    From: "KM" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nazwa domeny a zastrzeżona nazwa
    Date: Thu, 1 Nov 2007 00:12:44 +0100

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:fgakqj$9r0$1@inews.gazeta.pl...

    > Kurczę, to byłaby przesada, przede wszystkim firm na świecie jest
    > pierdylion, więc teoretycznie każda domena mogłaby godzić w jej prawa do
    > znaku towarowego.
    Dokładnie,
    Prowadzę serwis samochodów Toyota, specjalizuję się w tej marce, co więcej,
    będąc w Japonii podpisałem kontrakt dający mi wraz z moją marżą lepsze ceny
    części aniżeli Toyota Motor Poland oferuje klientom, czy naprawdę prowadzę
    złą działalność?
    Owszem, jest to konkurencja, ale jest też prawo o wolnym handlu, wbrew
    pozorom wolno mi stworzyć polskiemu przedstawicielstwu konkurencję i
    sprzedawać częścy Toyoty po niższych cenach, mam kontrakt, opłaca się mi,
    dlaczego więc nie wolno mi nazwać swojego sklepu "Toyota-części.pl"?
    Przecież de facto Toyota sprzedaje mi te części ze swoją marżą, zarabia,
    jedyny problem, iż pozbawia marży krajowych licencjonowanych salonów - tylko
    oni zostają pokrzywdzeni.
    Ale w ten sam sposób działają małe firmy specjalizujące się w sprzedaży
    części do samochodów, które kupują od prywatnych właścicieli np na
    zachodzie. Mam prawo sprzedać fotel kierowcy skoro komuś odopowiadał czyż
    nie?

    KM