  • 31. Data: 2006-10-02 20:35:54
    Temat: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4521702E.D156CD0E@gazeta.pl...

    > No ale moj przyklad z samochodem-pulapka na zlodzieji -- wyglada na to,
    > ze takie dzialania sa ... niemoralne?

    Nie. Bo ustawienie samochodu nie jest samo w sobie przestępstwem. A
    udostępnianie plików tak.

  • 32. Data: 2006-10-02 20:54:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Hikikomori San* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Nie znam sie na stronie prawnej, ale przypuscmy, ze policjan uzywa P2P i
    > wystawia jakiegos Fake - powiedzmy program, bo programy są dużo
    > atrakcyjniejsze (dla policji ;) ... Taki fake koles sciaga, instaluje
    > i... brzdęk, wlasnie program wykonal http post request przesylajac
    > dokladny namiar na sciagajacego... Tak jest najprosciej, nie trzeba sie
    > prosic providerow o logi, donoszenie, wystarczy udostępnić "zasadzkę"...
    > winni sami ją znajdą ;)

    No i na co miałby być to dowód? Na to, że ktoś sobie ściąga jakiś
    szajs?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 33. Data: 2006-10-02 20:57:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Hikikomori San* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > A to już zależy... Bo moge wystawic fotki na moja www, opisa ze sa moje
    > i zabronic publikacji bez mojej pisemnej zgody. innymi slowy pozwalam,
    > zeby sobie ktos poogladal fotki, ale nie pozwalam umieszczac ich
    > (publikowac) gdziekolwiek...

    Niczego nie musisz zabraniać, bez Twojej zgody rozpowszechnianie tych
    zdjęć w jakikolwiek sposób - także poprzez udostępnianie w dowolnym
    czasie i miejscu - jest niedopuszczalne.

  • 34. Data: 2006-10-02 21:07:27
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    ===Tomy=== napisał(a):

    > Jak działa mechanizm dochodzeń w internecie ? Przecież wiadomym jest, że
    > aby sprawdzić połączenia przychodzące do klienta p2p należy samemu coś
    > udostępniać/pobierać. Czyż nie jest tak, że policjanci sami balansują na
    > krawędzi prawa ?

    niekoniecznie, wystarczy ze postawisz serwer, wtedy tylko czekasz i
    patrzysz jak przestepcy sami do ciebie przychodza :P

    kazdy kto sie laczy z serwerem wysyla mu swoja liste plikow ktore
    udostepnia (nie nazwy tylko hash'e zawartosci, a po nich mozna ze 100%
    pewnoscia potwierdzic ze udostepnia ten a nie inny plik)

    zapamietujesz wszystkie dane (udostepniane pliki, adresy IP, MACki kart
    sieciowych, nazwy uzytkownika) a pozniej to tylko 'wizyta' u delikwenta :P

    wiekszosc organizacji typu RIAA tak wlasnie robi, stawiaja fake serwery
    i gromadza dowody

    oczywiscie w/w dziala tylko w sieciach z serwerami (np eD2k), bo
    bezserwerowa siec Kad to juz inna liga (bo musisz wiedziec jakiego pliku
    konkretnie szukasz, a siec sama dostarczy liste osobnikow)

  • 35. Data: 2006-10-02 21:29:35
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Pierwszy lepszy firewall zablokuje coś takiego pytaniem "a czy ten
    > program może się łączyć?"

    No to sie nie zainstaluje jak sie nie polaczy...

    "The program will now check for new version, please unlock firewall"

  • 36. Data: 2006-10-02 21:30:06
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > No i na co miałby być to dowód? Na to, że ktoś sobie ściąga jakiś
    > szajs?

    Jezeli ten szajs to np. piracka wersja pakietu Adobe...

  • 37. Data: 2006-10-02 21:32:05
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Bo ustawienie samochodu nie jest samo w sobie przestępstwem. A
    > udostępnianie plików tak.

    No to ja ci udostepnie plik i to bedzie legalne ;)

    Udostpepnianie plikow na torrencie, owszem moze byc neilegalne.
    Udostepnienie "fake" na torrencie -- dlaczego ma byc nielegalne?

  • 38. Data: 2006-10-02 21:34:42
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    ===Tomy=== wrote:

    > OK. Dobrze, możemy sobie wymyślać co nam się podoba, ale w świetle
    > poruszonego wątku i przykładu policjanta, czy też autora wykonującego
    > fotki, opatrzone prawem autorskim, późniejsze ich "puszczenie w świat" i
    > ściganie ich z mocy prawa ma się w rzeczywistości nijak prawda ? :)))

    No wiesz. Jesli ktos je sciagnie i np. wydrukuje album, podpisujac sie,
    ze to sa jego fotki, albo nawet ze to sa moje fotki. To ja wysylam moich
    prawnikow i przedstawiam sprawe. Jesli nie ma pisemnej zgodyto albo
    ugoda albo proces. Jak jestem uznanym fotografem to nie ma znaczenia
    czyto londyn, pekin czy melbourne. ;)

  • 39. Data: 2006-10-02 21:35:17
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Mon, 02 Oct 2006 23:37:20 +0200, na pl.soc.prawo, Hikikomori San
    napisał(a):

    > LOL :)

    Uzasadnij :)

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 40. Data: 2006-10-02 21:35:52
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > zdjęć w jakikolwiek sposób - także poprzez udostępnianie w dowolnym
    > czasie i miejscu - jest niedopuszczalne.

    Zle napisalem - bo moge sie zgodzic na to lub na tamto. Np. moge sie
    zgodzic do uzycia na WWW a nie do publikacji drukowanej.

    Ale masz racje - by default to co pokazuje nie wolno uzyc i nie musze o
    tym pisac.