  • 11. Data: 2006-10-02 19:16:38
    Temat: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Mon, 2 Oct 2006 20:37:16 +0200, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Niekoniecznie.Można udostępnić przykąłdowo własnoręcznie przez siebie wykonane
    > zdjęcia.

    Zdjęcia chronione prawem autorskim - owszem, ale wykonane własnoręcznie i
    rozpowszechniane przez autora ? Nie znam, aż tak naiwnego artysty więc
    skłonny jestem podejrzewać, że troszeczkę przesadziłeś :)

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 12. Data: 2006-10-02 19:21:27
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    macso napisał(a):

    > Użytkownik "gasper" <

    > jeśli sam program napisze ?

    art 18 ust 3 kk

    ?

    P.

  • 13. Data: 2006-10-02 19:30:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli dajesz do ściągnięcia swoje własne zdjęcia to chyba w sądzie
    > wyjdzie na to że udzieliłeś licencji na ich oglądanie?
    > No bo jaki byłby inny cel udostępniania swoich zdjęć

    Ale mogę ustalić w ten sposób ich odbiorcę.

    Ale teraz zrozumiałem, ze z lekka walnąłem gafę. Przyjrzałem się eMule i
    faktycznie. Widać tylko osoby, które biorą coś ode mnie. Pytanie, czy nie ma
    czasem możliwości wyciągnięcia z logów, kto brał w przeszłości. Bo wówczas, jak
    znajdę komputer z zainstalowanym eMule lub innym p2p, to mogę znaleźć osoby,
    które pobierały udostępniany plik.

  • 14. Data: 2006-10-02 19:33:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości

    > Nie rozważamy czy jest to złe, czy dobre lecz czy jest powszechnie uznawane
    > za technikę dochodzeniową (o ile jest stosowana).

    Powszechnie uznawane, to pojecie cokolwiek nieostre. W każdym razie polskie
    prawo dopuszcza jako dowód wszystko, co dowodem może być. Nawet zdobyte
    nielegalnie. Tak więc dowód z logu moim zdaniem jest OK! Natomiast wybieg
    polegający na udostępnienie przez Policję nielegalnego pliku w celu ścigania za
    ich ściągnięcie moim zdaniem jest niedopuszczalną prowokacją. to tak, jakby
    policjant stanął, namawiał i sprzedawał narkotyki po to, by łapać kupujących.

  • 15. Data: 2006-10-02 19:34:00
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jeśli sam program napisze ?

    niestety nie załapałeś ;)
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-10-02 19:35:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zdjęcia chronione prawem autorskim - owszem, ale wykonane własnoręcznie i
    > rozpowszechniane przez autora ? Nie znam, aż tak naiwnego artysty więc
    > skłonny jestem podejrzewać, że troszeczkę przesadziłeś :)

    No to juz znasz. Ja w ten sposób udostępniam robione przez siebie fotki z
    różnych wspólnych imprez. Po prostu jest mi łatwiej. Podaję znajomym nazwę pliku
    i po ptakach. Komputer i tak chodzi na sztywnym łączu, a nie chce mi się bawić w
    wysyłanie tego na różne serwery. Przy czym to są fotki raczej mało artystyczne.
    Jak się przy okazji komuś spodobają i sobie je powiesi w ramce, to jakoś
    specjalnie protestować nie mam zamiaru.

  • 17. Data: 2006-10-02 19:38:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Wiesz co by sie satlo jakbysi eokazalo, ze jakis provider tak robi?
    > Zostalby bez klientow. Lub utonal pod gora pozwow o naruszenie
    > prywatnosci...

    Art. 179 ust. 3 pkt. 1 i 2 Prawa telekomunikacyjnego. I nie ma, że
    "jeśli robi". Musi robić ;-)

    M.

  • 18. Data: 2006-10-02 19:43:37
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Troll Przemek R." wrote:

    > art 18 ust 3 kk
    >
    > ?

    Chyba nie, bo bylabyto bardziej policyjna prowokacja niz podzeganie do
    kradziezy softu. Cos jak samochod-pulapka na zlodzieji samochodów...

  • 19. Data: 2006-10-02 19:45:02
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    ===Tomy=== wrote:

    > Nie znam, aż tak naiwnego artysty więc
    > skłonny jestem podejrzewać, że troszeczkę przesadziłeś :)

    I te milionyartystów publikujących swoje zdjęcia w internecie musi się
    mylic? :>

  • 20. Data: 2006-10-02 19:45:55
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Mon, 02 Oct 2006 21:45:02 +0200, na pl.soc.prawo, Hikikomori San
    napisał(a):

    > I te milionyartystów publikujących swoje zdjęcia w internecie musi się
    > mylic? :>

    Źle mnie zrozumieliście. I Robert i Ty Hikikomori macie rację, ale ja
    miałem na myśli wystawianie własnych zbiorów i późniejsze ściganie
    pobieraczy w świetle złamania litery prawa.

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!