecony, bez potwierdzenia odbioru. Mama
    > faktycznie poirytowana faktem opłat za fatalną telewizję świadomie
    > zrezygnowała z opłacania abonamentu.

    Trzeba bylo wyrejestrowac odbiornik.

> [...]
    > powiedzieć, że zepsuł mu się telewizor i nie będzie płacić, to potem go
    > nachodziły jakieś bliżej nieokreślone grupy kontrolerów (nie wiem czy w

    Wejsc moga jak sie ich wpusci. Natomiast jak sasiadowi sie zepsul TV to
    nie mial on obowiazku oplacac abonamentu RTV ale najpierw na poczcie
    nalezaloby wyrejestrowac odbiornik za ktory sie wczesniej placilo. W
    innym wypadku nikt nie wie ze juz nie musisz oplacac abonamentu.

    Jacek

  • 4. Data: 2007-10-30 19:37:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kapsel wrote:

> [...]
    > powiedzieć, że zepsuł mu się telewizor i nie będzie płacić, to potem go
    > nachodziły jakieś bliżej nieokreślone grupy kontrolerów (nie wiem czy w

    Kara za brak niezapłacony abonament plus opłata z odsetkami.
    Jeśli nie ma telewizora nalezy wziąć książeczkę i wyrejestrowac odbiornik.
    Od tego momentu nie będzie musiała płacić. Zaległości trzeba zapłacić.

  • 5. Data: 2007-10-30 19:49:54
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 30 Oct 2007 20:12:21 +0100, Any User napisał(a):

    > List zwykły = brak listu.

    No ja o tym wiem doskonale, dlatego ten fakt zaznaczyłem, chodzi raczej o
    to czy nie należy się teraz spodziewać kolejnego - poleconego, albo wizyty
    urzędnika :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2007-10-30 19:53:56
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 30 Oct 2007 20:21:41 +0100, castrol napisał(a):

    > Co Ci mama w liscie pisze? Ze jej oplaty nie wplywaja? ;)

    Skrót myślowy ;)

    > Trzeba bylo wyrejestrowac odbiornik.

    Też jej to powiedziałem :)

> [...]
    > nalezaloby wyrejestrowac odbiornik za ktory sie wczesniej placilo. W
    > innym wypadku nikt nie wie ze juz nie musisz oplacac abonamentu.

    Tak też zrobił, znaczy wyrejestrował odbiornik, a potem po jakimś czasie
    zjawiła się "kontrola". Wpuścił ich, a co zrobił z telewizorem to już nie
    powiem ;)

    Zakładam, że żadnej tego typu "kontroli" nie trzeba zapraszać do domu i
    sami nie mają prawa wejść.
    Zastanawiam się tylko jak teraz należałoby postąpić? Zapłacić te zaległe
    kwoty i wyrejestrować odbiornik? Olać to pismo i czekać co dalej?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2007-10-30 20:42:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kapsel wrote:

> [...]

    > Zastanawiam się tylko jak teraz należałoby postąpić? Zapłacić te zaległe
    > kwoty i wyrejestrować odbiornik? Olać to pismo i czekać co dalej?

    Do czasu wyrejestrowania odbiornika opłaty się należały, więc wcześniej
    czy później sobie te kwoty poczta wyegzekwuje.
    Im dłużej poczekasz, tym więcej zapłacisz.

  • 8. Data: 2007-10-31 06:24:47
    Od: "mm" <e...@v...pl>

    > Kara za brak niezapłacony abonament plus opłata z odsetkami.
    > Jeśli nie ma telewizora nalezy wziąć książeczkę i wyrejestrowac odbiornik.
    > Od tego momentu nie będzie musiała płacić. Zaległości trzeba zapłacić.

    Tak, a jakos egzekwuja ta kare ? Mnie takie ,,pisma'' przychodza od 2 lat i
    nic
    sie nie dzieje :) z czego ta kara, odsetki itp wynikaja ?

  • 9. Data: 2007-10-31 08:21:23
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    mm pisze:
    > Tak, a jakos egzekwuja ta kare ? Mnie takie ,,pisma'' przychodza od 2
    > lat i nic
    > sie nie dzieje :) z czego ta kara, odsetki itp wynikaja ?

    Aktualnie nijak, ale planują stworzyć sobie możliwość 'wejścia na
    podatek' ;) A odsetki ustawowe, z tytułu zaległości z opłatami.

    --
    k.