  • 1. Data: 2006-10-02 15:26:47
    Temat: Wykup mieszkania - pytania
    Od: "Zbirkos" <z...@m...com.pl>

    Czesc,

    Mam takie pytanie, otoz mieszkam sobie z mama w mieszkaniu babci (babcia nie
    jest tu zameldowana), a dowiedzielismy sie niedawno, ze mozna wykupic to
    mieszkanie za jakis tam % jego wartosci rynkowej. Oczywiscie babcia by
    wykupic mieszkanie musi sie w nim zameldowac, z tym ze babcia chcialaby
    kupic mieszkanie i od razu chcialby je "zapisac" na mnie, tak by bylo ono
    moja wlasnoscia. Odnosnie calej tej sytuacji mam dwa pytania:

    - czy ja bede musial zaplacic jakis podatek?
    - ile trzeba zaplacic u notariusza w momencie kupna mieszkania za jakies
    6000 pln? Czy pobierana jest stala kwota czy jakis %?

    pozdrawiam
    Zbirkos

  • 2. Data: 2006-10-02 15:36:23
    Temat: Re: Wykup mieszkania - pytania
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zbirkos" <z...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > kupic mieszkanie i od razu chcialby je "zapisac" na mnie, tak by bylo ono
    > moja wlasnoscia. Odnosnie calej tej sytuacji mam dwa pytania:

    pewnosci nie mam, ale obawiam sie, ze nie uda sie tego w ten sposob zrobic,
    przy kupnie mieszkania, a szczegolnie takim, o ile mnie pamiec nie myli jest
    5 lat kiedy niemozesz go sprzedac, a jesli to zrobisz to placisz jakis chory
    podatek, takze babcia musiala by je wykupic, a tobie zapisac w testamencie,
    albo spisac jakas oddzielna umowe, jednak przez ten czas to babbcia byla by
    jego wlascicielem

    > - ile trzeba zaplacic u notariusza w momencie kupna mieszkania za jakies
    > 6000 pln? Czy pobierana jest stala kwota czy jakis %?

    a tu tez roznie wroble cwierkaja, i zalezy co to dokladnie jest, bo jesli
    jest to mieszkanie spoldzielcze lokatorskie, a chcecie z niego zrobic
    spoldzielcze wlasnosciowe to sie moze okazac ze notariusz nie bedzie w to
    sie mieszal, przynajmniej moja spoldzielnia tak twierdzi, a jak to bedzie
    naprawde to przekonam sie na dniach, bo wlasnie podobny manewr uskuteczniam

    natomiast koszta jakie poniesiecie to podatek od czynnosci cywilno prawnych
    pcc1 czli 2% od kwoty transakcji, jesli bedziecie musieli placic za
    notariusza, to beda to koszty od okolo 700 do chyba okolo 1500, bo tu tez
    zalezy od tego jaki status mieszkanie mialo i jaki bedzie mialo po wykupie,
    jak pogooglasz znajdziesz wiecej info

  • 3. Data: 2006-10-02 16:42:16
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > kupic mieszkanie i od razu chcialby je "zapisac" na mnie, tak by bylo ono
    > moja wlasnoscia. Odnosnie calej tej sytuacji mam dwa pytania:

    Jaki jest status prawny tego mieszkania?

  • 4. Data: 2006-10-02 16:51:47
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

> [...]
    > - ile trzeba zaplacic u notariusza w momencie kupna mieszkania za jakies
    > 6000 pln? Czy pobierana jest stala kwota czy jakis %?
    Przy wykupie mieszkania kwaterunkowego za jakiś % wartości, jest w umowie
    (przynajmniej ja mam ) Udzielona bonifikata podlega zwrotowi po jej
    waloryzacji, jeżeli nabywca lokalu przed upływem 5 lat, licząc od dnia
    nabycia, zbył lub wykorzystał lokal na cele inne niż mieszkaniowe. Nie
    dotyczy to zbycia na rzecz osoby bliskiej.
    Odnośnie kosztów to jestem w trakcie wykupu i będę więcej wiedział dopiero w
    następnym tygodniu.
    ZiPi,

  • 5. Data: 2006-10-02 19:30:30
    Od: "Zbirkos" <z...@m...com.pl>

    > Jaki jest status prawny tego mieszkania?

    Administracja wojskowa, WAM, mieszkanie mozna wykupic z racji dlugiego
    okresu zamieszkania.

    pozdrawiam
    Zbirkos

  • 6. Data: 2006-10-02 21:00:19
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > - ile trzeba zaplacic u notariusza w momencie kupna mieszkania za jakies
    > 6000 pln? Czy pobierana jest stala kwota czy jakis %?

    Istnieje rownież umowa darowizny.