  • 1. Data: 2009-12-11 10:17:10
    Temat: Nasza dzielna policja
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7353947,D
    om_grozy_z_ulicy_Raclawickiej.html

    Co lepsze kwiatki:

    "Jednego z jej mieszkańców dzielnicowy wytypował jako potencjalnego
    sprawcę dewastacji, przesłuchaliśmy go w tej sprawie. Ale się nie
    przyznał, więc nie możemy postawić mu zarzutu - mówi Anna Oleksiak z
    mokotowskiej policji."

    Pamiętajcie, żeby do niczego się nie przyznawać... 8-)

    "Mundurowi tłumaczyli wczoraj "Gazecie", że zobligowana wyrokiem NSA
    policja musi traktować sprawy o dewastację ścian farbami zaledwie jako
    wykroczenie."

    WTF???

    MJ

  • 2. Data: 2009-12-11 10:40:45
    Temat: Re: Nasza dzielna policja
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > "Mundurowi tłumaczyli wczoraj "Gazecie", że zobligowana wyrokiem NSA
    > policja musi traktować sprawy o dewastację ścian farbami zaledwie jako

    To wyroki NSA ustanawiaja w RP prawo karne?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-12-11 11:11:30
    Od: pwz <d...@d...pl>

    W dniu 2009-12-11 11:40, SDD pisze:
    > Użytkownik "Michal Jankowski"<m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
    om_grozy_z_ulicy_Raclawickiej.html

    > To wyroki NSA ustanawiaja w RP prawo karne?

    Heh, faktycznie. Chociaż, znając naszych dzielnych dziennikarzy, pewnie
    chodziło o SN, a w druku 'się omskło'... (Bo aż się boję pomyśleć, że to
    policjmajstrowi się omskło...)
    pwz

  • 4. Data: 2009-12-11 11:15:51
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 11, 11:17 am, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    > mokotowskiej policji."
    >
    > Pamiętajcie, żeby do niczego się nie przyznawać... 8-)

    Z drugiej strony jak nie ma swiadkow to na jakiej podstawie maja mu
    postawic zarzuty? Bo ma ksywe "wariat"? W kazdym gimnazjum jest pewnie
    tuzin "wariatow" :)

  • 5. Data: 2009-12-11 12:02:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

    > Z drugiej strony jak nie ma swiadkow to na jakiej podstawie maja mu
    > postawic zarzuty? Bo ma ksywe "wariat"? W kazdym gimnazjum jest pewnie
    > tuzin "wariatow" :)

    Przypilnować jedną nockę na tej ulcy i już.

    MJ

  • 6. Data: 2009-12-11 12:12:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 11, 1:02 pm, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Przypilnować jedną nockę na tej ulcy i już.
    >
    >   MJ

    Mhm oczywiscie warto zrorbic 12 godzinna obserwacje wywiadowcow na
    dzieciaja "ze sprejem", ktory dostanie mandat za wykroczenie ;) To juz
    lepiej, zeby dwoch-trzech chlopa z zniszoczego bloku dalo mu w pape ;)

  • 7. Data: 2009-12-11 12:38:01
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 11 Gru, 11:17, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    >
    > "Mundurowi tłumaczyli wczoraj "Gazecie", że zobligowana wyrokiem NSA
    > policja musi traktować sprawy o dewastację ścian farbami zaledwie jako

    Mi sie podoba "szczuja policjantow psem, policjanci sa bezradni". Az
    uronilem lezke ze smiechu, ktos powinien im zrobic jakies szkolenie z
    "szczucie psem to atak na policjanta".

  • 8. Data: 2009-12-11 14:41:24
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...out.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Mi sie podoba "szczuja policjantow psem, policjanci sa bezradni". Az
    > uronilem lezke ze smiechu, ktos powinien im zrobic jakies szkolenie z
    > "szczucie psem to atak na policjanta".
    Dokładnie to samo pomyślałem. Na meczu wystarczysz że się krzywo
    spojrzysz a masz na plecach pałkę, zarzuty ataku na funkcjonariusza a w
    najlepszym wypadku niepodporządkowanie się poleceniom że o wymyślanym
    "czuć od pana alkohol jedziemy na izbę" nie wspomnę.

    p,M

  • 9. Data: 2009-12-11 16:26:14
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > najlepszym wypadku niepodporządkowanie się poleceniom że o wymyślanym
    > "czuć od pana alkohol jedziemy na izbę" nie wspomnę.

    ostatnio modne robi sie: "Zamykamy za probe wreczenia banknotu 50 zlotowego
    jako lapowki za odstapienie od czynnosci zabrania na izbe"

    Icek

  • 10. Data: 2009-12-12 00:59:55
    Temat: trzebaby było poRe: Nasza dzielna policja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dziwny ten artykuł. Po pierwsze nie przychodzi mi do głowy żadne orzeczenie
    sądowe, które by jakoś szczególnie traktowało osoby malujące ściany. Czemu
    miałoby to być wykroczenie? Granica strat 250 zł jest dość jasna i wynika z
    przepisu. Tu już nawet nie zostaje margines, do jakiś interpretacji. Po
    drugie dość ciekawa wydaje mi się koncepcja przesłuchania wcharakterze
    świadka domniemanego sparwcy. Wszak, gdyby nawet się przyznał, to po
    przedstawieniu zarzutów jego zeznania nie są dowodem w sprawie. Gdzie tu
    sens czy logika?

    A co do strony praktycznej, to tacy sprejarze wbrew poosorom potrafią
    nieźle napsuć krwi. Są dwa sposoby na udowodnienie winy. Kamera, albo
    ujęcie na gorącym uczynku. Na kamery można zastosować kaptur. W celu
    złapania trzeba by było po prostu tam stać i tego pilnować. A jak pilnują,
    to tamci nie malują. Wiecznie patrolu nikt na ulicy trzymać nie będzie, po
    pomalują elewację na sąsiedniej ulicy. A jak się już takiego kretyna
    złapie, to mu sąd zasądzi 200 zł grzywny, bo jest biedny. Nawet naprawy
    elewacji nie da się wyegzekwować, bo po pierwsze on tylko zamalował ten
    kawałeczek dziś, a wczoraj, to nie wiadomo kto, a po drugie to on jest
    biedny i nie ma skąd wyegzekwować.

    Reasumując, koneiczna byłaby nowela prawa, z któej by wynikało, że złapany
    sprawca malowania ma pokryć koszt odnowienia całej elewacji, a nie tylko
    tego kawałeczka, który akurat zamalował, zanim został złapany za rękę.