  • 21. Data: 2006-10-02 20:00:05
    Temat: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Art. 179 ust. 3 pkt. 1 i 2 Prawa telekomunikacyjnego. I nie ma, że
    > "jeśli robi". Musi robić ;-)

    Z tego co ja rozumiem, to maja gromadzic info i udosteopniac jak
    prokuratura poprosi.
    A nie maja za to filtrowac i sami donosic...

    3. Zadania i obowiązki, o których mowa w ust. 1, dotyczą zapewnienia na
    koszt przedsiębiorcy telekomunikacyjnego:
    1) w szczególności technicznych i organizacyjnych warunków
    jednoczesnego i wzajemnie niezależnego:
    a) dostępu do wskazywanych treści przekazów telekomunikacyjnych i
    posiadanych przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego danych, o których
    mowa w ust. 9, art. 159 ust. 1 i art. 161, danych związanych ze
    świadczoną usługą telekomunikacyjną,
    b) utrwalania treści i danych, o których mowa w lit. a
    - przez uprawnione jednostki organizacyjne podległe Ministrowi Obrony
    Narodowej lub przez niego nadzorowane, uprawnione organy i jednostki
    organizacyjne nadzorowane lub podległe ministrowi właściwemu do spraw
    wewnętrznych, ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz
    Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Szefowi Agencji Wywiadu;
    2) utrwalania treści i danych, o których mowa w pkt 1 lit. a, na
    rzecz sądu lub prokuratora.

  • 22. Data: 2006-10-02 20:01:50
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Natomiast wybieg
    > polegający na udostępnienie przez Policję nielegalnego pliku w celu ścigania za
    > ich ściągnięcie moim zdaniem jest niedopuszczalną prowokacją.

    No ale moj przyklad z samochodem-pulapka na zlodzieji -- wyglada na to,
    ze takie dzialania sa ... niemoralne?

  • 23. Data: 2006-10-02 20:05:47
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    ===Tomy=== wrote:

    > Źle mnie zrozumieliście. I Robert i Ty Hikikomori macie rację, ale ja
    > miałem na myśli wystawianie własnych zbiorów i późniejsze ściganie
    > pobieraczy w świetle złamania litery prawa.

    A to już zależy... Bo moge wystawic fotki na moja www, opisa ze sa moje
    i zabronic publikacji bez mojej pisemnej zgody. innymi slowy pozwalam,
    zeby sobie ktos poogladal fotki, ale nie pozwalam umieszczac ich
    (publikowac) gdziekolwiek...

  • 24. Data: 2006-10-02 20:12:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Komornikiem San wrote:

    > Nie znam sie na stronie prawnej, ale przypuscmy, ze policjan uzywa P2P i
    > wystawia jakiegos Fake - powiedzmy program, bo programy są dużo
    > atrakcyjniejsze (dla policji ;) ... Taki fake koles sciaga, instaluje
    > i... brzdęk, wlasnie program wykonal http post request przesylajac
    > dokladny namiar na sciagajacego... Tak jest najprosciej, nie trzeba sie

    Pierwszy lepszy firewall zablokuje coś takiego pytaniem "a czy ten
    program może się łączyć?"

  • 25. Data: 2006-10-02 20:14:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert
    wrote:

    > Niekoniecznie.Można udostępnić przykąłdowo własnoręcznie przez siebie
    > wykonane zdjęcia.

    I co jest, przepraszam bardzo, nielegalnego w takim dzieleniu się
    prywatnymi zdjęciami?

    To jest tylko "dowód" na to, że na danym komputerze działa program do
    p2p. A przypominam, że parę dystrybucji linuxa jest legalnie w ten
    sposób przez ich producentów udostępniana.

  • 26. Data: 2006-10-02 20:14:57
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Mon, 02 Oct 2006 22:05:47 +0200, na pl.soc.prawo, Hikikomori San
    napisał(a):

> [...]
    > i zabronic publikacji bez mojej pisemnej zgody. innymi slowy pozwalam,
    > zeby sobie ktos poogladal fotki, ale nie pozwalam umieszczac ich

    OK. Dobrze, możemy sobie wymyślać co nam się podoba, ale w świetle
    poruszonego wątku i przykładu policjanta, czy też autora wykonującego
    fotki, opatrzone prawem autorskim, późniejsze ich "puszczenie w świat" i
    ściganie ich z mocy prawa ma się w rzeczywistości nijak prawda ? :)))

    Tutaj możnaby użyć innego przykładu prowokacji.
    Policjant udostępnia np. znany film. Zapisuje logi, sprawdza IP dokonuje
    ustalenia właścicela. Czy może w świetle swoich uprawnień do zdobywania
    dowodów z sprawie na wszystkie możliwe i dopuszczalne sposoby tak
    postępować ?

    Warto wspomnieć o RIAA (Recording Industry Association of America).
    Istnieją (bądź istniały serwery), które służą za przynęty.
    Klienci pobierający utwory są/byli hurtowo wyłapywani i w USA takie
    praktyki są jak najbardziej dozwolone o czym już niejednokrotnie
    słyszeliśmy w mediach. Jednak chyba to zależy od radykalnie bardziej
    rygorystycznej ochronie praw autorskich, które w Stanach są niemalże
    świętością.

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 27. Data: 2006-10-02 20:16:36
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Mon, 02 Oct 2006 22:17:25 +0200, na pl.soc.prawo, leon napisał(a):

    > modules.

    Strona oparta na kodzie otwartym PostNuke, a najwyraźniej Twój FW
    zinterpretował to jako zagrożenie.

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 28. Data: 2006-10-02 20:16:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ale teraz zrozumiałem, ze z lekka walnąłem gafę. Przyjrzałem się eMule i
    > faktycznie. Widać tylko osoby, które biorą coś ode mnie. Pytanie, czy
    > nie ma czasem możliwości wyciągnięcia z logów, kto brał w przeszłości.

    Legalnie? Nie.

    Możesz próbować włamać się na dany komputer. I odpowiedzieć za
    naruszenie stosownych przepisów KK.

    No, chyba że pomajtasz przed monitorem "blachą" a potem będziesz się
    tłumaczyć, że to było przeszukanie "na legitymację", tyle że przez
    internet ;->

  • 29. Data: 2006-10-02 20:17:25
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > http://www.kurierlubelski.pl/modules.php?op=modload&
    name=News&file=article&sid=30740

    ciekawy link - firewall zablokowal od reki, a to zadkosc u niego.

    leon
    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 30. Data: 2006-10-02 20:34:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Z tego co ja rozumiem, to maja gromadzic info i udosteopniac jak
    > prokuratura poprosi.
    > A nie maja za to filtrowac i sami donosic...

    Zgadza się. Ale z powyższego wynikalo o "prosbie" stosownych organów.
    Prośby "niestosownych" organów podlegają z kolei odpowiedzialności z
    art. 159.

    M.