  • 1. Data: 2009-12-10 20:06:41
    Temat: spoldzielnia wybiera notariusza ?
    Od: "tsubomi" <t...@g...pl>

    Po dlugiej sprawie sadowej spoldzielnia mieszkaniowa umozliwila
    wyodrebnienie pelnego prawa wlasnosci od 17 grudnia tego roku (sic !). W
    teorii sprawa jest prosta, bo wystarczy pojsc do ADM i umowic sie na
    spotkanie u notariusza. Problem w tym, ze spoldzielnia twierdzi, ze mozna
    podpisac akt notarialny tylko u dwoch notariuszy z ktorymi ma umowe. U obu
    oczywiscie nie ma juz wolnych terminow do konca roku - miedzy 17 grudnia a
    koncem roku jest tylko pare dni roboczych. Sprytnie to zorganizowali, bo
    uchwala TK, ktora zakwestionowala ustawe utrzymuje w mocy ten konkretny
    przepis do konca tego roku.

    Pytanie jest proste. Czy moge wybrac innego notariusza poza tymi dwoma i w
    jakiej formie wyegzekowac na spoldzielni, zeby podpisala akt notarialny u
    mojego notariusza przed koncem tego roku ? kto w takim przypadku powinien
    sporzadzic umowe ? czy moge wniesc do takiej umowy zastrzezenia (np. gdyby
    pojawialy sie w niej jakies dodatkowe warunki na rzecz spoldzielni).

  • 2. Data: 2009-12-10 20:13:24
    Temat: Re: spoldzielnia wybiera notariusza ?
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 10.12.2009 21:06, tsubomi pisze:
> [...]
    > sporzadzic umowe ? czy moge wniesc do takiej umowy zastrzezenia (np. gdyby
    > pojawialy sie w niej jakies dodatkowe warunki na rzecz spoldzielni).

    1 pochwal się co to za cwana spółdzielnia
    2 jak ja podpisywałem akt notarialny, zostałem przez spółdzielnie
    poinformowany, że przysługuje mi prawo wyboru notariusza. u mnie było
    tak, że nie każdy notariusz chciał się za to brać.

  • 3. Data: 2009-12-10 20:56:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tsubomi wrote:

    > Pytanie jest proste.

    Odpowiedz tez. Mozecie sie umowic na dowolnego notariusza.
    Najwiekszy problem w tym, zeby obie strony chciały sie pofatygowac.

  • 4. Data: 2009-12-10 21:09:40
    Od: "tsubomi" <t...@g...pl>

    tsubomi wrote:

    >Odpowiedz tez. Mozecie sie umowic na dowolnego notariusza.
    >Najwiekszy problem w tym, zeby obie strony chciały sie pofatygowac.

    czyli nie ma bata ... jezeli sie nie stawia to ja poniose koszta i
    egzekwowac moge co najwyzej w sadzie ale to dlugotrwala i kosztowna zabawa
    ... :-(

  • 5. Data: 2009-12-10 21:18:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-10 22:09, tsubomi pisze:

    > czyli nie ma bata ... jezeli sie nie stawia to ja poniose koszta i
    > egzekwowac moge co najwyzej w sadzie ale to dlugotrwala i kosztowna zabawa
    > ... :-(

    Dla mnie jest rzeczą oczywistą, że ten kto ponosi koszta notariusza może
    go sobie wybrać.

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-12-10 21:42:35
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Pisemnie za potwierdzeniem odbioru wzywasz Spółdzielnię do stawiennictwa w
    kancelarii... dnia... godz... termin rezerwowy
    kancelaria... dnia ... godzina...
    Inna sprawa co Prezesi z tym zrobią.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-12-10 21:44:02
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Jaja sobie robisz ;-)

    Poza tym notariuszom już tak d... urosły, że niczego im się nie chce.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-12-10 22:32:53
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    tsubomi pisze:

    > mojego notariusza przed koncem tego roku ? kto w takim przypadku powinien
    > sporzadzic umowe ? czy moge wniesc do takiej umowy zastrzezenia (np. gdyby
    > pojawialy sie w niej jakies dodatkowe warunki na rzecz spoldzielni).

    u mnie był hurt - Pani prezes miały kolejnych delikwentów poumawianych
    co 20 minut. I z żoną zaczęliśmy się czepiać, czego w tym przeczytanym
    akcie nie powinno być. Bo były rzeczy, które są w ustawie. Zatem
    stwierdziliśmy, że jak są w ustawie, to nie potrzeba ich w akcie. I
    poprosiliśmy o ich wykreślenie, skoro są oczywiste. I powstała mała
    konsternacja, notariusz jednak delikatnie stwierdził, że w sumie to
    można wykreślić, a ponieważ czas gonił, to prezeski spółdzielni
    przyklasnęły, choć niechętnie i wyrzuciliśmy chyba z 10 paragrafów z
    aktu ...

    Czyli się da, choć od tego czasu prezesi spółdzielni na mnie dziwnie
    patrzą.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 9. Data: 2009-12-10 22:36:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    A tobie by się chciało pisać pół dnia akt notarialny, na którym zarobisz
    250 zł,
    gdy w tym czasie mógłbyś napisać trzy inne akty i zarobić 10x tyle?

  • 10. Data: 2009-12-10 23:07:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009, crazy bejbi wrote:

    > I z żoną zaczęliśmy się czepiać, czego w tym przeczytanym akcie nie
    > powinno być. Bo były rzeczy, które są w ustawie. Zatem stwierdziliśmy, że jak
    > są w ustawie, to nie potrzeba ich w akcie.

    To nie jest takie proste jak wygląda, przynajmniej jak za 30 lat robi
    się "pierwsze czytanie" takiego dokumentu.
    Otóż ustawy się zmieniają, i wcale nie wiadomo czy za 2 lata np. Kodeks
    Cywilny będzie w interesującym nas punkcie brzmiał tak samo.
    Czytając za jakiś czas taką umowę, przy założeniu że była "prawidłowa"
    w dniu podpisania, mamy ZNACZNIE uproszczoną wstępną analizę co autor
    chciał powiedzieć.

    pzdr, Gotfryd