  • 1. Data: 2006-10-02 17:59:36
    Temat: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    http://www.kurierlubelski.pl/modules.php?op=modload&
    name=News&file=article&sid=30740

    Drodzy fachowcy.

    Powiedzcie mi w jaki sposób dochodzeniowcy mogą skupić uwagę na losowo
    wybranym IP i przedstawić w tej kwestii akt oskarżenia poprzedzony nalotem?
    Powiem szczerze, że na wykładach z kryminologii miałem kilka laboratów z
    przestępczości internetowej jednakże celny strzał w kwestii p2p jest bardzo
    żadkim przypadkiem, który wśród znawców ów techniki powiązany jest z
    koniecznością udostępniania autorskich zbiorów w sieci internetowej.

    Jak działa mechanizm dochodzeń w internecie ? Przecież wiadomym jest, że
    aby sprawdzić połączenia przychodzące do klienta p2p należy samemu coś
    udostępniać/pobierać. Czyż nie jest tak, że policjanci sami balansują na
    krawędzi prawa ?

    Zachodzi jeszcze ewentualność współpracy z providerami, którzy filtrują
    swoich użytkowników przekazując oragnom ścigania dane odnośnie bardziej
    aktywnych użytkowników.

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 2. Data: 2006-10-02 18:28:59
    Temat: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Mon, 02 Oct 2006 20:32:38 +0200, na pl.soc.prawo, Hikikomori San
    napisał(a):

    > Wiesz co by sie satlo jakbysi eokazalo, ze jakis provider tak robi?
    > Zostalby bez klientow. Lub utonal pod gora pozwow o naruszenie
    > prywatnosci...

    To tylko moje rozważania, ale fakt byłoby to na granicy prawa.

    Nadal nie mam konstruktywnej oceny względem technik wykrywania w sieci p2p.

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 3. Data: 2006-10-02 18:32:38
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

  • 4. Data: 2006-10-02 18:37:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > aby sprawdzić połączenia przychodzące do klienta p2p należy samemu coś
    > udostępniać/pobierać. Czyż nie jest tak, że policjanci sami balansują na

    Niekoniecznie.Można udostępnić przykąłdowo własnoręcznie przez siebie wykonane
    zdjęcia.

    > Zachodzi jeszcze ewentualność współpracy z providerami, którzy filtrują
    > swoich użytkowników przekazując oragnom ścigania dane odnośnie bardziej
    > aktywnych użytkowników.

    I widzisz coś złego w tym?

  • 5. Data: 2006-10-02 18:43:42
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dobre :)

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 6. Data: 2006-10-02 18:45:02
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

  • 7. Data: 2006-10-02 18:46:32
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokladny namiar na sciagajacego... Tak jest najprosciej, nie trzeba sie
    > prosic providerow o logi, donoszenie, wystarczy udostępnić "zasadzkę"...

    ale wtedy policjant beknie za oszustwo :-)

  • 8. Data: 2006-10-02 19:06:23
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 02-10-2006 o 20:37:16 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie.Można udostępnić przykąłdowo własnoręcznie przez siebie
    > wykonane zdjęcia.

    Jeśli dajesz do ściągnięcia swoje własne zdjęcia to chyba w sądzie
    wyjdzie na to że udzieliłeś licencji na ich oglądanie?
    No bo jaki byłby inny cel udostępniania swoich zdjęć

  • 9. Data: 2006-10-02 19:08:11
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <

    > ale wtedy policjant beknie za oszustwo :-)

    jeśli sam program napisze ?

    macso

  • 10. Data: 2006-10-02 19:08:46
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Mon, 2 Oct 2006 20:37:16 +0200, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > I widzisz coś złego w tym?

    Nie rozważamy czy jest to złe, czy dobre lecz czy jest powszechnie uznawane
    za technikę dochodzeniową (o ile jest stosowana).

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!